آرت

حضور پررنگ علیرضا کوشک‌جلالی در شهرهای گوناگون ایران

به گزارش ردکارپت فیلم: علیرضا کوشک جلالی پس از ۶ هفته تمرینات آنلاین نمایش «آرت»، دو هفته پیش برای تمرینات نهایی به ایران آمد و مستقیم راهی رشت شد و این نمایش ۲۳ دی ماه، با هنرمندان گیلانی به صحنه رفت.

این نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، برنده جایزه نمایشنامه نویسی مردمی آلمان، در ایران هم حضور پررنگی دارد و در شهرهای گوناگون هم کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کند و هم نمایش‌های مختلفی را به صحنه می‌برد.
او از جمله هنرمندان حرفه‌ای تئاتر است که در دوران کرونا نیز فعالیت‌های خود را تعطیل نکرد و در آلمان هم نمایش اجرا کرد و هم دوره‌های آموزشی خود را به صورت آنلاین ادامه داد.
نمایشنامه «آرت» که در ایران با نام «هنر» شناخته می‌شود، از جمله آثار مشهور یاسمینا رضاست که پیش از این هم کارگردان‌های دیگری همچون داود رشیدی و پارسا پیروزفر آن را اجرا کرده‌اند.
کوشک جلالی متن این نمایشنامه را خود ترجمه کرده که از سوی نشر «مهر نوروز» در تهران منتشر شده است.
او این نمایش را با تهیه کنندگی عامر عظیمی و بازی شاهد غروی، اشکان بخشنده، عامر عظیمی در تماشاخانه «نارون» رشت به صحنه برده است.
یاسمینا رضا خود درباره این نمایشنامه گفته است:
«خودفریبی برای من بخش مهمی از زندگی است و من امروز بخصوص آن را با دنبال کردن یک چهره سیاسی می‌بینم. خودفریبی امروز حکومت می‌کند. خودفریبی عنصر مسلط نهاد بشری است. خودفریبی تنها دروغ گفتن به دیگران نیست بلکه دروغ گفتن به خود است. شکلی از محافظت است و ناشی از احساسات دیگر مثل احساس غرور، نخوت، ترس، و درآمیختن با دیگران است.»
اجرای این نمایش در رشت تا اول بهمن ماه ادامه دارد.
در اجرای این اثر نمایشی، عامر عظیمی به عنوان تهیه کننده، مونا محبوب به عنوان مدیر تولید و فرید نظری به عنوان طراح پوستر و بروشور همکاری دارند. عکاس کار هم سینا زارع است و دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز نمایش نیز یاسمن سیدی است.
این نمایش در تاریخ یاد شده هر روز ساعت ۱۸ و سی دقیقه در تماشاخانه «نارون» رشت به نشانی: بلوار مدرس (بین میدان نیروی دریایی و توشیبا) کوچه گل نیلوفر، جنب پارک نارون انجام می‌شود و بلیت آن در سایت Tsandali.ir به فروش می‌رسد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند