مارول

«تل ماسه» شبیه به «ارباب حلقه‌ها» است

به گزارش ردکارپت فیلم: جیمز کامرون درباره «تل ماسه» گفت: این بیشتر شبیه به «ارباب حلقه‌ها» است تا فیلم‌های حماسی مارول.

دنیس ویلنوو و جیمز کامرون در مصاحبه مشترک اخیری که از طریق فضای مجازی با یکدیگر داشته‌اند، درباره کار‌های خود به تبادل نظر پرداختند و جیمز کامرون از فیلم جدید دنیس ویلنوو به نام «تل ماسه» (Dune) تعریف کرد.

کامرون بار‌ها از اقتباس ویلنوو از رمان علمی تخیلی مهم فرانک هربرت «تل ماسه» – درباره ظهور پل آتریدس (تیموتی شالامی) – که به دو قسمت تقسیم شده است، ستایش کرده است.

ویلنوو از کامرون در مورد چهار دنباله «آواتار» که او در بخش بهتری از یک دهه ساخته است با یک بازیگر کاملاً جدید و جوان سؤال کرد (که اولین آن‌ها قرار است در دسامبر ۲۰۲۲ نمایش داده شود).

کامرون شیفته رویکرد ویلنوو به حوزه کیهانی داستان مسیحایی و ذهن‌آمیز هربرت شد – و آن را با چند فیلم ماندگار سینما مقایسه کرد.

کامرون درباره فیلم ویلنوو گفت: چیزی که در مورد «تل ماسه» من را شگفت‌زده می‌کند این است که واقعاً حماسی است. وقتی از کلمه حماسه استفاده می‌کنم، آن را به شیوه‌ای بسیار خاص به کار می‌برم، یعنی مانند فیلم دیوید لین، یا تا حد زیادی مانند فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها»، اما وقتی به فیلم‌هایی فکر می‌کنم که رویداد‌های حماسی دارند، مثلاً فیلمی از دنیای مارول که در آن کل شهر‌ها ویران می‌شوند و غیره، برای من احساس حماسی نمی‌کنند. به نظر می‌رسد شما نظم، دایره لغات، فیلم‌سازی حماسی واقعی، آن قاب‌های بزرگ را دارید که به تازگی ارائه شده و با موسیقی و … زمان می‌برد.

کامرون این سؤال را از ویلنوو پرسید که آیا سبکی جدید روی این فیلم امتحان کرده است یا خیر که ویلنوو در پاسخ گفت: من می‌توانم بگویم که ایده تلاش برای بازگرداندن بشریت به موقعیت درست خود در اکوسیستم بود، مانند کتابی که در آن انسان‌ها کنترل طبیعت را ندارند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند