اعدام

«خط باریک قرمز»؛ فیلمی که باعث شد یک اعدام کمتر شود؟

به گزارش ردکارپت فیلم: فرزاد خوشدست به این سوال که «چرا عنوان می‌شود «خط باریک قرمز» فیلمی‌ست که باعث شد یک اعدام کمتر شود؟» در یادداشتی پاسخ داد.

فرزاد خوشدست کارگردان و نویسنده «خط باریک قرمز» نوشت: «در ابتدای فیلمبرداری «خط باریک قرمز» بنا بود از بین صد و هفتاد و چند زندانی نوجوانی حاضر در کانون اصلاح و تربیت که تست داده بودند کمتر از ۱۵ نفر را انتخاب کنیم.

در بین انتخاب شده‌ها نام میلاد هم بود. میلاد جرمش قتل بود. خیلی‌ها می‌گفتند میلاد را انتخاب نکنید خطرناک است. ولی و من و توماج عزیز مُصر بودیم باشد. می‌گفتند او حتی نمی‌تواند جملات و مطالب دلخواهش را با بیان ساده بازگو کند چطور باید بازی و اجرا داشته باشد!

چیزی درون من می‌گفت او باید باشد. بود و تا انتها ماند و درخشید و پوست انداخت. زمانی که فیلم را برای اولین بار در جشنواره جهانی فیلم فجر اکران کردیم باخبر شدم که شاکی او رضایت نمی‌دهد و ممکن است بعد از ماه رمضان برود برای اجرای حکم اعدام به زندان رجایی شهر.

همانجا بود که با خودم گفتم حتمأ حکمت انتخاب میلاد همین بوده، شاکی باید فیلم «خط باریک قرمز» را ببیند. و شد همان که هنر می‌تواند و باید انجام دهد. اما همیشه کاری دیگر می‌کند…

حالا در این ویدئو همه چیز بیان می‌شود. شما بشنوید و برسانید به دست دیگران تا بشنوند. بشنوند آنهایی که همیشه سنگ به شیشه نازک «خط باریک قرمز» زدند و خواستند هویت این فیلم را بشکنند. بشنوند و بدانند که هویت هنر شکستنی نیست و این ضربه‌ها تنها گیج‌گاه و گذرگاه هراس انگیزشان را نشانه رفته است.

«خط باریک قرمز» وظیفه‌اش را انجام داد و مابقی را تاریخ قضاوت خواهد کرد. کاش دیگران وظیفه‌شان را بهتر بدانند.

خوشحالم که امروز میلاد آزاد و آرام زندگی می‌کند و تشکیل خانواده داده. ممنون از همه آنهایی که «خط باریک قرمز» را ساختند.»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند