بازیگر

متولدین ۹دی سینما ، تئاتر و موسیقی؛نسیم فروغ

به گزارش ردکارپت فیلم: نسیم فروغ بازیگر سینما و تلویزیون می باشد که فعالیت حرفه ای خود در زمینه بازیگری را در سال ۱۳۹۴ با ایفای نقش در فیلم سینمایی “سلام بمبئی” آغاز کرده است.

نام : نسیم
نام خانوادگی : فروغ
تاریخ تولد : ۹ دی ۱۳۶۰
محل تولد : تهران
تحصیلات : کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی
وضعیت تاهل : مجرد
سال های فعالیت : ۱۳۹۴ تاکنون

شروع فعالبت های بازیگری

خانم فروغ فعالیت خود در زمینه بازیگری را در سال ۱۳۹۴ با ایفای نقش در فیلم سینمایی “سلام بمبئی” به کارگردانی و نویسندگی قربان محمدپور آغاز کرده است. وی در این فیلم سینمایی در کنار بازیگران برجسته ای همچون محمدرضا گلزار، بنیامین بهادری، دیامیرزا، شایلی محمودی، گلشن گروور و … هم بازی بوده است.

از دیگر فیلم هایی که خانم فروغ در آن به ایفای نقش پرداخته است می توان به فیلم سینمایی “دخترعمو و پسرعمو” به کارگردانی روح‌انگیز شمس در سال ۱۳۹۶، فیلم سینمایی “مشمشه” به کاگردانی شاهد احمدلو در سال ۱۳۹۷، سریال “از سرنوشت” به کارگردانی محمدرضا خردمندان و علیرضا بذرافشان در سال ۱۳۹۷، فیلم “آینه شکسته” به کارگردانی بهزاد خداویسی در سال ۱۳۹۷ و … اشاره نمود.

خانم فروغ در یکی از آخرین فعالیت های بازیگری خود به ایفای نقش در سریال نمایش خانگی “رقص روی شیشه” به کارگردانی مهدی گلستانه در سال ۱۳۹۷ پرداخته است که مورد توجه زیادی قرار گرفته است.

سایر فعالیت های هنری

خانم فروغ علاوه بر بازیگری به عنوان کارگردان نیز فعالیت داشته است. از فعالیت های وی به عنوان کارگردان می توان به کارگردانی و تهیه کنندگی فیلم کوتاه “دژاوو” در سال ۱۳۹۷ و کارگردانی تئاتر “وقتی همگی دعوت می‌شویم” در سال ۱۳۹۷ اشاره کرد.

همچنین خانم فروغ در زمینه نویسندگی نیز فعالیت دارد و نویسنده و شاعر دو کتاب شعر “زمزمه‌های زنانه” و “جغرافیای زنانه من” است.

تحصیلات دانشگاهی

خانم فروغ فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته ادبیات نمایشی می باشد.

ازدواج و همسر

خانم فروغ ازدواج نکرده است و مجرد می باشد.

فیلم های سینمایی

سلام بمبئی (۱۳۹۴)
فیلم دخترعمو و پسرعمو (۱۳۹۶)
فیلم مشمشه (۱۳۹۷)
آینه شکسته (۱۳۹۷)

مجموعه های تلویزیونی

از سرنوشت (۱۳۹۷)

شبکه نمایش خانگی

سریال رقص روی شیشه (۱۳۹۷)

تئاتر و نمایش

وقتی همگی دعوت می‌شویم (۱۳۹۷) (کارگردان)

فیلم کوتاه

دژاوو (۱۳۹۷) (کارگردان و تهیه کننده)


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند