اسپانیا

بزرگداشت کیت بلانشت در اسپانیا

به گزارش ردکارپت فیلم: مهر نوشت: کیت بلانشت جایزه بین‌المللی گویا را از آکادمی فیلم اسپانیا دریافت می‌کند.

آکادمی فیلم اسپانیا اعلام کرد کیت بلانشت اولین دریافت کننده جایزه گویا بین‌المللی خواهد بود.

آکادمی فیلم اسپانیا که در حال حاضر به ریاست ماریانو باروسو اداره می‌شود جایزه جدیدی به نام جایزه بین‌المللی «گویا» را ایجاد کرده تا به وسیله آن به تجلیل از هنرمندانی بپردازد که به سینما به عنوان رسانه‌ای که گردآورنده فرهنگ‌های مختلف است کمک کرده‌اند. در اعلامیه این آکادمی آمده است که کیت بلانشت به دلیل فعالیت‌های تاثیرگذارش در سراسر جهان به عنوان یک بازیگر، تهیه‌کننده و کارگردان هنری این جایزه را دریافت خواهد کرد.

این جایزه در مراسمی که ۱۲ فوریه در والنسیای اسپانیا برگزار می‌شود به بلانشت اهدا خواهد شد.

بلانشت ۲ جایزه اسکار، ۳ جایزه بفتا و ۳ جایزه انجمن بازیگران سینما را در کارنامه دارد. وی به تازگی بازیگر فیلم «کوچه کابوس» گی‌یرمو دل تورو بوده و در «به بالا نگاه‌نکن» هم بازی کرده‌است. بازی در «جاسمین آبی»، «هوانورد»، «بابل» و «الیزابت» از دیگر نقش‌آفرینی‌های وی در عرصه سینما هستند.

وی در طول دوران کاری‌اش با کارگردان‌های صاحب‌نامی از آدام مک‌کی گرفته تا استیون سودربرگ، آنتونی مینگلا، سالی پاتر، وس آندرسون و ریدلی اسکات همکاری کرده است.

بلانشت به تازگی تولید «تار» برای تاد فیلد را به پایان برده که در آن هم به عنوان بازیگر و هم تهیه‌کننده اجرایی حضور داشت. وی قرار است در فیلم آینده پدرو آلمادوار با عنوان «راهنمایی برای زنان نظافت‌کار» بازی کند و اکنون در مرحله پیش‌تولید سریال «سلب مسئولیت» برای اپل به کارگردانی آلفونسو کوارون است.

این بازیگر به دلیل فعالیت‌های بشردوستانه‌اش به عنوان سفیر حسن نیت جهانی آژانس پناهندگان سازمان ملل در امور پناهندگان و به عنوان عضو همیشگی بنیاد حفاظت از استرالیا چندین جایزه و مدرک دکترای افتخاری دریافت کرده است.

جوایز گویا که جایزه ملی و معتبرترین جایزه سینمایی اسپانیاست به یاد گویا نقاش مشهور اهدا می‌شود. این جایزه که از معتبرترین جایزه‌های سینمایی جهان هم به‌شمار می‌رود از سال ۱۹۸۷ تاسیس شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند