آپاندیس

فیلم اولم با دشمنی از «فجر» حذف شد

به گزارش ردکارپت فیلم: حسین نمازی کارگردان سینما ضمن اشاره به تأثیر دشمنی یک فرد بر حذف فیلم قبلی‌اش «آپاندیس» از جشنواره فیلم فجر، فیلم تازه خود «شادروان» را فیلمی خلاف موج سینما توصیف کرد.

حسین نمازی کارگردان سینما و تلویزیون که با آثاری چون فیلم سینمایی «آپاندیس» و سریال «حوالی پاییز» شناخته می‌شود، در حال انجام مراحل پس‌تولید دومین اثر سینمایی‌اش با نام «شادروان» است.

نمازی در این فیلم سینمایی با چینش کنجکاوی‌برانگیزی از بازیگران متفاوت، موضوعی اجتماعی را با بیانی شیرین و دراماتیک روایت می‌کند. فیلمنامه «شادروان» توسط حسین نمازی به نگارش درآمده و تلاش دارد همچون فیلم «آپاندیس» با نگاهی اجتماعی، قصه تازه‌ای را در دلِ خانواده‌ای حاشیه‌نشین در تهران، روایت کند.

این اثر تابستان امسال با دریافت مجوز ساخت و طی کردن پیش تولید، جلوی دوربین رفته و هم اکنون مراحل پس تولید خود را طی می‌کند تا آماده نمایش در چهلمین جشنواره فیلم فجر شود.

چرا هیچ نقطه امیدی در فیلم‌ها نیست؟

حسین نمازی در گفتگو با خبرنگار مهر درباره سلیقه مخاطب فعلی سینما و ساخت فیلم جدیدش با در نظر گرفتن معیارهای مخاطب عام گفت: در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، موضوعی برایم مدام تکرار می‌شد که بسیار با اهمیت بود؛ اینکه مردم و منتقدان بعد از دیدن بسیاری از فیلم‌های جشنواره و بیرون آمدن از سالن‌های نمایش، حس ناخوشایندی از فضای تلخ آن‌ها داشتند و مدام از این صحبت می‌شد که چرا هیچ نقطه امیدی در این فیلم‌ها نیست؟ چرا هیچ فیلمی ولو به اندازه چند صحنه هم که شده مخاطب را نمی‌خنداند؟

وی در ادامه این بحث اضافه کرد: علاوه بر اینها، من تجربه اکران فیلم «آپاندیس» را هم با خود داشتم؛ فیلمی که در نیمه اولش مخاطب را می‌خنداند اما از نیمه دوم تلخ می‌شد. فیلم توانست با استقبال خوبی از سمت مخاطبان مواجه شود اما به وضوح برایم روشن شد که مردم دوست داشتند نیمه دوم هم مثل نیمه اول، به موازات درگیری با درام، کمی هم بخنداند. این موضوع تجربه بسیار جذابی را برای پروژه‌های بعدی‌ام رقم زد. من در تمامی اکران‌های خصوصی، اکران منتقدان و اکران‌های جشنواره جهانی «آپاندیس» با سالن‌های مملو از مخاطب حضور داشتم و ایستاده، تمام واکنش‌ها را به چشم می‌دیدم.

این کارگردان با اشاره به اینکه تجربه اکران فیلم قبلی‌اش، در شکل‌گیری ایده فیلم جدیدش نقش موثری داشته است، ادامه داد: تمام ایده‌هایی که در ذهن من بود و از قبل هم وجود داشت، ایده‌هایی جدی بودند. فیلمنامه‌هایی داشتم که برای آنها تهیه‌کننده هم وجود داشت، ولی احساس کردم الان و در این شرایط جامعه وقت آن نیست که حرف‌های جدی را خیلی تلخ بیان کنم. بنابراین تصمیم گرفتم فضا را متفاوت و بر پایه موضوعی تلخ، روایتی شیرین را بیان کنم. «شادروان» فیلمی جدی است که قصد دارد نقد اجتماعی داشته باشد و در این مسیر مخاطب را با خود همراه می‌کند.

«آپاندیس» چرا در «فجر» غایب بود؟

نمازی با اشاره به عدم حضور «آپاندیس» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر، افزود: زمانی که فیلم من ساخته شد، تعدادی از دوستانی که آن زمان مسئولیت داشتند، از من خواستند که فیلمم را در جایی اکران نکنم و برای اکران در جشنواره بماند. درخواستی که در نهایت به دلیل دشمنی یک فرد باعث عدم حضور فیلم در جشنواره شد!

کارگردان «آپاندیس» در ادامه عنوان کرد: در کمال ناباوری چند ماه بعد، فیلم راهی جشنواره «مونترال» کانادا شد و یکی از مهم‌ترین جوایز حوزه سینما در حوزه فیلمنامه را دریافت کرد که باعث تعجب بسیاری از افراد شد که فیلمی در جشنواره فجر حضور نداشت، اما توانست جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره مونترال کانادا را دریافت کند! بعد هم باز موفقیت پشت موفقیت برای «آپاندیس» رقم خورد و پس از گذشت ۶ سال باز هم تا همین حالا هم ادامه دارد.

نمازی ادامه داد: به عنوان کسی که این دوران را گذرانده و این تجربیات را کسب کرده‌ام، به این نتیجه رسیدم که من باید فیلمی که خودم فکر می‌کنم درست است بسازم و «شادروان» همان فیلم است؛ فیلمی که آنطور که خودم دوست داشتم آن را ساخته‌ام و اصلاً به این نگاه نکرده‌ام که کارم خلاف موج جاری در سینماست. من دنیای خودم را دارم و قرار نیست فیلم‌های من شبیه فیلم دیگری باشد.

وی در پایان درباره مراحل فنی این فیلم سینمایی توضیح داد: تدوین توسط عماد خدابخش به پایان رسیده و در حال حاضر صداگذاری توسط آرش قاسمی و جلوه‌های ویژه کامپیوتری توسط کامیار شفیع‌پور در حال انجام است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند