سعید سهیلی

رکورد شکنی «گشت ارشاد۳»

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم سینمایی «گشت ارشاد ۳» با کارگردانی سعید سهیلی با فروش سه میلیارد تومانی در جایگاه نخست گیشه نشست و صدر نشینی را از «قهرمان» فرهادی و «دینامیت» اطیابی گرفت.

 سینمای ایران در هفته‌ای که گذشت (۲۲تا ۲۸ آبان)، فروش شش میلیارد و ۷۸۰ میلیون تومانی را با نزدیک به ۲۸۶ هزار و ۶۰۹ مخاطب تجربه‌ کرد. در هفته گذشته فیلم‌های تازه‌ای در سینما اکران شدند و تغییرات چشم‌گیری در جدول فروش هفتگی سینماها پدید آمد. با اکران فیلم‌های تازه، «گشت ارشاد ۳» صدرنشین شد، «دینامیت» جایگاه دوم و فیلم سینمایی «قهرمان» نیز با فروش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی، جایگاه سوم گیشه را به خود اختصاص داد.

رکورد شکنی «گشت ارشاد۳»

سینمای ایران هفته پر رونقی را پشت سر گذاشت. سه فیلم سینمایی اکران عمومی خود را آغاز کردند و فروش نسبتا خوبی هم داشتند. یکی از این فیلم‌های سینمایی «گشت ارشاد ۳» در ژانر طنز و با کارگردانی سعید سهیلی است. سری اول این فیلم سینمایی در سال ۱۳۹۱ با بازی پولاد کیمیایی، ساعد سهیلی، حمید فرخ‌نژاد و جمشید هاشم‌پور روی پرده سینما رفت که فروش یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومانی را تجربه کرد. سری دوم این فیلم سینمایی با نام «گشت ۲» در ادامه سری اول ساخته شد و در اکران نوروزی ۱۳۹۵ فروش ۱۹ میلیارد و ۷۸۱ میلیون تومانی را تجربه کرد.

فیلم «گشت ارشاد۳» نیز حدود سه روز پیش روی پرده سینما رفت و با سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان فروش بسیار خوبی را تجربه کرد. برای مقایسه بد نیست بدانیم که فیلم سینمایی «دینامیت» در سه روز ابتدایی خود ۵۳۷ میلیون تومان و فیلم سینمایی «قهرمان» در سه روز ابتدایی خود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان فروش داشته است.

این فیلم سینمایی که به دلیل وجود برخی از بازیگران با کمی حاشیه پیش از اکران مواجه بود، در ۲۲ ماه اخیر رکورد دار گیشه به شمار می‌آید.

۳ میلیارد در ۳ روز، گیشه پررونق «گشت ارشاد»
«گشت ارشاد۳»

تازه‌های اکران

علاوه بر فیلم سینمایی «گشت ارشاد۳»، فیلم سینمایی «حکم تجدید نظر» با کارگردانی محمدامین کریم‌پور نیز ۳ روز پیش روی پرده سینما رفت. زمانی که پیش تولید این فیلم آغاز شد، حواشی و اعتراض زیادی نسبت به حضور یک اینفلوئنسر اینستاگرامی در سینما مطرح شد. با وجود اینکه کریم‌پور مدرک لیسانس خود را در زمینه مهندسی برق الکترونیک دریافت کرده است اما خودش اعلام کرد که در زمینه بازیگری و کارگردانی هم تحصیلات دارد، حالا فیلم او با نام «حکم تجدید نظر» و بازی ژاله صامتی، همایون ارشادی، فرید سجادی حسینی، گیتی قاسمی، زیبا کرمعلی و شاهرخ فروتنیان روی پرده سینما رفته و در سه روز ابتدایی ۸۰ میلیون تومان فروش بلیت داشته است.

گیشه پاییز، تا اینجای کار، چه از نظر فروش و جذب مخاطب و چه از نظر اکران با نوسان‌های زیادی همراه بوده اما وضعیت بسیار بهتری را نسبت به بهار و تابستان تجربه کرده است. از ابتدای پاییز امسال فیلم‌های سینمایی «قهرمان» با کارگردانی اصغر فرهادی، «منصور» با کارگردانی سیاوش سرمدی، «پوست» با کارگردانی برادران ارک و «تومان» ساخته مرتضی فرشباف روی پرده سینما رفتند که هر یک فروش نسبتا خوبی را تجربه کردند و به زودی هم قرار است فیلم سینمایی«رمانتیسم عماد و طوبا» با کارگردانی کاوه صباغ‌زاده و فیلم سینمایی «آتابای» با کارگردانی نیکی کریمی روی پرده بروند.

 

۳ میلیارد در ۳ روز، گیشه پررونق «گشت ارشاد»
«آتابای»

پرفروش‌ها و کم‌فروش‌های اکران 

در هفته‌ای که گذشت «قهرمان» فرهادی با فروش یک میلیارد  ۲۰۰ میلیون تومانی جایگاه سوم گیشه را از آن خود کرده، «دینامیت» که پنج ماه صدر نشین بود جایگاه خود را به «گشت ارشاد ۳» داده و با اختلاف یک و نیم میلیارد تومانی از فیلم سهیلی در جایگاه دوم قرار دارد.

«درخت گردو» مهدویان هم که دو ماه است روی پرده آمده، تا کنون سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان فروخته، این فیلم تا پیش از اکران فیلم سینمایی «منصور» و «گشت ارشاد» با فروش هفتگی ۲۰۰ میلیون تومان، جایگاه سوم جدول فروش را به خود اختصاص داده بود اما پس از اکران این دو فیلم ، در جایگاه پنجم نشست و فیلم «منصور» هم با فروش ۴۱۹ میلیون تومانی در  هفته جایگاه چهارم گیشه را به خود اختصاص داده است.

فیلم سینمایی «پوست» با کارگردانی بهمن و بهرام ارک نیز که اکران خود را سه هفته است که آغاز کرده، هفته گذشته با فروش ۹۹ میلیون تومانی، با ۷ میلیون تومان کاهش فروش نسبت به هفته گذشته، جایگاه ششم جدول فروش را به دست آورد.

در هفته‌ اخیر «مدیترانه» با کارگردانی هادی حاجمتند و بازی مهرآوه شریفی‌نیا و پوریا پورسرخ نتوانست هیچ فروشی را در گیشه برای خود ثبت کند و «سیاه باز» با کارگردانی حمید همتی نیز وارد اکران آنلاین شد.

اطلاعات این جدول از سامانه سمفا و با نگاهی به میزان فروش هفتگی فیلم‌های سینمایی تنظیم شده است.

فیلم‌ها کارگردان زمان اکران فروش هفتگی مخاطب هفتگی فروش کل مخاطب کل
«گشت ارشاد ۳» سعید سهیلی ۲۶ آبان سه میلیارد و ۹۸ میلیون تومان ۱۱۹ هزار و ۴۴۰ نفر سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان ۱۱۹ هزار و ۴۴۰ نفر
«دینامیت» مسعود اطیابی ۱۰ تیر یک میلیارد و ۵۷۹ میلیون تومان ۷۳ هزار و ۷۹۰ نفر ۲۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان یک ملیون و۷۴ هزار و ۴۱۷ نفر
«قهرمان» اصغرفرهادی ۵ آبان یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان ۵۴ هزار و ۱۳۴ نفر هفت میلیارد و ۹۶ میلیون تومان ۲۹۸ هزار و ۲۷۵ نفر
«منصور» سیاوش سرمدی ۱۹ آبان ۴۱۹ میلیون تومان ۲۳ هزار و ۳۴۱ نفر ۷۰۵ میلیون ۳۱ هزار و ۱۹۸ نفر
«درخت گردو» محمد حسین مهدویان ۱۰ شهریور ۱۲۳ میلیون تومان ۵ هزار و ۳۴۸ نفر ۳ میلیارد و ۳۴۸ میلیون تومان ۱۵۱ هزار و ۱۳۵ نفر
«پوست» برادران ارک ۲۱ مهر ۶۵ میلیون تومان ۳ هزار و ۲۴ نفر ۶۹۴ میلیون تومان ۳۱ هزار و ۹۵۴ نفر
«حکم تجدید نظر» محمد امین کریم‌پور ۲۶ آبان ۸۰ میلیون تومان ۲ هزار و ۸۱۱ نفر ۸۰ میلیون تومان ۲ هزار و ۸۱۲ نفر
«آپاچی» آرش معیریان ۲۶ آبان ۵۹ میلیون  تومان ۲ هزار و ۵۴۸ نفر ۵۹ میلیون تومان ۲ هزار و ۵۴۸ نفر
«تومان» مرتضی فرشباف ۱۲ آبان ۲۸ میلیون تومان هزار  و ۳۵۶ نفر ۵۲ میلیون تومان دو هزار و ۲۳۷ نفر
«کله پوک» جواد مزدآبادی ۱۷ شهریور دو میلیون ۴۰۰ هزار تومان ۱۵۸نفر ۱۷۵ میلیون تومان ۹ هزار و ۵۹ نفر
«تک‌تیرانداز» علی غفاری ۳۰ شهریور ۸۴۰ هزار تومان ۷۲ نفر ۱۵۲ میلیون تومان ۷ هزار و ۸۴۱ نفر
«گیسوم» نوید به‌تویی ۱۰ شهریور ۱۲۵ هزار تومان ۵ نفر ۷۱ میلیون تومان ۳ هزار و ۳۵۴ نفر
«هفته‌ای یکبار آدم باش» شهرام شاه‌حسینی اکران نوروز ۸۰ هزار تومان ۴ نفر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان ۶۹ هزار و ۹۹۳ نفر
«تک‌خال» مجید مافی اکران نوروز ۲۵ هزار تومان یک نفر ۹۸۲ میلیون تومان ۵۰ هزار و ۱۹۷ نفر

در هنر و تجربه چه می‌گذرد؟ 

در جدول فروش گروه هنر و تجربه، فیلم سینمایی «دشت خاموش» با کارگردانی احمد بهرامی، هفته گذشته، فروش دو میلیون و ۶۹ هزار تومانی را برای خود در گیشه به ثبت رساند و با این میزان از فروش همچنان صدر نشین جدول است.

مجموع فیلم کوتاه «پنجگان کوتاه» که اکران خود را از  ۵ آبان آغاز کرده است، در هفته اخیر با فروش یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و با ۷۱ مخاطب، جایگاه دوم گیشه را به خود اختصاص داد.

فروش کل سینمای هنر و تجربه در هفته‌ای که گذشت، ۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که این رقم نسبت به دو هفته پیش با افزایش سه میلیون تومانی همراه بوده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند