مریم تفکری

حضور یک فیلم کوتاه ایرانی در جمع نامزدهای جشنواره روتردام

به گزارش ردکارپت فیلم: «نظربازی» ساخته مریم تفکری به جمع نامزدهای جایزه جشنواره روتردام برای بهترین فیلم کوتاه راه یافت.

فهرست نامزدهای پنجاه‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم روتردام در سه شاخه بهترین فیلم‌های بلند، بهترین‌های پرده بزرگ و بهترین فیلم‌های کوتاه اعلام شد و فیلم نظربازی ساخته مریم تفکری به جمع مدعیان جایزه بهترین فیلم کوتاه سال جشنواره راه یافت.

فیلم نظربازی ، محصول مشترک ایران و انگلیس، برای رسیدن به جایزه ببر بهترین فیلم کوتاه جشنواره روتردام با فیلم‌هایی چون پاسخ دادن به خورشید از اتریش و آلمان، مرد شدن در قرون وسطی از پرتغال، مناجات‌هایی از کتاب مقدس از برزیل، پایدار از آلمان و انگلیس، سپیده‌دم از پرتغال، حیات شیشه‌ای از آمریکا، دنیا زیبا نیست؟ از انگلیس و ساخت صحنه‌های جنایت محصول فرانسه و تایوان رقابت خواهد کرد.

تفکری با دو فیلم زخم غایب و من گناهی پراحساس مرتکب شده‌ام در چهل و هفتمین جشنواره جهانی فیلم روتردام نیز حضور پیدا کرد.

جشنواره فیلم روتردام یک رویداد سالانه سینمایی است که از سال ۱۹۷۲ افتتاح شده و هرساله با تمرکز بر فیلمسازی مستقل و تجربی برگزار می‌شود. پنجاه‌ویکمین دوره این جشنواره سینمایی از ۲۶ ژانویه تا ۶ فوریه (۶ تا ۱۷ بهمن ۱۴۰۰) به صورت مجازی برگزار خواهد شد و دو فیلم جاده خاکی و زالاوا نیز به نمایندگی از سینمای ایران در این رویداد به نمایش درمی‌آیند


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند