کارگردان

«رها» در هر اجرا میزبان یک تماشاگر است

به گزارش ردکارپت فیلم:  کارگردان نمایش «رها» درباره ویژگی‌های این نمایش که در بخش دیگرگونه‌های اجرایی جشنواره تئاتر فجر حضور دارد، توضیحاتی ارائه داد.

مهیار جوادی‌ها که در این دوره از جشنواره تئاتر فجر با نمایش «رها» در بخش دیگرگونه‌های اجرایی حضور دارد درباره این نمایش و زمان اجرای اثر گفت: این نمایش در بخش دیگرگونه‌های اجرایی حضور دارد و همانطور که ویژگی‌های این بخش می‌طلبد نمایش را در سالن اجرا نمی‌کنیم و کار خیلی به مکان و بدن بازیگر تکیه دارد. «رها» از ۱۸ تا ۲۳ بهمن ماه هر روز اجرا خواهد داشت.

وی ادامه داد: نمایش درباره نویسنده‌ای است که تلاش می‌کند رمانی درباره یک فرد تراجنسیتی و مشکلات و مسائلی که برایش به وجود می‌آید، بنویسد. داستان نمایش از خانه نویسنده شروع می‌شود و در ادامه اتفاقات به محیط شهر کشیده می‌شود و در انتها نیز دوباره به خانه نویسنده بازمی‌گردیم. تلاش ما در نمایش این است که همزمان با روایت داستان مد نظرمان، خط باریکی از مستند را هم در نمایش بگنجانیم.

این کارگردان تئاتر درباره ویژگی‌های این نمایش محیطی عنوان کرد: متاسفانه در هر اجرا، نمایش تنها میزبان یک تماشاگر خواهد بود به این ترتیب که تماشاگر با بازیگر نمایش در فضای شهری که برای اجرا تعریف شده گشت می‌زنند و بازیگر بخش‌هایی از رمان نویسنده را برای مخاطب می‌خواند و با هم همراه می‌شوند. «رها» بین محله توانیر تا یوسف‌آباد در گردش است.

جوادی‌ها در پایان صحبت‌هایش یادآور شد: مساله‌ای که در نمایش خیلی برایمان اهمیت داشت این بود که شهر و معماری شهری را از معنای خودش تهی کنیم و شهر تهران دیگر تهران نباشد بلکه به صورت نمادین به بدن یک انسان تبدیل شود؛ هم از نظر جسمی و هم روحی. امیر عباسیان و آبان حسین آبادی ۲ بازیگر این اثر نمایشی هستند که امیر عباسیان نویسنده نمایشنامه نیز است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند