فجر

نگاهی اجمالی به کارنامه اوج در جشنواره فیلم فجر

به گزارش ردکارپت فیلم: سازمان هنری رسانه‌ای اوج کار خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد و در این سال‌ها فیلم‌های سینمایی زیادی را به جشنواره فجر فرستاده بود

سازمان هنری رسانه‌ای اوج کار خود را از سال ۱۳۹۰ آغاز کرد؛ این سازمان از زمان تأسیس خود مبنای تولیدات سینمایی خود را بر محتوای انقلابی گذاشت و در این سال‌ها فیلم‌های سینمایی «هیهات»، «بادیگارد»، «ایستاده در غبار»، «فهرست مقدس»، «خروج»، «روز بلوا»، «تنگه ابوقریب»، «به وقت شام» و … را ساخت که همه آن‌ها در ادوار مختلف جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمدند.

بسیای از این آثار از جشنواره فیلم فجر سیمرغ هم گرفته‌اند؛ برای مثال فیلم سینمایی «ایستاده در غبار» به کارگردانی محمدحسین مهدویان و تهیه‌کنندگی حبیب‌الله والی‌نژاد محصول سال ۱۳۹۴ سازمان اوج بود. این فیلم برای حضور در بخش نگاه نو سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر انتخاب شد و سیمرغ بلورین بهترین فیلم جشنواره فیلم فجر۱۳۹۴ را از آن خود کرد.

پوستر فیلم منصور و روز بلوا

«بادیگارد» هم یکی از فیلم‌های سینمایی تولیدی در سازمان اوج است که در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر در شش رشته کاندیدای دریافت سیمرغ بلورین شد و در دو رشته بهترین بازیگر مرد و بهترین جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه بصری سیمرغ بلورین جشنواره را دریافت کرد. این فیلم همچنین در هجدهمین دوره جشن خانه سینما تندیس زرین بهترین موسیقی متن و بهترین جلوه‌های ویژه بصری را دریافت کرد.

تنگهٔ ابوقریب ساخته بهرام توکلی هم در کنار مغز‌های کوچک زنگ‌زده با یازده نامزدی سیمرغ بلورین پیشتاز جشنوارهٔ سی‌وششم شد. این فیلم با دریافت شش سیمرغ بلورین بیشترین سیمرغ را از سی‌وششمین دورهٔ جشنوارهٔ فیلم فجر دریافت کرد.

به وقت شام هم فیلمی به کارگردانی و نویسندگی ابراهیم حاتمی‌کیا محصول سال ۱۳۹۶ است. این فیلم موفق به دریافت ۳ سیمرغ بلورین در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر شد.

پوستر فیلم های تنگه ابوقریب و به وقت شام

سازمان رسانه ای اوج در سال گذشته هم با دو فیلم سینمایی «منصور» و «مصلحت نظام» در جشنواره فیلم فجر حاضر شد. امسال هم این سازمان فیلم سینمایی «پسر مریم» را به دبیرخانه جشنواره ارسال کرد؛ اما از سوی هیئت انتخاب جشنواره برای نمایش در این رویداد هنری انتخاب نشد.

شب گذشته؛ مهرداد معظمی مدیر روابط عمومی سازمان هنری رسانه ای اوج در واکنش به حذف فیلم «پسر مریم» از جشنواره فیلم فجر در توئیتی نوشت: «توصیه کرده بودند فیلم پسرمریم با موضوع فساد در دوره پهلوی را از جشنواره فیلم فجر خارج کنید چون امکان صدور پروانه نمایش برای این فیلم وجود ندارد!؟ در فرصتی بعد از اتمام مراحل فنی، اکرانی برای اهالی رسانه خواهیم داشت تا خودشان درباره فیلم قضاوت کنند…»

عکسی از فیلم پسر مریم

گفتنی است؛ امسال بنیاد سینمایی فارابی با فیلم‌های لایه‌های دروغ، نگهبان شب و بدون قرار قبلی در جشنواره چهلم فیلم فجر، حضور دارد. از حوزه هنری هم فیلم‌های ضد و صورت فلکی را به صورت مستقل نمایش داده می‌شود؛ اما سازمان اوج نماینده‌ای در فجر امسال ندارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند