مسعود کیمیایی

معرفی فیلم «خائن کشی» / تصاویر و تیزر فیلم

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم سینمایی «خائن کشی» به کارگردانی و نویسندگی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی در سال ۱۴۰۰ ساخته شده است. این فیلم به دلیل وجود مسعود کیمیایی یکی از فیلم های مورد توجه چهلمین جشنواره فیلم فجر واقع شده است.

خلاصه فیلم:

فیلم خائن کشی گذری به ماجرای ملی شدن صنعت نفت دارد و داستانی درباره رفاقت و مردم‌داری را به تصویر می کشد. گروهی می‌خواهند از بانک ملی دزدی کنند. در روزی که قرار است بعدازظهر کسوف بشود و تهران در روز، شب شود و دوباره به روز برگردد. مهدی، شاهرخ، گیو، اطلس، دزدان ظاهری بانک هستند. اما این پول را برای قرضه ملی دکتر مصدق می‌خواهند.

لیست عوامل:

کارگردان و نویسنده: مسعود کیمیایی ، تهیه کننده: علی اوجی

بازیگران: امیر آقایی ، سارا بهرامی ، مهران مدیری ، پانته آ بهرام ، سام درخشانی ، پولاد کیمیایی ، الهام حمیدی ، حمیدرضا آذرنگ ، فرهاد آئیش ، نرگس محمدی ، اندیشه فولادوند و رضا یزدانی

درباره کارگردان:

کیمیایی از چهره‌های برجسته سینمای ایران و از چهره‌های اصلی موج نوی سینمای ایران است. وی را کارگردانی مؤلف و تأثیرگذار دانسته‌اند که در شکل‌گیری اقتصاد سینما در ایران نقشی مهم داشته‌است. کیمیایی همچنین معروف به استاد قهرمان‌سازی در سینمای ایران است.  او با ساخت فیلم  قیصر در سال ۱۳۴۸ دو قطب هنری و تجاری سینما را پیوند داد و همراه هنرمندانی چون ناصر تقوایی، بهرام بیضایی، هژیر داریوش، فریدون گُله، داریوش مهرجویی و علی حاتمی و چند فیلم‌ساز دیگر، آغازگر دوره‌ای بود که موج نو در سینمای ایران شناخته شد. اغلب آثار کیمیایی در ژانر اجتماعی-سیاسی است. او علاوه بر فعالیت‌های سینمایی، رمان نوشتن و شعر را نیز تجربه کرده‌است.

اولین فیلمش، بیگانه بیا، را در سال ۱۳۴۷ و با تِم جوان هوس‌باز و دختر فریب‌خورده در خانواده‌ای مرفه ساخت و خائن کشی سی‌امین فیلم وی است و بنظر می رسد سبکی به همان سبک آشنای او با قهرمانی از جنس قیصر دارد.

قهرمان داستان خائن کشی مانند دیگر کارهای کیمیایی فردی است عبوس، جسور و صفاتی را در بردارد که با دنیای آرمانی کیمیایی که در تمام فیلم های او قابل مشاهده است، متناسب است.

گردآوری و تدوین: کورش کبیری

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند