کارگردان

«لاوستوری» ارتباطی به کرونا ندارد

به گزارش ردکارپت فیلم:  زری اماد کارگردان «لاوستوری» که در اولین روز از اجراهای صحنه ای جشنواره تئاتر فجر به صحنه می‌رود با اشاره به ویژگی‌های این نمایش آن را اثری درباره عشق‌های حسابگرانه در دنیای امروز دانست.

زری اماد نویسنده و کارگردان نمایش «لاوستوری» که با این اثر نمایشی در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر حضور دارد درباره ویژگی‌های این نمایش گفت: «لاوستوری» ۱۷ بهمن ماه در اولین روز از برگزاری جشنواره در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر اجرا خواهد داشت. این نمایشنامه را ۴ ماه قبل نوشتم و ایده شکل گیری اش هم مربوط به شرایطی است که کرونا در ۲ سال گذشته برای ما ایجاد کرده است چون در طول این مدت مردم از طریق چشم‌هایشان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و به دلیل استفاده مداوم از ماسک نمی‌توانند با لب و دهانشان منظور خود را انتقال دهند و تنها چشم‌ها هستند که با یکدیگر حرف می‌زنند.

وی ادامه داد: البته «لاوستوری» ارتباطی به کرونا ندارد و فقط حرف زدن و ارتباط برقرار کردن آدم‌ها از طریق چشم‌هایشان بود که من را ترغیب به نوشتن این نمایشنامه کرد. در واقع «لاوستوری» درباره عشق‌هایی است که خیلی حسابگرانه و هوشمندانه پیش می‌روند و با قصه عشق نوستالژیکی که ما می‌شناسیم تفاوت‌های فاحشی دارند.

اماد درباره ویژگی‌های بصری نمایش توضیح داد: کل نمایش «لاوستوری» در ارتفاع تعریف می‌شود و در شیوه اجرایی نیز این ویژگی رعایت شده است از این رو نمایش در یک فضای انتزاعی و سوررئالیستی اتفاق می‌افتد که در فضاسازی رویکردی مینیمالیستی را دنبال می‌کند.

این کارگردان یادآور شد: به جای خلاصه داستان نمایش ترجیح می‌دهم این جمله را بیان کنم که «چشم ها کاشف عاشقانه‌های بکر هستند.» بازیگران نمایش نیز حمیدرضا نعیمی ، شهروز دل افکار و خودم هستیم و تهیه کنندگی نمایش نیز برعهده حسین پارسایی است. این نمایش جزو تولیدات جدید به حساب می‌آید از این رو در بخش غیررقابتی حضور دارد و از آنجایی که نمایش اثری پرهزینه است حتماً به اجرای عمومی آن فکر می‌کنیم.

بازیگر نمایش «نظمیه زنان» عنوان کرد: چون نمایش تعریف متفاوتی از عشق ارائه می‌دهد از لحاظ بصری نیز باید فضاسازی منحصر به فردی داشته باشد که همین مساله نمایش را در طراحی صحنه، گریم و لباس به اثری پرهزینه تبدیل کرده است. از طرف دیگر در این نمایش شهروز دل افکار در نقش یک راپل کار به ایفای نقش می‌پردازد که باید موقعیت و ایمنی‌اش به درستی در داستان تعریف شود از این رو از آرش آقابیگ برای طراحی جلوه‌های ویژه کار دعوت کردیم تا به فضای ایده الی که مدنظرمان بود، برسیم.

وی در پایان درباره زمان اجرای عمومی نمایش بیان کرد: به دلیل طراحی صحنه متفاوت و چیدمان خاصی که دکور نمایش دارد ترجیحم این است که بعد از جشنواره نمایش را به صحنه ببریم اما با توجه به وضعیت سویه جدید کرونا بعید می‌دانم که بعد از جشنواره تئاترها به کار خود ادامه دهند.

نمایش «لاوستوری» یکشنبه ۱۷ بهمن ماه در ۲ نوبت ۱۷:۳۰ و ۱۹:۳۰ در تالار قشقایی مجموعه تالار قشقاییبه صحنه می‌رود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند