بازیگران

پرکارترین و کم‌کارترین بازیگران فجر ۴۰ چه کسانی هستند؟

به گزارش ردکارپت فیلم: در این گزارش به پرکارترین و کم‌کارترین بازیگران چهلمین جشنواره فیلم فجر اشاره شده است.

هر سال پس از معرفی فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر، خیلی از علاقه‌مندان به سینما به دنبال اسامی بازیگران این آثار هستند و با نمایش فیلم‌ها پیش بینی می‌کنند که کدامیک از بازیگران سیمرغ بلورین جشواره فجر را به خانه می‌برد.

پر واضح است که یکی از مهمترین بخش‌های برگزاری جشنواره فیلم فجر، بخش سیمرغ بازیگران زن و مرد است که کسب آن می‌تواند روی کارنامه کاری بازیگران اثرگذار باشد. تا جایی که دیده شده بازیگری که در یک دوره سیمرغ بلورین گرفته، برای دوره بعد چند اثر در جشنواره دارد و پرکارتر می‌شود؛ البته خلافش هم دیده شده!

به همین بهانه، ما در این گزارش به بررسی و معرفی پرکارترین و کم کارترین بازیگران جشنواره فیلم فجر امسال می‌پردازیم.

امسال بازیگران دو فیلمه و یا تک فیلمه هستند و مانند سال‌های قبل نمی‌بینیم که در لیست پرکارترین‌ها، بازیگری سه فیلمه و یا بالاتر باشد. به هر حال شرایط کرونایی کشور بر تولید فیلم‌ها و فعالیت هنرمندان هم اثر گذاشته است و نمی‌توان منکر این قضیه شد.

نیکی کریمی، پانته‌آ پناهی‌ها، فرشته حسینی، طناز طباطبایی، مصطفی زمانی، جواد عزتی، رعنا آزادی‌ور، بهروز شعیبی، مریلا زارعی، مهران مدیری، پولاد کیمیایی، پانته‌آ بهرام، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، پریناز ایزدیار، هوتن شکیبا، هادی حجازی‌فر، از جمله بازیگران شناخته شده تک فیلمه چهلمین جشنواره فیلم فجر هستند.

دسته دختران

* نیکی کریمی که سال گذشته با «آتابای» و البته در سال‌های گذشته با فیلم‌های دیگری در مقام کارگردان در جشنواره فجر حاضر بود، امسال با فیلم سینمایی «دسته دختران» ساخته منیر قیدی در مقام بازیگر به جشنواره می‌آید. فرشته حسینی و پانته‌آ پناهی‌ها هم او را همراهی می‌کنند.

* طناز طباطبایی بازیگر برنده سیمرغ بلورین نقش مکمل زن در جشنواره ۳۸ برای فیلم «شنای پروانه»، امسال تنها در یک فیلم حضور دارد؛ فیلم سینمایی «بی‌رویا» ساخته آرین وزیر دفتری.

* جواد عزتی با پنج فیلم پرکارترین بازیگر جشنواره ۳۸ فجر بود؛ اما امسال تنها در فیلم «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان بازی می‌کند؛ همبازی‌اش هم رعنا آزادی‌ور است.

بهروز شعیبی در بدون قرار قبلی

* مصطفی زمانی هم امسال در فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی بازی کرده است.

* اما بهروز شعیبی در این دوره علاوه بر کارگردانی بازیگری را هم تجربه کرده؛ او در فیلم سینمایی «صورت فلکی» به کارگردانی حسین دارابی در کنار مریلا زارعی ایفای نقش کرده است.

مهران مدیری در خائن کشی
* مهران مدیری، پولاد کیمیایی و پانته آ بهرام هم در جشنواره امسال در فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی بازی کرده‌اند.

* هوتن شکیبا هم که در جشنواره ۳۷ سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد را برای بازی در فیلم سینمایی «شبی که ماه کامل شد» به خانه برد و در سال گذشته هم در فیلم سینمایی «ابلق» بازی کرد، امسال تنها در فیلم «ملاقات خصوصی» بازی می‌کند؛ به همراه پریناز ایزدیار.

هادی حجازی فر

* هادی حجازی‌فر هم امسال همزمان کارگردانی، بازیگری و نویسندگی را با فیلم سینمایی «موقعیت مهدی» تجربه می‌کند.

*امین حیایی، حسن معجونی، یکتا ناصر، ویشکا آسایش، محسن کیایی، گلاره عباسی و نازنین بیاتی هم هریک با یک فیلم در جشنواره امسال حضور دارند.

چهلمین جشنواره فیلم فجر بازیگر دو فیلمه هم دارد؛

صابر ابر طناز طباطبایی

* صابر ابر امسال با دو فیلم «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری و «بدون ملاقات قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی به جشنواره آمده است.

* پژمان جمشیدی هم بازی در فیلم‌های «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و «بی مادر» به کارگردانی سید مرتضی فاطمی را تجربه کرده است.

امیر آقایی در بی مادر

* امیر آقایی هم که در سی و هشتمین جشنواره فجر سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد مکمل را برد، امسال علاوه بر «خائن کشی» مسعود کیمیایی، در فیلم سینمایی «بی مادر» بازی کرده است.

* سارا بهرامی برنده سیمرغ بلورین نقش اول زن برای فیلم دارکوب در جشنواره ۳۶، امسال با دو فیلم «علفزار» به کارگردانی کاظم دانشی و «خائن‌کشی» به کارگردانی مسعود کیمیایی به فجر می آید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند