نمور

«نمور» موضعی ضد دین و ضد اخلاق ندارد

به گزارش ردکارپت فیلم:  سیدیاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نمور» در واکنش به حواشی به‌وجود آمده برای این فیلم در پی اظهارات نویسنده آن تأکید کرد این فیلم اساساً موضعی ضد دین و ضد اخلاق ندارد.

سید یاسر جعفری تهیه‌کننده فیلم سینمایی «نمور»  درباره شرایط این فیلم برای ورود به چرخه اکران عمومی گفت: ما هنوز برای مذاکره با پخش‌کننده‌ها دست به کار نشده‌ایم و پروانه نمایش فیلم هم مربوط به ایام جشنواره بود و برای اکران عمومی باید پروانه نمایش دیگری بگیریم. البته فیلم از این نظر مشکلی ندارد.

وی درباره بهترین بازه زمانی برای اکران فیلم هم گفت: تفاوت چندانی برای من ندارد هرچند اکران عید نوروز، قطعاً بازه زمانی مناسبی برای اکران است، اما فکر می‌کنم نزدیک به ۳۰ فیلم در صف اکران نوروز هستند و عملاً ما خیلی نمی‌توانیم به این مقطع برای اکران فکر کنیم. باید ببینیم برای اکران دوم نوروز و یا بعد از اکران عید فطر آِیا می‌توانیم فکری برای اکران این فیلم داشته باشیم یا خیر. امیدواریم بتوانید سریع‌تر فیلم را اکران کنیم.

این تهیه‌کننده درباره تغییر نسخه فیلم «نمور» برای اکران عمومی نسبت به نسخه جشنواره‌ای هم گفت: شاید برخی اصلاحات و تغییرات فنی داشته باشیم اما از نظر محتوایی فیلم تغییری نخواهد کرد.

جعفری درباره حواشی به‌وجود آمده برای فیلم «نمور» به‌واسطه اظهارات نویسنده فیلم در نشست خبری هم توضیح داد: شخصاً خیلی اخبار مربوط به این حواشی را دنبال نکرده‌ام و فکر می‌کنم فیلم چندان تحت تأثیر این حواشی قرار نخواهد گرفت. حرف فیلم کاملاً مشخص است. فیلم در راستای تکریم «ایثار» است و پیام اصلی فیلم همین واژه مقدس است. تلاش کردیم همین ایثار را در فیلم تصویر کنیم. فرزندی هم که در فیلم وجود دارد محصول عقد دائم یک زن و مرد است که مرد بعد از مدتی زندگی‌اش را ترک کرده است.

وی تأکید کرد: نویسنده فیلم ما هم در قالب بیانیه‌ای نسبت به اظهاراتی که داشتند عذرخواهی کردند. در همان بیانیه برای رفع سوءتفاهم‌ها تلاش کردند و نظر قطعی خود را درباره پایبندی به موازین دینی هم اعلام کردند. فکر می‌کنم در سالن نشست شیطنت‌هایی صورت گرفت تا این ویدئو به این صورت پخش شود و سوءتفاهم‌هایی را به وجود بیاورند. این نویسنده برای اولین بار در موقعیت نشست جشنواره حاضر می‌شد، عده‌ای تلاش کردند او را تحت فشار قرار دهند و بعد هم از آب گل‌آلود ماهی بگیرند اما با بیانیه‌ای که دادند مشخص شد که نه گوینده منظور بدی داشته و نه فیلم اساساً اثری است که بخواهد موضع ضداخلاقی و ضددینی داشته باشد. ما همه پایبند اصول دینی هستیم و پایبندی به آن برای همه ما مهم است.

این تهیه‌کننده درباره هزینه اندک تولید فیلم «نمور» و امکان بازگشت سرمایه در اکران عمومی هم گفت: فیلم چندان هم هزینه پایینی نداشته اما در مجموع هزینه متوسطی داشته است. از آنجایی که کار تک لوکیشن بود، تصویربرداری در روزهای کمتری انجام گرفت. فیلم در اکران عمومی و جشنواره‌های بین‌المللی که حضور خواهد داشت، قطعاً به لحاظ مالی بازگشت سرمایه خواهد داشت. البته این شرایط به اوضاع کرونا، اقتصاد کشور و حال عمومی مردم هم بستگی دارد. امیدواریم فیلم مسیر خود را در اکران عمومی هم پیدا کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند