کارگردان

افشاگری بازیگر «در پناه تو»

به گزارش ردکارپت فیلم: ایلنا نوشت: بازیگر سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمیده لبخنده معتقد است این کارگردان چند سالی بود که کاری نساخت و در سکوت گذراند. این اواخر فعالیتی نداشت و همین مسائل از لحاظ روحی، او را آزرده‌خاطر می‌کرد.

حبیب دهقان نسب، بازیگر سینما و تلویزیون است که چهره او را همواره در آثاری مانند «امام علی(ع)»، «خانه سبز»، «خواب و بیدار» و… به یاد داریم. این بازیگر در چندین سریال با مرحوم حمید لبخنده که روز گذشته به خاک سپرده شد، همکاری داشته است. «در پناه تو» از جمله سریال‌های این کارگردان است. حبیب دهقان نسب درباره آشنایی با حمیده لبخنده کارگردان تلویزیون و سینما گفت: سال ۱۳۵۲ که دانشجوی دانشگاه هنرهای زیبا بودم، با حمید لبخنده آشنا شدم و دوستان خوبی برای هم شدیم. او جنوبی بود و می‌دانیم که جنوبی‌ها بسیار خونگرم هستند؛ به همین خاطر بسیار زود با هم رفیق شدیم. پس از دوران دانشجویی، حمید به سمت ساخت اثرهایش رفت و از من برای بازی در چند کار مانند «در پناه تو» دعوت کرد.

وی افزود: با اینکه حمید لبخنده چندین کار قبل از سریال «در پناه تو» ساخته بود؛ اما این سریال شاخص‌تر و پرطرفداران‌ترین اثر کارنامه کاری‌اش شد. طی این سال‌ها بارها بازپخش شده و کسانی هستند که چندین بار این سریال را تماشا کرده‌اند.

بازیگر سریال «از سرنوشت» درباره وضعیت روحی حمیده لبخنده بیان کرد: چند سالی بود که کاری نساخت و در سکوت گذراند. این اواخر فعالیتی نداشت و همین مسائل از لحاظ روحی، او را آزرده‌خاطر می‌کرد. او از کارگردانانی بود که بسیار صاحب ذوق و قریحه بود و در سریال‌هایی که ساخته بود، ثابت کرد که کاربلد است.

وی ادامه داد: کسانی که اهل هنر هستند، چه بازیگر باشد و چه شاعر، می‌دانند که هنر با دل هنرمند سروکار دارد. احساس در آن دخیل است و هنرمند برای کارش وقت و انرژی صرف می‌کند، درس می‌خواند و عمرش را خرج می‌کند؛ اما زمانی که در کار مشکل به وجود می‌آید، از شدت دل‌شکستگی به گوشه‌ای پناه می‌برد و تنها می‌شود. حمیده لبخنده در عمر کاری‌اش با همچین مسئله‌ای مواجه شد. روزگار بسیار نامردی داریم. چرا در حرفه هنر، آدم‌ها را در تنهایی‌شان رها می‌کنند؟ در حالی که حمید لبخنده می‌توانست همچنان به کارش ادامه دهد و سریال‌های پرمخاطبی را بسازد.

دهقان نسب با ابراز تاسف از فوت این کارگردان تشریح کرد: خبر درگذشت حمید را که شنیدم بسیار شوکه و دل‌سوخته شدم. این روزها در کاشان سر فیلمبرداری هستم و نتوانستم در مراسم خاکسپاری او شرکت کنم. بسیار ناراحت و متاسف هستم. در چندین پروژه با هم همکاری و رفیق بودیم.

این بازیگر درباره مشکلات تولید و پخش سریال «در پناه تو» به کارگردانی حمید لبخنده گفت: زمانی که فیملنامه سریال «در پناه تو» نوشته شد، بخش‌هایی را حذف کردند. برای مثال قرار بود کاراکتر پارسا پیروزفر خانواده داشته باشد و نقش پدرش را مرحوم داوود رشیدی بازی کند؛ اما در حین کار حدف کردند. سریال «در پناه تو» مانند همه سریال‌های تلویزیونی دچار سانسور شد. همین مسائل باعث شد کمی به کار لطمه وارد شود اما فیلمنامه و عوامل به قدری خوب بودند که در نهایت مورد توجه عموم واقع شد.

وی با اشاره به نامنظمی‌های دوران کرونا در کشور اضافه کرد: ویروس کرونا به همه مردم دنیا لطمه وارد کرد اما به دلیل این که ما در شرایط خاصی هستیم، آسیب‌های این ویروس به مردم ایران بیشتر بود. در زمان دولت قبلی واکسیناسیون بسیار کند پیش رفت و بسیاری از هم‌وطنان ما جان خودشان را از دست دادند. نمی‌دانم بر اساس چه سیاستی اما به فاصله چند ماه واکسن‌ در کشور فوران کرد. وجود این مسائل بسیار دردناک بود چراکه باعث شد بسیاری از هنرمندان و هموطنانمان را در همین مدت به علت کرونا از دست دهیم.

بازیگر سریال «ولایت عشق» ادامه داد: در همین دوران، چندین بار به همدان برای بازی در سریالی به نام «نقش خاک» رفتم اما کار نصفه نیمه ماند و پرونده آن هنوز بسته نشده است. بخش اعظمی از دستمزد ما را هنوز پرداخت نکرده‌اند. هر چقدر با تهیه‌کننده هم تماس می‌گیریم باز هم نتیجه‌ای ندارد. در سریال دیگری هم به نام «گیلدخت» بازی کردم و چند ماهی از اتمام آن گذشته و پرداختی صورت نگرفته است.

دهقان نسب در پایان تصریح کرد: بیشتر از ۵۰ سال است که شغلم بازیگری است اما این چه برخوردی است که با ما می‌کنند و دستمزدمان را نمی‌دهند؟ نه تنها من بلکه با هیچ بازیگری نباید اینگونه رفتار شود. در سرما و گرما، شب و روز کار می‌کنیم؛ اما زمانی که موقع پرداخت دستمزدمان می‌شود تمام آن‌ را نادیده می‌گیرند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند