تهیه‌کننده

«بدون قرار قبلی» با همراهی مصطفی مستور به«فجر» رسید

به گزارش ردکارپت فیلم: تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی امیدوار است این فیلم بتواند خودش حرف‌هایش را به مخاطب بگوید.

محمود بابایی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی که در چهلمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد،  درباره چگونگی آشنایی و همکاری با بهروز شعیبی گفت: پیش از این و با توجه به فعالیت‌هایی که در حوزه‌های مختلف سینمایی داشته‌ام، به واسطه دوستی و دغدغه‌های مشترکی که پیشاپیش با بهروز شعیبی داشتیم، شرایط برای ایجاد این همکاری میان ما فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدا قرار بوده یک اثر اجتماعی جلوی دوربین برود، تاکید کرد: بر اساس سوژه‌ها و جلساتی که با بهروز شعیبی داشتیم در نهایت به ایده فیلم «بدون قرار قبلی» رسیده و تصمیم به ساخت آن گرفتیم.

این تهیه‌کننده جوان سینما تاکید کرد: یکی از نکاتی که در «بدون قرار قبلی» وجود دارد حضور چهره‌های شناخته شده در حوزه‌های مختلف از جمله کارگردانی، نویسندگی، بازیگری و عوامل پشت دوربین است که خود یکی از نقاط قوت این فیلم به شمار می‌رود. به عنوان مثال فیلمنامه این فیلم را فرهاد توحیدی از نویسندگان حرفه‌ای و شناخته شده کشورمان به نگارش در آورده است و مهدی تراب‌بیگی از فیلمنامه‌نویسان جوان با وی همکاری کرده است که این خود نشان می‌دهد که تلاش کردیم در کنار چهره‌های شناخته شده سینما از حضور جوانان با استعداد نیز بهره ببریم.

از همراهی مصطفی مستور استفاده کردیم

تهیه‌کننده «بدون قرار قبلی» با اشاره به اینکه هرچند نمی‌توان گفت این فیلم یک فیلم اقتباسی است اما نگاهی به یکی از داستان‌های مصطفی مستور نیز دارد توضیح داد: مصطفی مستور به واسطه دوستی‌ای که با ما داشته، هنگام کار در پروژه به ما سر می‌زد و از همراهی او نیز در این کار استفاده کردیم.

وی بیان کرد: در این فیلم شاهد تعدد لوکیشن ها خواهیم بود، ما برای القای درست حس فضا به مخاطب از مناطق بکر طبیعت ایران و شهرهایی مانند تهران و مشهد بهره بردیم و قسمتی از این فیلم نیز در شهر برلین آلمان فیلمبرداری شده است، که شرایط کرونایی حاکم بر ایران و جهان دشواری بسیاری را به این پروژه تحمیل کرد.

محمود بابایی که با اولین تجربه تهیه‌کنندگی خود در جشنواره امسال حاضر است، در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: برای ادامه کار در سینما برنامه و هدف خاصی را دنبال می‌کنم و براساس آن فیلم‌هایی که می‌خواهم را تولید خواهم کرد، البته این به آن معنا نیست که تنها دست به تولیدات خاص و یکسویه بزنم بلکه هدف من در سینما بی شک در گونه‌های مختلف سینمایی نیز می‌تواند دنبال شود، البته در چارچوبی که خاستگاه من است و از من انتظار می‌رود.

تهیه‌کنندگان فیلم‌اولی هم می‌توانند نگاه تازه به سینما تزریق کنند

این تهیه کننده فیلم اولی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که این روزها کم‌تر به آن پرداخته می‌شود، مساله تهیه کننده مولف است که باید پیش از هر چیز به آن توجه شود. این موضوع برای شخص بنده جایگاه خاصی دارد، و سعی‌ام بر این است تا یک روند را در ژانرهای مختلف سینمایی در کارهایم حفظ کنم.

وی توضیح داد: اینکه این روزها کارگردانان با تهیه‌کنندگان جوان و فیلم اول کار می‌کنند، شاید به این دلیل است که سینما به دنبال نگاه و تجربه‌ای تازه است و تهیه‌کنندگان فیلم اول نیز می‌توانند همانند کارگردانان اول نگاه تازه‌ای را به سینما تزریق کنند، به همین دلیل می‌توان گفت هم تهیه کنندگان و کارگردانان اول به یک اندازه در سینما مهم هستند. هر چند همواره باید به دیده احترام به پیشکسوتان این عرصه توجه داشت و از تجربیات ارزشمند آنها به خوبی بهره برد.

بابایی در پایان گفت: امیدوارم «بدون قرار قبلی» خودش حرف‌هایش را با مخاطب بازگو کند و شاهد استقبال مخاطبان این فیلم باشیم، تا زحمات بسیاری که این گروه برای ساخت این اثر کشیده‌اند به خوبی دیده شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند