سینماگر

روشنگری یک صنف درباره چاقو خوردن یک سینماگر!

به گزارش ردکارپت فیلم:  ایسنا نوشت: در پی انتشار خبری پرسر و صدا در سینما درباره آدم اجیر کردن و چاقو خوردن یک سینماگر که به اشتباه به عوامل یکی از فیلم‌های سینمایی جشنواره فجر ربط داده شد، یک صنف سینمایی در اطلاعیه‌ای در این مورد شفاف‌سازی کرد.

اخیرا خبرهایی از درگیری میان دو سینماگر منتشر و گفته شد که در این ماجرا یکی از طرفین دعوا به اجیر کردن افرادی اقدام کرده که در نهایت به چاقو خوردن طرف دیگر و مجروح شدن شدید او منجر شده است. در ابتدا این طور گمانه‌زنی شد که این جنجال مربوط به فیلم «ملاقات خصوصی» و کارگردان آن بوده که با تکذیب سازندگان این فیلم هم همراه بود و حالا مشخص شده که فرد مجروح یکی از اعضای انجمن برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما است.

در این‌باره هیات مدیره انجمن صنفی برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با اطلاعیه‌ای در این زمینه برای افکار عمومی و همکاران خود توضیحاتی را ارائه کرده‌ است. البته برای حفظ حرمت افراد به نام طرفین ماجرا اشاره‌ای نشده است.

متن اطلاعیه به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

همکاران ارجمند و سینما دوستان گرامی

با سلام و آرزوی سلامتی

انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما با تاسف و حیرت بسیار، به واقعه‌ی تلخ استخدام اشرار و آسیب رساندن به جسم و جان یکی از اعضای خود می‌نگرد. بدیهی است که بررسی دلایل ریشه‌ای و حقوقی این اقدام غیرقانونی و ضد امنیتی در ید اختیار مراجع قضایی است، اما آنچه انتظار هم‌صنفان عزیز و افکار عمومی است، موضع‌گیری صریح و روشن انجمن ما در این زمینه است.

هیات مدیره انجمن که سال‌هاست برای تامین امنیت شغلی، هویت شغلی و رفاه اقتصادی اعضای خود و خانواده‌ی سینما در تلاش بوده، اکنون سخت نگران “تامین امنیت جانی” همکاران خود شده است.

پروردگار متعال را شاکریم که این حرکت هنجار شکنانه، منجر به خسارت جبران‌ناپذیرتری نشد و خوشبختانه همکارمان با توجه به آسیب‌های جسمی، اکنون در حال گذران دوران نقاهت است، که از صمیم قلب برای ایشان آرزوی سلامتی عاجل داریم.

انجمن برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینما، این عمل ضدانسانی و وحشیانه را به شدت محکوم کرده و ضمن حمایت همه جانبه از حقوق همکار دیرینه خود، اعلام می‌کند که هم اراده دارد و هم آرزومند است که در همکاری بین نهادهای صنفی، سازمان سینمایی و مراجع قضایی، ریشه‌های این عمل زشت، شناسایی و برای همیشه از تکرار آن به هر شکل جلوگیری شود.

در پایان ضمن آرزوی بهبودی هر چه سریع‌تر این عضو محترم، اعلام می‌کنیم که پاسداری از روح، جسم، منافع، آبرو و در یک کلام موجودیت همه‌ی آحاد صنف، بنیادی‌ترین و جدی‌ترین وظیفه ما بوده، هست و خواهد بود.

با آرزوی سلامتی و آرامش

هیات مدیره انجمن صنفی برنامه ریزان و دستیاران کارگردان سینما/ششم اسفند هزار و چهارصد»


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند