بتمن

سال ۲۰۲۲ کدام آثار سینمایی اکران می شوند؟

به گزارش ردکارپت فیلم: «بتمن» با بازی رابرت پتینسون ، قسمت دوم از فیلم علمی-تخیلی «آواتار» و «قاتلان ماه کامل» اثر اسکورسیزی، از جمله فیلم‌های موردانتظاری هستند که در سال ۲۰۲۲ اکران خواهند شد.

سال ۲۰۲۱ با تمام فراز و فرودهایش برای صنعت سینما سرانجام به پایان رسید. شرکت تحلیل داده گاور استریت آنالتیکس (Gower Street Analytics) چندی پیش گزارشی منتشر کرد که از احیای گیشه جهانی سینما در ۱۲ ماه پیش رو حکایت داشت. براساس این گزارش، درآمد گیشه جهانی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال ۲۰۲۱ از ۱۹ میلیون و ۲۰۰ هزار دلار به ۳۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار افزایش خواهد یافت. به همین مناسبت در ادامه نگاهی می‌اندازیم به فیلم‌های مهمی که انتظار می‌رود با گذشت دو سال از شیوع ویروس کرونا منجی سینماها باشند.

جیغ

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

جیغ (Scream) پنجمین قسمت از مجموعه فیلم‌های جیغ است که پس از نزدیک به ۱۰ سال به پرده سینماها برمی‌گردد. این فیلم درباره زن جوانی است که به زادگاه خود برمی‌گردد و در آنجا با پرونده‌های وحشتناک قتلی مواجه می‌شود که کار قاتل سریالی نقابدار این مجموعه سینمایی است. این فیلم اولین فیلم از مجموعه جیغ است که توسط وس کریون کارگردانی نمی‌شود، این کارگردان آمریکایی در سال ۲۰۱۵ درگذشت.

فیلم جیغ ۵ با بازی ملیسا باررا ، میسون گودینگ ، جنا اورتگا ، جک کواید ، مارلی شلتون ، کورتنی کاکس و نیو کمبل ، ۱۴ ژانویه (۲۴ دی ۱۴۰۰) اکران خواهد شد.

بتمن

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

بتمن از زمانی که کریستین بیل در سال ۲۰۱۲ شنلش را آویخت دوران سختی را پشت سرگذاشته است. بازی بن افلک در این نقش چندان تاثیرگذار نبود و افلک پس از مدتی قید فیلم بتمنی که قصد ساختنش را داشت زد. ماجرا به همین منوال ادامه داشت تا این که مت ریوز رابرت پتینسون را برای ایفای نقش بتمن انتخاب کرد. ماجراهای این فیلم موردانتظار که ۴ مارس ۲۰۲۲ (۱۳ اسفند) روی پرده خواهد رفت، در دومین سال مبارزه با فساد در شهر گاتهام اتفاق می‌افتد. شخصیت بتمن در این فیلم فسادی را در شهر کشف می‌کند که به خانواده‌اش ربط دارد.

شهر گمشده

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

در فیلم شهر گمشده (The Lost City) ساندرا بولاک در نقش یک نویسنده داستان‌های عاشقانه ظاهر می‌شود که همراه مدل روی جلد کتابش، با بازی چنینگ تیتوم ، توسط یک میلیاردر عجیب و غریب ربوده می‌شود. این فیلم اکشن و رمانتیک-کمدی در تاریخ ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱) روی پرده سینماها خواهد رفت.

بدترین آدم دنیا

فیلم بدترین آدم دنیا به کارگردانی یواخیم تریر که اولین بار در بخش رقابتی هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد یک درام-کمدی درباره چهارسال از زندگی یک زن جوان است که سعی می‌کند با دوران بزرگسالی روبه‌رو شده و راه خود را در مسیر زندگی عشقی و کاری پیدا کند. بدترین آدم دنیا محصول کشور نروژ است و ۲۵ مارس ۲۰۲۲ (۵ فروردین ۱۴۰۱) اکران خواهد شد.

مرد شمالی

فیلم مرد شمالی (The Northman) به کارگردانی رابرت اگررز و بازی الکساندر اسکاشگورد، نیکول کیدمن، آنیا تیلور-جوی، ایتن هاوک و ویلم دفو فیلمی مهیج درباره یک شاهزاده است که پس از قتل پدرش به دنبال انتقام می‌رود. این فیلم که در ایرلند شمالی فیلمبرداری شده، هشتم آوریل سال ۲۰۲۲ (۱۹ فروردین ۱۴۰۱) روی پرده سینماها خواهد رفت.

وزن تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

در فیلم وزن تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم (The Unbearable Weight of Massive Talent) که به کارگردانی تام گورمیکان ساخته می‌شود، نیکلاس کیج نقش یک نسخه خیالی از خودش را بازی می‌کند که از لحاظ هنری به جایی که می‌خواسته نرسیده و با ورشکستگی فاصله‌ای ندارد. بنابراین مجبور می‌شود پیشنهاد یک میلیون دلاری برای شرکت در جشن تولد طرفدار دوآتیشه اما خطرناک خود را قبول کند. اما این بازیگر خوش خیال، غافل از دامی که برایش پهن شده، در این مهمانی مجبور می‌شود برای نجات جان خود و عزیزانش برخی از محبوبترین و معروف‌ترین نقشهایش را بازی کند. کیج در این فیلم با بازی تکه‌هایی از نقش‌های قدیمی خود یاد فیلم‌هایی چون تغییر چهره، هواپیمای محکومین، ترک لاس وگاس و سرقت در ۶۰ ثانیه را برای مخاطب زنده خواهد کرد.

این فیلم براساس فیلمنامه‌ای از کوین اتن ساخته شده و کوین تورن، نیکلاس کیج و مایک نایلون تهیه‌کنندگان آن هستند. علاوه بر کیج، پدرو پاسکال ، شارون هورگان ، آلساندرا ماستروناردی ، جیکوب اسکیپیو، لیلی شین، نیل پاتریک هریس و تیفانی هدیش در این فیلم به ایفای نقش خواهند پرداخت.

فیلم وزن تحمل‌ناپذیر استعداد عظیم ۲۲ آوریل (۲ اردیبهشت ۱۴۰۱) اکران می‌شود.

جان ویک ۴

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

چهارمین قسمت از مجموعه فیلم‌های اکشن جان ویک با بازی کیانو ریوز داستان قاتل افسانه‌ای فیلم را پی می‌گیرد که این بار قصد دارد با سرانی که به او خیانت کرده و خواستار مرگش هستند مقابله کند و از آنها انتقام بگیرد.

این فیلم مورد انتظار به کارگردانی چاد استاهلسکی و با فیلم‌نامه‌ای مشترک به نویسندگی شی هتن و مایکل فینچ ساخته شده و ۲۷ مه ۲۰۲۲ (۶ خرداد ۱۴۰۱) دیدنی خواهد شد.

نیترام

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

فیلم نیترام (Nitram) به کارگردانی جاستین کورزل استرالیایی که با ساخت فیلم‌هایی چون مکبث و شهر برفی شناخته می‌شود، براساس داستان زندگی مارتین برایانت ساخته شده است، یک قاتل معروف استرالیایی که در سال ۱۹۹۶ میلادی در یک تیراندازی دسته جمعی ۳۵ نفر را کشت و ۲۳ نفر را مجروح کرد.

این فیلم که برای اولین بار در بخش رقابتی هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۲ (۲۵ خرداد ۱۴۰۱) اکران سینمایی خواهد شد.

بلیت بهشت

در فیلم بلیت بهشت (Ticket to Paradise)، جولیا رابرتز و جورج کلونی نقش یک زوج سابق را بازی می‌کنند که برای منصرف کردن دخترشان از ازدواج با غریبه‌ای که به تازگی با او آشنا شده، به جزیره بالی سفر می‌کنند. این کمدی عاشقانه ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲ (۸ مهر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها خواهد رفت.

آواتار ۲

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

جیمز کامرون پس از یک وقفه طولانی بالاخره اولین قسمت از چهار دنباله فیلم محبوب آواتار را در ۱۲ ماه آینده منتشر می‌کند. سم ورثینگتون، زویی سالدانا و سیگورنی ویور در این فیلم بار دیگر به دنیای پاندورا برگشته و کیت وینسلت به جمع‌شان اضافه می‌شود. این اولین همکاری وینسلت و کامرون پس از فیلم تایتانیک در سال ۱۹۹۷ است. آواتار ۲ برای این که بتواند جایگاه دومین فیلم پرفروش تاریخ سینما را از قسمت اول آواتار بگیرد، باید بیش از ۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون دلار فروش کند.

قسمت دوم از فیلم علمی تخیلی آواتار ۱۶ دسامبر ۲۰۲۲ (۲۵ آذر ۱۴۰۱) روی پرده سینماها خواهد رفت.

بابل

دیمین شزل به عنوان جوان‌ترین کارگردان برنده جایزه اسکار که شاهکارهایی چون ویپلش، لالالند و نخستین انسان را در کارنامه دارد، فیلم بعدی خود که یک درام تاریخی است را در سال ۲۰۲۲ اکران خواهد کرد. درباره این فیلم که بابل نام دارد جزئیات چندانی منتشر نشده به جز اسامی بازیگرانش: برد پیت، مارگو رابی، توبی مگوایر، کاترین واترسون و جین اسمارت. تاریخ دقیق اکران این فیلم هنوز تایید نشده است.

قاتلان ماه کامل

سال ۲۰۲۲ آبستن کدام آثار سینمایی است؟

سه سال بعد از اکران فیلم مرد ایرلندی، مارتین اسکورسیزی با اقتباس سینمایی کتاب غیرداستانی دیوید گرن با نام قاتلان ماه کامل (Killers of the Flower Moon) به دنیای کارگردانی برمی‌گردد. این فیلم داستان تحقیقات دهه ۱۹۲۰ اف بی آی درباره چند فقره قتل در قبیله سرخپوستی اوسیج نیشن در اوکلاهما را دنبال می‌کند و از بازیگران آن می‌توان به لئوناردو دیکاپریو، رابرت دنیرو، لیلی گلداستون و جسی پلمونز اشاره کرد. قاتلان ماه کامل در تاریخی نامشخص در سال ۲۰۲۲ روی سرویس پخش اینترنتی اپل تی وی پلاس اکران خواهد شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند