داکا

حضور «میجر»، «پسران دریا» و «یدو» در بیستمین جشنواره فیلم «داکا»

به گزارش ردکارپت فیلم: سه فیلم ایرانی «میجر»، «پسران دریا» و «یدو» از محصولات بنیاد سینمایی فارابی در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم «داکا» بنگلادش شرکت می‌کنند.

فیلم‌ سینمایی میجر ساخته احسان عبدی‌پور و به تهیه‌کنندگی حمید فرخ‌نژاد و بنیاد سینمایی فارابی در بخش سینمای جهان این جشنواره به نمایش درمی‌آید.

در خلاصه داستان میجر آمده است: ورود یک سگ ردیاب آلمانی به اسکله گمرک، که به هیچ‌وجه من الوجوه قابل مذاکره و معامله نیست، نظم شهر را به هم ریخته است.

حمید فرخ نژاد ، اکبر اودود ، آرش ملکی ، فروغ قجابگلی و ایرج صغیری بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

همچنین دو فیلم پسران دریا ساخته افشین هاشمی و حسین قاسمی جامی و به‌تهیه‌کنندگی بهروز نشان و بنیاد سینمایی فارابی و یدو ساخته مهدی جعفری و به تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح ، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بنیاد سینمایی فارابی در بخش سینمای کودک این جشنواره حضور خواهند داشت.

در پسران دریا مونا فرجاد ، یاسین حبیب پور ، منیب بزرگ زاده ، پیام امیرعبدالهیان ، علی بحری ، آیسان حداد ، حسن خلدون و افشین هاشمی ایفای نقش کرده اند.

در یدو که در گونه دفاع مقدس و کودک و نوجوان است، اولین ماه‌های جنگ تحمیلی در آبادان در حال محاصره به تصویر کشیده شده است…

همچنین فیلم سینمایی یدو با حضور بازیگرانی چون ستاره پسیانی ، اکبر اودود ، سعید آلبوعبادی ، میلاد صویلاوی ، محمدمهدی آلبوعلی ، ریحانه آریامنش ، عبدالحلیم تقلبی ، حسین پوریده و رضا نوری تولید شده است.

بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم داکا، با حضور آثاری از کشورهایی چون ایران، روسیه، فرانسه، اسپانیا، آرژانتین، هندوستان، تایوان، فنلاند، استونی، مصر و … از ۲۵ دی تا ۳ بهمن ۱۴۰۰(۱۵ تا ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲) در شهر داکای کشور بنگلادش به شکل فیزیکی برگزار خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند