آنتونی هاپکینز

جایزه خروس طلایی در دستانِ آنتونی هاپکینز

به گزارش ردکارپت فیلم:  فیلم «پدر» با بازی آنتونی هاپکینز موفق شد تا جایزه خروس طلایی را به‌عنوان بهترین فیلم بین‌المللی از آن خود کند و ژانگ ییمو نیز عنوان بهترین کارگردان سال را از آن خود کرد.

جوایز سینمایی خروس طلایی که با حمایت دولت چین هر سال به بهترین‌های سینمایی اهدا می‌شود، «پدر» با بازی آنتونی هاپکینز را به عنوان بهترین فیلم بین‌المللی سال برگزید.

در مراسم اهدای سی‌وچهارمین دوره این جوایز که شب پیش برگزار شد بهترین فیلم‌های سال چین که در فاصله جولای ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۱ به نمایش درآمدند تجلیل شدند.

«پدر» موفق شد تا با پشت‌سر گذاشتن انیمیشن «گرگ‌ران‌ها»، «درس‌های فارسی» درامی درباره جنگ جهانی دوم، «پینوکیو» از ایتالیا و «سال قدیمی مبارک» از تایلند عنوان بهترین فیلم بین‌المللی را از آن خود کند. این درام تابستان امسال در چین فروشی ۴.۱۴ میلیون دلاری را به نام خود کرد که تقریباً دو برابر فروش ۲.۱۲ میلیون دلاری آن در آمریکا بود.

در مراسم اهدای این جوایز ژانگ ییمو کارگردان کهنه‌کار چینی با دو فیلم جدیدش «صخره‌روها» و «یک ثانیه» ۴ جایزه اصلی را از آن خود کرد. وی برای فیلم «صخره روها» جایزه بهترین کارگردانی را برد و جایزه بهترین بازیگر مرد نیز به ژانگ یی بازیگر نقش اصلی همین فیلم اهدا شد. این فیلم به عنوان فیلم منتخب چین برای رقابت بهترین فیلم بین‌المللی به اسکار ۲۰۲۲ معرفی شده بود.

در عین حال «یک ثانیه» فیلمی درباره انقلاب فرهنگی نیز جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل را برای بازی فان وی برد و جایزه بهترین صدابرداری را نیز از آن خود کرد.

جایزه بهترین فیلم بلند به درام محلی پرسروصدای «نگهبان جزیره» رسید که از آن به عنوان قصیده‌ای برای گرامیداشت صدمین سال تاسیس حزب کمونیست چین یاد می‌شود. این فیلم بر مبنای مشکلات زندگی واقعی یک زوج ساخته شده که برای محافظت از سواحل چین سختی‌ها کشیدند.

«۱۹۲۱» نیز که برای صدمین سال حزب کمونیست ساخته شده جایزه بهترین فیلمنامه را به خانه برد.

ژانگ شیائوفی به عنوان بهترین بازیگر زن در فیلم «سلام، مامان» انتخاب شد و ژو یوانیوان بهترین بازیگر زن نقش مکمل برای بازی در درام خانوادگی «خواهر من» شناخته شد.

جوایز خروس طلایی چین امسال برای نخستین بار جایزه بهترین فیلم بین‌المللی را به این رقابت اضافه کرد. پکن امیدوار است با اهدای این جوایز بتواند با جوایز اسب طلایی که در تایوان اهدا می‌شود و از آن به عنوان «اسکار» فیلم‌های چینی زبان یاد می‌شود، رقابت کند و اعتبار خود را بالاتر از آن جوایز ببرد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند