فیلم

نشست خبری فیلم «خائن کشی» برگزار شد

به گزارش ردکارپت فیلم: علی اوجی تهیه‌کننده فیلم سینمایی “خائن‌ کشی” به کارگردانی مسعود کیمیایی در واکنش به سوالی درباره هزینه تولید این فیلم گفت، چرا باید بودجه فیلم را اعلام کنیم؟

نشست خبری فیلم سینمایی خائن کشی به کارگردانی مسعود کیمیایی و تهیه کنندگی علی اوجی بدون حضور این کارگردان، با حضور دیگر عوامل این فیلم از جمله مهران مدیری ، رضا یزدانی ، سارا بهرامی ، فرهاد آییش ، حمیدرضا آذرنگ ، شکیب شجره بازیگران، سهیل دانش اشراقی طراح صحنه، محسن دارسنج طراح گریم، مسعود سلامی مدیر فیلمبرداری، ستار اورکی آهنگساز برگزار شد.

در ابتدای نشست علی اوجی گفت: اگر این نشست را بدون حضور کارگردان فیلم برگزار کردیم برای احترام به اهالی رسانه است. آقای کیمیایی روی پای خود جراحی کرده و نتوانست به نشست بیاید، امیر آقایی نیز مبتلا به کرونا است و نمی‌توانست در اینجا حضور داشته باشد.

مهران مدیری گفت: جراحی پا برای آقای کیمیایی بهانه است و وی نمی‌خواست که در نشست حضور داشته باشد و دلیل این را همه شما می‌دانید.

اوجی درباره دلیل اعتراض‌ها و کناره‌گیری کیمیایی ها از جشنواره بیان کرد: درباره پولاد نمی‌دانم و همه شما درباره اختلافات گذشته وجود داشت. درباره مسعود کیمیایی هم وی نامه‌ای نوشته و همه چیز را در آن نوشته است. آقای کیمیایی با ۵۵ سال سابقه فیلم سازی و ۸۰ سال سن نخواست قضاوت شود. شان این الماس‌های سینمای ایران باید حفظ شود، آقای کیمیایی یک تصمیم شخصی و قابل احترام گرفته است.

مهران مدیری درباره بازی در خائن کشی توضیح داد: نقش من در درخت گردو برای من نبود اما در دوستی و رودربایستی آن نقش را پذیرفتم. اما درباره خائن کشی باید بگویم مگر می‌شود در فیلم آقای کیمیایی بازی کنید و بد شود. او تنها با یک کلمه بازیگران را هدایت می‌کند. درباره سیمرغ هم باید بگویم اگر سیمرغ بدهند آن را می‌برم، هرجایی که انسان جایزه بگیرد احساس می‌کند که زحماتش دیده شده است.

علی اوجی تاکید کرد: وقتی کارگردان فیلم نیست خیلی سخت است که من نشست را برگزار کنم اما شما اینجا نشسته‌اید و برای سینما می‌نویسید و زحمت می‌کشید، این تصمیم با تهیه کننده است که نشست برگزار شود.

مهران مدیری بیان کرد: بین گروه صحبت کردیم نشست نداشته باشیم اما من از همه خواهش کردم نشست برگزار شود تا نبودن آقای کیمیایی احساس می‌شود، یعنی وی خواست که نباشد.

دانش اشراقی درباره طراحی صحنه فیلم گفت: برای من افتخار بزرگی بود که طراح صحنه آقای کیمیایی باشم و در کنار وی چیزهای بسیاری یاد گرفتم. آقای کیمیایی به دکور اعتقاد ندارد و ما سعی کردیم فضاسازی لازم را ایجاد کنیم تا آقای کیمیایی کار خود را انجام دهد.

اوجی ادامه داد: بانک ملی ایران در شهرک سینمایی ساخته شده بود و آقای کیمیایی دکور را دوست داشت، می‌توان گفت ۸۰ درصد فیلم در دکور ساخته شده است.

مهران مدیری بیان کرد: هر بازیگری باید حداقل یک بار با آقای کیمیایی کار کند، این کارگردان آنقدر به همه چیز اشراف دارد که از در هر لحظه در حال یاد گرفتن از آقای کیمیایی هستید.

مسعود سلامی نیز ادامه کرد: من هم باورم نمی‌شد در کار آقای کیمیایی حضور داشتم. وی ماه‌ها قبل از شروع فیلمبرداری فیلم‌های وسترن بسیاری را به من معرفی کرد. من هم تمام تلاش خود را کردم تا از تاریکی نترسم و تصاویر نوآر بگیرم. بزرگترین چالش من، ساخت و فیلمبرداری کسوف بود که تلاش بسیاری برای آن کردیم.

اوجی گفت: آقای کیمیایی ۲ نسخه از خائن کشی فیلمبرداری کرده است که یک نسخه سینمایی با ۱۲۰ دقیقه و یک نسخه بیش از ۲۰۰ دقیقه است که آن را برای وی او دی آماده کنیم.

وی درباره هزینه ساخت فیلم توضیح داد: چرا باید هزینه تولید فیلم را بگویم. شایعه‌هایی بود که فیلم متعلق به فیلم مارکت است، اما این فیلم کاملاً با هزینه شخصی تولید شده است در واقع ۵ نفر بودیم که برای فیلم سرمایه گذاری کردیم حتی خود من ماشینم را برای این کار فروخته‌ام.

فرهاد آییش برای بازی در نقش دکتر مصدق بیان کرد: من صورتم شبیه دکتر مصدق است و به همین دلیل کارهای بسیاری را با نقش آقای مصدق بازی کرده‌ام. در این فیلم باید با نگاه آقای کیمیایی نقش مصدق را بازی می‌کردم، هرچند از قبل ویدیوهای مصدق را دیده بودم اما باز هم برای این فیلم تصمیم به شناخت او کردم و در این فیلم تلاش کردم به مصدق وفادار باشم.

مهران مدیری درباره عینک دودی خود بیان کرد: من هنوز نخوابیده‌ام و امیدوارم در جشنواره بعدی خواب باشم. من هم دوست دارم نقش‌های متفاوت و کار کردن با آدم‌های بزرگ را تجربه کنم و هیچ هدفی پشت آن نیست.

ستار اورکی در موسیقی فیلم توضیح داد: اکثر موسیقی فیلم ارکستر بود، آقای کیمیایی می‌گفت اگر کارگردان نمی‌شد حتماً آهنگساز می‌شد چرا که موسیقی را به خوبی می‌شناسد.

دارسنج نیز درباره طراحی گریم گفت: آقای کیمیایی خیلی از جاها می‌خواست که چهره خون آلود باشد و براساس سکانس‌ها طراحی گریم صورت گرفت.

مهران مدیری بیان کرد: همه ما هرچقدر جلوتر برویم نسبت به حرفه خود پخته‌تر می‌شویم چرا که بیشتر تجربه می‌کنیم. البته در این فیلم بازی‌های درخشان بسیار می‌بینیم چرا که آقای کیمیایی هدایت گر بازیگران بود.

سارا بهرامی نیز توضیح داد: حضور در کنار آقای کیمیایی نتیجه اش می‌شود آنچه که روی پرده می‌بینید.

آذرنگ گفت: خوشحالم که حسرت حضور در کنار آقای کیمیایی را به دل ندارم و امیدوارم که این تجربه ادامه داشته باشد.

اوجی گفت: این گمانه زنی مطبوعات بود که فیلم درباره مهدی بلیق است آن هم به خاطر این بود که آقای کیمیایی در گذشته اعلام کرده بود که فیلمنامه‌ای درباره این فرد نوشته است. هنگام خواندن فیلمنامه از آقای کیمیایی درخواست کردم که نقش مهدی بلیق را حذف کرده و دوباره فیلمنامه را بازنویسی کند.

اوجی درباره بازی نرگس محمدی در فیلم‌های خود گفت: من با خانم محمدی ازدواج کردم بازیگر بود، تا امروز ۹ فیلم تهیه کردم که نرگس تنها در ۲ فیلم من حضور دارد، تعدد نقش در خائن کشی دست من را باز کرد تا از حضور نرگس محمدی استفاده کنم. اگر در فیلمی نقشی به نرگس بخورد حتماً از حضورش استفاده نمی‌کنم. از بازی درخشان او بسیار خوشحالم و امیدوارم همیشه بدرخشد.

رضا یزدانی نیز بیان کرد: از ۲۰ سال پیش با آقای کیمیایی آشنا هستم و در تعدادی از کارهای وی خوانده‌ام. در این فیلم به عنوان بازیگر حضور داشته‌ام. این را هم باید بگویم که علی اوجی واقعاً عاشقانه برای این فیلم زحمت کشیده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند