رشد

ادای دین محمدحسین لطیفی با «مرد نقره‌ای»

به گزارش ردکارپت فیلم:  محمدحسین لطیفی کارگردان «مرد نقره‌ای» در اکران این فیلم در جشنواره «رشد» بیان کرد دلم می‌خواست غرور ملی را به بچه‌ها بدهم و آنچه را که خودم در خودم دارم به بچه‌ها منتقل شود.

همزمان با برگزاری پنجاه و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «رشد»، فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای»، پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۲۴ آذر با حضور کارگردان، تهیه‌کننده، نویسنده و دیگر عوامل فیلم و گروه‌هایی از نوجوانان در سینما فلسطین تهران اکران شد.

اکران «مرد نقره‌ای» تنها اکران حضوری آثار جشنواره فیلم «رشد» است که با توجه به اهمیت موضوع آنکه موضوعی کاملاً ملی است به صورت حضوری اکران شد.

فیلم سینمایی «مرد نقره‌ای» به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی پیمان عباسی و با حضور هنرمندانی همچون مهدی سلطانی ، نادر سلیمانی ، بهاره کیان افشار ، ایرج نوذری ، بهنوش بختیاری و هنرپیشگان نوجوان امیرکیان عبدی ، ایمان امیری و پارسیا شکوری و برخی بازیگران ترکیه‌ای، در ایران و ترکیه تولید شده و در قالب داستانی جذاب، به موضوع غرور ملی و قداست پرچم ملی می‌پردازد.

محمدحسین لطیفی کارگردان «مرد نقره‌ای» پس از اکران این فیلم، در جمع مهمانان با بیان اینکه بر اساس آن چیزی که در طی ۳۹ سال آموختم، با دست خالی این فیلم ساخته شد، اظهار کرد: گلایه‌ها را کنار می‌گذارم، چون این اثر به هر حال ساخته شده است، هرچند اگر دستمان پُر بود قطعاً بهتر از این ساخته می‌شد. این اثر دلسوزانی دارد که خواستند برای پرچم کشورشان و غرور ملی‌شان کار کنند. اما دستشان خالی بود.

وی خطاب به مسئولان فرهنگی تصریح کرد: امیدوارم از اینجا به بعد که این هندوانه در بسته باز شده، با ما باشید. این فیلم را با سختی و در طی ۳۵ روز در ایران و ترکیه ساختیم. کسی پای کار نبود، اما خدا بود، خدا بود و خدا بود، مانند «روز سوم» که در آنجا هم خداوند با ما بود. هر چند که حداقل‌هایی را تهیه کننده و سرمایه‌گذار فیلم فراهم کردند اما واقعاً کار بسیار سنگین‌تر از آن چیزی بود که ما در دستمان بود و آن را انجام دادیم.

لطیفی با اشاره به اهمیت سینمای کودک و نوجوان اظهار کرد: حرف اصلی‌ام در اینجا، این است که سال‌ها بود من مدیون نوجوان‌ها و کودکان کشور بوده‌ام و این را یک بار به ایرج طهماسب گفتم که من همه ژانری کار کرده‌ام، اما از ژانر کودک و نوجوان واقعاً می‌ترسم و او هم گفت، تو واقعاً به درد کار کودک و نوجوان می‌خوری.

وی در ادامه گفت: در بعضی فیلم‌های ما که به جشنواره‌های خارجی می‌رود، غرور ملی‌مان را خدشه‌دار می‌کنند و این اذیتمان می‌کند. دلم می‌خواست غرور ملی را به بچه‌ها بدهم و آنچه را که خودم در خودم دارم به بچه‌ها منتقل شود، هر چند که غرور ملی بچه‌هایمان هم بالاست.

این پیشکسوت سینما و تلویزیون عنوان کرد: خیلی سال بود که در فیلم‌های آمریکایی عموماً می‌دیدم که قهرمان آن‌ها بودند و پرچمشان را با افتخار بالا می‌برند اما هیچ وقت فیلمساز ایرانی جرات نمی‌کرد پرچمش را با افتخار بالا بیاورد. این مهمترین انگیزه‌ام بود، این پرچم سه رنگمان اگر بالای سر تک تک ما است برایش خون‌ها ریخته شده است که امروز اینجاییم.

وی در پایان گفت: یکی از دوستان خبرنگار دیروز از من پرسید شما مسیر را ادامه می‌دهید؟ گفتم چرا که نه، البته برای منِ در آستانه ۶۰ سالگی یک مقدار سنگین است و جوان‌ها هم باید پای کار بیایند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند