همکاری

خوشحالم که کسی مثل هوتن شکیبا همراهم بود

به گزارش ردکارپت فیلم:   سیاوش چراغی‌پور معتقد است چند همکاری مشترک با هوتن شکیبا باعث شده تا با لایه‌های درونی ذهن او آشنا شود و بتوانند در کنار هم بازی و دوستی خوبی باهم داشته باشند.

فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» به کارگردانی امید شمس و تهیه کنندگی امیر بنان و بازی سیاوش چراغی‌پور ، رویا تیموریان ، پریناز ایزدیار ، نادر فلاح و هوتن شکیبا که در چهلمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در آمد. فیلمی که روایتی عجیب از ماجرای یک زندان را به تصویر کشید.

به بهانه بازی سیاوش چراغی‌پور، در این فیلم به گفت‌وگو با این هنرمند پرداختیم که در ادامه می‌خوانید.

این چندمین همکاری مشترک شما با هوتن شکیبا بود از این تجربه بگویید. 

قرعه به ناممان درآمد و این چندمین همکاری من و هوتن شکیبا است که بسیار از این اتفاق خوشحالیم، چون تجربه همکاری مشترک به بازیگر کمک می‌کند که پارتنرش را بیش‌تر بشناسد و نسبت به لایه‌های درونی ذهن او آگاهی بیش‌تری پیدا کند و این خیلی کمک کننده است. هر دوی ما تلاش کردیم که در حد توانمان و مناسب آن کارکترهایی که باید بازی کنیم، اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.

امید شمس، کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات خصوصی» اولین فیلم بلند خود را ساخته است، برای شما پذیرش بازی در چنین فیلمی ریسک به حساب نمی‌آمد؟

امید شمس، برای من ناشناس نبود، چون ایشان را از فیلم کوتاه می‌شناختم که فیلم‌های پر قدرتی بود، اما جدای از این مسئله، تاریخ جشنواره‌های فیلم‌های فجر نشان داده است که فیلم اولی‌ها با یک انرژی و قدرت عجیب وارد جشنواره می‌شوند و این خیلی قابل احترام و ستودنی است، چون فیلمنامه‌های خوبی انتخاب می‌کنند، وسواس بسیار زیادی در کارگردانی دارند و جسارت و شجاعت دارند و چون فیلم اولی هستند، حواسشان خیلی جمع است که اتفاق خیلی خوب رخ دهد.

مضاف بر این موارد، من فیلمنامه را خواندم، فیلمنامه بسیار درخشان و حساب شده‌ای است که قصه زیبا  و جذابی دارد که مخاطب تا پایان چشم از آن بر نمی‌دارد، شخصیت‌هایی که در فیلمنامه تعریف شدند، شخصیت‌هایی کامل، درس درمان و تعریف شده‌ای هستند و همین‌ها بری انتخاب نقش کافی است. نقش اصلی کار هم که هوتن شکیبا بود و من نقش مکمل هستم.

ویژگی منحصر به فرد کاراکتر شما در این فیلم چیست؟

من، سیاوش چراغی‌پور به این نقش جان می‌دهم در این موضوع شکی نداریم، اما اتفاقی که رخ داده، این است که یک کارکتر متفاوت‌تری را که از خود من بسیار دور است بازی می‌کنم. شخصیتی که من تا حالا در سینما و تلویزیون آن را بازی نکرده‌ام. به نظرم همین متفاوت بودن، یک ویژگی است، در عین حال خیلی آن را دوست دارم و روند اتفاقاتی که در داستان شاهدیم و میزان تاثیرگذاری آن بسیار دوست داشتنی است.

این فیلم را فراتر از تصور مخاطبان می‌دانید؟

بله، به نظرم ملاقات خصوصی فراتر از تصور مخاطبان است به این خاطر که من یک کارگردانی قدرتمند و هوشمند می‌بینم و در کنارش بازیگرانی هستند که امتحان خود را پس داده‌اند و بازیگران درخشان و درجه یکی هستند.

مهم‌ترین دغدغه شما برای بازی در «ملاقات خصوصی» چه بود؟

نگران کننده‌ترین بخش ماجرا دوری از فضا و موقعیتی بود که من باید در آن ایفای نقش می‌کردم. این نقش از فضای اصلی و شخصی من خیلی دور بود و همین من را نگران می‌کرد، اما کارگردان به من کمک کرد تا این نقش را ایفا کنم.
در کنار این موضوع وقتی با هوتن شکیبا همبازی می‌شوم، ذات رفاقت و بازی ما به گونه‌ای است که باهم تعامل داریم و گفت‌وگو می‌کنیم و چالش‌های نقش را باهم در میان می‌گذاریم و همین موضوع خیلی به ما کمک می‌کند در واقع در عین حالی که کار خودمان را می‌کنیم، حواسمان به یکدیگر هم هست و من از این بابت خوشحال و خوشبختم که کسی مثل هوتن شکیبا همراهم بود. خیلی خوشحالم که یک دوستیِ بسیار شریف و اخلاقمند با یکدیگر داریم.

این تصویری که دائم از جنوب شهر به نمایش گذاشته می‌شود، تاثیری در تفکر مخاطبان عام روی این محدوده ندارد؟ 

«ملاقات خصوصی» تصویر بدی از جنوب شهر به نمایش نمی‌گذارد، چون غیرواقعی نیست به هر حال یک واقعیتی را به تصویر می‌کشد و مخاطبان می‌توانند با دیده عبرت به آن نگاه کنند. ماجرا این است که این فیلم می‌خواهد پشت پرده ظاهر موضوعات و کارهای خلاف فریبنده را به تصویر بکشد.

کمک قوه قضاییه به ساخته شدن چنین فیلم‌های چه تاثیری روی مخاطبان دارد؟

من نمی‌دانم که قوه قضاییه تا چه اندازه به این فیلم کمک کرده است، ولی همین که اجازه می‌دهند موضوعات نزدیک به واقعیت به تصویر کشیده شود گام روبه جلوی مثبتی است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند