کرونا

یک تجربه‌ کرونایی در «مستخدم»

به گزارش ردکارپت فیلم: سهند خیرآبادی با اشاره به اینکه این نمایش از تجربه خودش در دوران کرونا شکل گرفته است درباره ویژگی‌های این اثر نمایشی توضیح داد.

سهند خیرآبادی نویسنده و کارگردان نمایش «مستخدم» که به زودی اجرای خود را در پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: نمایشنامه «مستخدم» مربوط به تجربیات شخصی خودم از دوران کرونا است. مادرم مبتلا به کرونا شده بود و من در آن شرایط در موقعیتی کمدی قرار گرفته بود و به این نتیجه رسیدم که این موقعیت قابلیت دراماتیک دارد و بی شک شبیه به این شرایط برای خیلی‌های دیگر هم اتفاق افتاده است و می‌تواند فصل مشترکی بین تجربیات من و مخاطبان کار باشد. بنابراین شروع به نوشتن نمایشنامه کردم که تبدیل به اثری با ۵ پرسوناژ شد که البته تنها ۴ کاراکتر روی صحنه حضور دارند و مادر داستان در قرنطینه است و دیده نمی‌شود.

وی درباره مضمون اثر عنوان کرد: در نمایش «مستخدم» مادر خانواده مبتلا به کرونای سختی شده است و کنار هم ماندن اجباری اعضای خانواده باعث بروز اختلافاتی می‌شود که مطمئناً خیلی‌ها تجربه‌اش کرده‌اند. برملا شدن اختلاف عقیده و فاصله عقاید ۲ نسل با یکدیگر یکی از اتفاقاتی است که در چنین شرایطی رخ می‌دهد و همین رویکرد متفاوت بین نسل‌ها باعث شکل‌گیری یک موقعیت کمدی می‌شود که بستر نمایشنامه «مستخدم» را شکل داده است.

خیرآبادی ادامه داد: در این نمایش به دلیل شرایط نامناسب مادر و منفعل بودن پدر همه مسئولیت و وظایف خانه بر دوش پسر خانواده افتاده و در این میان توقعاتی هم از او می‌رود که شرایط را برایش سخت‌تر می‌کند. البته پسر خانواده خیلی هم جوان نیست و ۴۴ ساله است که نادر فلاح نقشش را ایفا می‌کند و مسعود کرامتی نیز در نقش پدر ظاهر می‌شود.

وی در پایان درباره شیوه اجرایی نمایش توضیح داد: در طراحی ساختار و ساختمان اثر به سمت رئالیسم رفتم اما در شیوه اجرایی شاهد فانتزی در موقعیت کمدی که خلق می‌شود، هستیم که امیدوارم مخاطب از دیدنش لذت ببرد.

نمایش «مستخدم» با بازی مسعود کرامتی، نادر فلاح، شبنم گودرزی، محمدرضا آبانگاه از ۹ اسفند ماه اجرای خود را در سالن صنوبر پردیس تئاتر شهرزاد آغاز می‌کند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: هاتف تنها فرزند «بابا» و «مامان زری» به دلیل کرونای مادرش خانه نشین شده و تمام مسئولیت‌های خانه بر روی دوش او افتاده است، این موضوع پایان استیصال هاتف در این خانه است…


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند