کولبرف

فیلم‌اولی‌ها بیشترنیاز به حمایت رسانه دارند

به گزارش ردکارپت فیلم: میلاد منصوری کارگردان فیلم سینمایی «کولبرف» می‌گوید کارگردانان فیلم اول و خبر موفقیت‌های بین‌المللی آن‌ها، نیاز به حمایت بیشتری از سوی رسانه‌ها دارند.

میلاد منصوری کارگردان فیلم سینمایی «کولبرف» درباره انعکاس رسانه‌ای اخبار مرتبط با حضور فیلم‌های ایرانی در رویدادهای بین‌المللی، گفت: حضور آثار ایرانی چه در حوزه سینمای بلند، چه کوتاه و یا مستند در جشنواره‌های بین‌المللی اتفاق خوبی است که توانسته در این سال‌ها سینمای ایران را به مخاطبان بین‌المللی معرفی کند، هرچند دریافت جوایز بین‌المللی از اهمیت بسیاری برخوردار است اما چگونگی پوشش رسانه‌ای در ایران نیز برای صاحبان آثار نیز بسیار مهم بوده و همه آنها دوست دارند تا اخبار موفقیت‌هایشان در رسانه‌های داخلی نیز منتشر شود.

وی با قبول اینکه بسیاری از رسانه‌های اصلی در کشور قوانین خاصی در انتشار اخبار خود در حوزه‌های مختلف دارند، بیان کرد: به عنوان یک کارگردان بعد از سال‌ها تلاش در سینما و تولید فیلم‌های کوتاه، تصمیم گرفتم تا فیلم «کولبرف» را جلوی دوربین ببرم، هرچند در این زمینه با مشکلات بسیاری مواجه بودم و نتوانستم همکاری تهیه‌کنندگان بنام سینمای ایران را برای ساخت این فیلم داشته باشم. این درحالی است که اکثر این تهیه‌کنندگان در مصاحبه‌های خود می‌گویند که تولید در سینمای ایران باید به سمت حمایت از فیلمسازان اول برود. در نهایت ما این فیلم را با حمایت تهیه‌کننده بخش خصوصی جلوی دوربین بردیم.

این کارگردان ادامه داد: هر چند «کولبرف» یک اثر اول و لوباجت به شمار می‌رود اما توانسته است در جشنواره‌های بین‌المللی و در رشته‌های مختلف جوایزی را به‌دست آورد. اما مساله این است که فیلم یک کارگردان اول و موفقیت‌های بین‌المللی آن به خصوص در حوزه پوشش خبری توسط رسانه‌ها نباید با فیلم آقای اصغر فرهادی مقایسه شود که معمولاً آثارش در جشنواره‌های «الف» دنیا نمایش داده می‌شود.

وی تاکید کرد: ما که درباره حضور و جوایز بین‌المللی که دریافت می‌کنیم به رسانه‌ها دروغ نمی‌گوییم و سند همه موفقیت‌های ما موجود است، حال ممکن است با توجه به اینکه فیلم توسط یک کارگردان فیلم اول ساخته شده است کیفیت و یا بهتر بگویم اهمیت جشنواره‌ای که در آن حضور دارد متفاوت باشد، اما مساله این است که هیچ گاه نمی‌توان حضورهای بین‌المللی چنین فیلم‌هایی با فیلم کارگردان‌هایی که سال‌ها فعالیت کرده‌اند مقایسه کرد. به همین دلیل تاکید می‌کنم که فیلم‌های اول واقعاً نیاز به حمایت به خصوص از سوی رسانه‌ها دارند.

کارگردان «کولبرف» در پایان توضیح داد: بسیاری از کارگردانان جوان مانند من، تمام تلاش خود را می‌کنند تا دیده شوند به همین دلیل نیاز به حمایت رسانه‌ها دارند. زمانی که زنده یاد علی انصاریان بعد از فوتش برای بازی در این فیلم از یکی از جشنواره‌های بین‌المللی جایزه دریافت کرده بود در رسانه‌های مختلف منتشر شد، این درحالی است که جشنواره مورد نظر هم اولین دوره خود را پشت سر می‌گذاشت. اما در ادامه بسیاری از اخبار جوایز دیگر این فیلم منتشر نشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند