منار صوفیه

حضور آتابای در چهاردهمین دوره جشنواره «منار صوفیه»

به گزارش ردکارپت فیلم:  فیلم آتابای ، ساخته نیکی کریمی در بخش رقابتی فیلم‌های داستانی جشنواره «منار صوفیه» بلغارستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

پنجمین فیلم نیکی کریمی با عنوان آتابای پیش از این در بخش رقابتی جشنواره کمبریج انگلستان، مراسم جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک و جشنواره فجر به نمایش در آمده بود.

آتابای در ماه ژانویه علاوه بر نمایش در منار صوفیه، در بخش مسابقه زنان فیلم‌ساز جشنواره داکا (مهمترین جشنواره جنوب آسیا) نیز حضور خواهد داشت.

جشنواره منار صوفیه از سال ۲۰۰۹ در شهر صوفیه پایتخت بلغارستان آغاز به کار کرد و هرساله بهترین آثار سینمایی، مستند و کوتاه را از کشورهای خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا به نمایش می‌گذارد. این جشنواره به عنوان یکی از بزرگترین رویدادهای فرهنگی منطقه بالکان شناخته می‌شود و در دوره گذشته (پیش از پاندمی کرونا) میزبان بیش از ۱۰ هزار مخاطب بوده است.

جشنواره منار صوفیه، امسال در تاریخ ۲۴ دی تا ۱۰ بهمن ( ۱۴ تا ۳۰ژانویه) برگزار خواهد شد.

هادی حجازی‌فر ، جواد عزتی ، سحر دولتشاهی ، دانیال نوروش ، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش ، آتش تقی‌پور ، معصومه ربانی‌نیا و میرمجید حسینی بازیگران اصلی آتابای هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است که آتابای ۴۰ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی(خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به فارغ‌التحصیلی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است…


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند