ژانر

بهترین انیمه‌های سال ۲۰۲۱

به گزارش ردکارپت فیلم: سال ۲۰۲۱ نیز سال بسیار خوبی برای طرفداران انیمه بوده و انواع مختلفی از فیلم‌های جدید در این ژانر معرفی شده اند.

هیچ زمانی به اندازه سال های اخیر زمان خوبی برای طرفدار فیلم های انیمه بودن نبوده است. ژانر انیمه در بهترین زمان خود به سر برده و هر ساله انیمه های جدید جذابی معرفی می شوند که با استقبال علاقمندان به این ژانر و شکستن رکوردها مواجه می شوند.

برای مثال در سال گذشته شاهد انتشار انیمه Demon Slayer: Kimetsu no Yaiba the Movie: Mugen Train بودیم که به سریع ترین فیلم ژاپنی تبدیل شد که به رکورد فروش ۱۰ میلیارد ینی می رسد در حالی که رکورد قبلی هم به یک انیمه به نام Spirited Away از شاهکارهای استودیو جیبلی تعلق داشت. سال ۲۰۲۱ نیز سال بسیار خوبی برای طرفداران انیمه بوده و انواع مختلفی از فیلم های جدید در این ژانر معرفی شده اند.

۱- Gintama: The Final

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

در ۸ ژانویه ۲۰۲۱، انیمه کمدی اکشن Gintama با فیلمی بزرگ در مورد نبرد نهادی برای بدست گرفتن ترمینال به پایان رسید. گینتوکی و متحدانش با تندوشوها و اتوسورو نامیرا روبرو شدند و با پیچ و تاب های داستانی متعدد، سرنوشت هر یک از شخصیت ها به شکلی خلاقانه افشا شد. آخرین فیلم در سری فیلم های Gintama یک فیلم بسیار باشکوه و بزرگ است و بر اساس گزارش ها، باکس آفیس آن نیز قابل توجه بوده است. با اندکی کمتر از ۱۷ میلیون دلار فروش، این انیمه به راحتی در جمع ۲۰ فیلم پرفروش و موفق انیمه سال قرار گرفته است.


۲- Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

فیلم Neon Genesis Evangelion و دنباله های متعدد آن از بهترین و پیچیده ترین عناوین این ژانر هستند. فرانچایز Evangelion بسیار پیچیده اما محبوب و اثرگذار است که از زمان انتشار اولین سری در سال ۱۹۹۵ باعث حیرت و شگفتی علاقمندان به ژانر انیمه شده است و داستان ظاهراً سر راست در مورد گروهی نوجوان سوار بر ربات های غول پیکر برای مبارزه با فرشتگان شرور خیلی زود به مطالعه شخصیت تاریک و شجاعانه ای تبدیل می شود و دائماً در حال تغییر است. در ۸ مارس ۲۰۲۱، جدیدترین و شاید آخرین فیلم این فرانچایز با نام Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time منتشر شد. از آنجایی که تازه ترین راه اندازی مجددی این فرانچایز با عنوان Rebuild of Evangelion نسخه بصری روزآمد شده و کمتر افسرده کننده بازگویی سری اورجینال است، تماشای این فیلم برای دیدن مسیر آن بسیار جذاب بود. فیلم Evangelion: 3.0+1.0 Thrice Upon a Time اکنون با ۳۰.۶ میلیون دلار فروش در رتبه دوازدهمین فیلم پرفروش سال قرار دارد.


۳- Sailor Moon Eternal: The Movie

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

دنیای جذاب Sailor Moon همیشه حاوی برخی از شخصیت های شرور محبوب ژانر انیمه بوده است و داستان گذشته این سری نیز به اندازه شخصیت های قهرمان آن پیچیده است، گروهی از نوجوانان که به جنگ تاریخ می روند. دوران اوج موفقیت این فرانچایز دهه ۱۹۹۰ بود و تنها حضور آن در قرن جدید، راه اندازی Sailor Moon Crystal بوده است که از سال ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ ادامه داشت. بدین ترتیب داشتن یک فیلم جدید در این فرانچایز اتفاق بزرگی بود و در سال ۲۰۲۱ نیز دو فیلم در فرانچایز Sailor Moon معرفی شد. انیمه Sailor Moon: Eternal در قالب دو فیلم ۸۰ دقیقه ای ادامه یافت که داستان سری Sailor Moon Crystal را ادامه می دهند. اولین فیلم در ۸ ژانویه در ۱۲۷ سینما در ژاپن به نمایش درآمد و دومی نیز یک ماه بعد در ۱۱ فوریه منتشر شد.


۴- Gekijouban Seitokai Yakuindomo 2

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

Seitokai Yakuindomo یک مانگای قدیمی و ادامه دار و همچنین انیمه ای در مورد آکادمی اوسای است، یک دبیرستان دخترانه بسیار شاد که رفته رفته اجازه ورود دانش آموزان پسر را نیز داده و در نهایت نسبت پسران به دختران در آن به ۲۸ در برابر بیش از ۵۰۰ می رسد. این موضوع باعث می شود که زندگی روزمره دانش آموزان از چند جهت دشوار باشد و شخصیت اصلی ماجرا نیز تاکاتوشی تسودا است، پسر نوجوانی که که به سرعت در شورای تمام دخترانه دبیرستان پذیرفته می شود. این فیلم انیمه بر اساس سریالی که سال ۲۰۱۷ منتشر شد ساخته شده و در سالن های سینمای کوچک ژاپن بسیار پرطرفدار شده است. دنباله این فیلم با عنوان Gekijouban Seitokai Yakuindomo 2 نیز قرار بود در سال ۲۰۲۰ منتشر شود اما شیوع کرونا باعث شد اول ژانویه سال جاری اکران شود و با استقبال قابل انتظار انیمه دوستان مواجه گردد.


۵- Princess Principal: Crown Handler Part 1

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

چه چیز بهتر از یک فیلم سینمایی کامل که داستان انیمه محبوب شما را توسعه می دهد؟ نظرتان در مورد ۶ فیلم سینمایی کامل که دقیقاً همین کار را بکنند چیست؟ انیمه تحسین شده Princess Principal که از دیدگاه بسیاری یکی از بهترین سریال های انیمه تابستان ۲۰۱۷ است اکنون وارد دنیای فیلم های انیمه ای نیز شده و اولین فیلم از مجموعه Princess Principal: Crown Handler در ۱۱ فوریه سال جاری منتشر شد. این انیمه در خارج از ژاپن هنوز کمتر مورد توجه قرار گرفته اما اکثر کسانی که آن را دیده اند از آن لذت برده اند به طوری که امتیاز آن در وبسایت IMDb اکنون ۸.۲ از ۱۰ است. Princess Principal یک انیمه باکیفیت با فضایی پیچیده و جذاب است: آلبیون یک نسخه داستانی ویران شده در اثر جنگ داخلی از بریتانیا است که در آن گروهی از جاسوسان در نقش دانش آموزان دبیرستانی برای طرف های متبوعشان جاسوسی می کنند. از آنجایی که سریال اورجینال در سال ۲۰۱۷ و تنها با ۱۲ اپیزود منتشر شد، اکنون بهترین زمان برای دیدن این فرانچایز باکیفیت است.


۶- Girls und Panzer das Finale: Part 3

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

Girls und Panzer فرانچایزی است که نادیده گرفتن آن بسیار دشوار است، مانگا و انیمه ای بسیار خاص که ژانرهای مختلفی را با هم ترکیب می کند. از آنجایی که این سری فیلم در همه جبهه ها موفق عمل کرده، جای تعجب ندارد که نسخه های سینمایی آن نیز بزرگ و باشکوه باشند. ۲۶ مارس جاری شاهد انتشار Girls und Panzer das Finale: Part 3 به عنوان تازه ترین فیلم این فرانچایز شش گانه بودیم که نبردهای جدیدی را معرفی می کرد، از جمله نبرد بین دختران دبیرستان اوارای و دبیرستان بی سی فریدم. از آنجایی که سری فیلم های Das Finale ادامه یک روایت موجود بوده و تازه ترین فیلم این فرانچایز را در میانه داستان قرار می دهد، این فیلم ساخته شده توسط تسوموتو میزوشیما برای کسانی مناسب است که از قبل با این فرانچایز آشنایی دارند. بخش دوم Girls und Panzer das Finale در سال ۲۰۱۹ منتشر شد و به همین دلیل باید انتظار داشت که قسمت چهارم به این زودی ها منتشر نشود.


۷- Detective Conan: The Scarlet Bullet

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

Detective Conan  یا همان Case Closed در واقع یک سری انیمه پیچیده و مانگای جنایی در مورد شینیچی کودو است، یک پسر دبیرستانی که در کالبد یک کودک گرفتار می شود. اکنون با نام کونان ادوگاوا، او با جرم و جنایت مبارزه کرده و سعی دارد راهی برای بازگشت به فرم اصلی اش پیدا کند. تازه ترین فیلم سینمایی در مورد این شخصیت محبوب بعد از یک سال تاخیر به دلیل شیوع کرونا با نام Detective Conan: The Scarlet Bullet در ۱۶ آوریل منتشر شد. ایان بار کونان به تحقیق در مورد یک سری آدم ربایی های بزرگ می پردازد در حالی که توکیو خود را برای یک اتفاق ورزشی بزرگ و شروع یک خط جدید قطار گلوله ای آماده می کند.


۸- Yuri!!! on Ice The Movie: Ice Adolescence

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

فیلم انیمه Yuri!!! on Ice داستان یک اسکیت باز بااستعداد ژاپنی به نام یوری کاتسوکی را روایت می کند که بعد از یک اتفاق ناگوار بزرگ با مشکل مواجه می شود. او در نهایت علاقه اش به این ورزش را بازیافته و تحت آموزش های ویکتور نیکیفوروف با بزرگ ترین رقیب خود مسابقه می دهد. فیلم Yuri!!! on Ice The Movie: Ice Adolescence در ابتدا قرار بود سال ۲۰۱۹ به سینماها بیاید اما به خاطر داشتن کیفیتی بالاتر، اکران آن به بعدتر منتقل شد.


۹- Shirobako Movie

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

Shirobako داستانی در مورد علاقه یک نفر به انیمه و دشواری هایی است که با بزرگسالی و به دنبال رویاها رفتن اتفاق می افتد. ۵ دوست نزدیک به نام های آئوی میاموری، اما یاسوهارا، شیزوکا ساکاکی، میزا تودو و میدوری ایمای برای بدست آوردن شغل ایده آلشان در صنعت انیمیشن بر مشکلات بزرگی فائق می آیند. همانند نسخه های سریال، Shirobako Movie نیز هیچگاه ما را در نشان دادن جنبه های واقع گرایانه کار کردن در صنعت شکوفا شده و رقابتی انیمیشن ناکام نمی گذارد.


۱۰- Knights of Sidonia: The Star Where Love Is Spun

۱۰ مورد از بهترین های انیمه های جدید سال ۲۰۲۱

انسان ها سال هاست که با موجودات فضایی قدرتمندی به نم گواناها در حال جنگ هستند. بعد از جلوگیری از انقراض نسل بشر، انسان های نجات یافته روی سفینه های فضایی مانند سیدونیا زندگی می کنند و ارتشی قوی از ربات های جنگی به نام گاردها خلق کرده اند که توانایی جنگ در مسافت های دور را داشته و انسان ها کنترلشان را در دست دارند. انیمه Knights of Sidonia داستان ناگاته تانیکازه است که خلبان یکی از این ربات هاست و در نبردهایی بزرگ توانسته با گواناها بجنگد. اما روزهای آرامش سفینه سیدونیا به پایان می رسد زیرا گواناها دوباره حمله کرده و بدین ترتیب آخرین بازمانده های نسل انسان به این نتیجه می رسند که تا نابودی کامل موجودات فضایی خبیث نمی توانند در آرامش زندگی کنند. در این فیلم شاهد رویارویی آخر گریدها و گواناها خواهیم بود که تفاوت هایی با پایان بندی نسخه مانگا دارد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند