اکران عمومی

«انیمیشن ایرانی» در انتظار مجوز برای اکران عمومی

به گزارش ردکارپت فیلم: مستند «انیمیشن ایرانی» به کارگردانی مهرداد شیخان به‌رغم اطلاع‌رسانی قبلی درباره زمان عرضه، همچنان در انتظار مجوز برای اکران عمومی است.

قرار بود مستند «انیمیشن ایرانی» به کارگردانی مهرداد شیخان هفته گذشته دوم اسفندماه در محل موزه سینما و در قالب «اکران حقیقت» مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نمایش گذاشته شود. مستند که درباره تاریخچه انیمیشن در ایران بعد از سال‌ها تحقیق پژوهش به مرحله تولید رسید و توانست برنده جایزه بهترین پژوهش دوره چهاردهم «سینما حقیقت»، نامزد بهترین مستند بلند چهاردهم «سینماحقیقت» و نامزد بهترین مستند دوازدهمین جشن مستقل سینمای مستند ایران ۱۴۰۰ باشد.

هرچند بارها درباره اکران آنلاین این مستند بلند سینمایی در پلتفرم «هاشور» خبررسانی شده بود، اما پیش از برگزاری مراسم رونمایی این مستند در موزه سینما، خبر از به تعویق افتادن این مراسم آمد و به جای نمایش این مستند، یک اثر مستند دیگر به نمایش گذاشته شد.

در حال حاضر که به پلتفرم «هاشور» که مراجعه می‌کنید، در بخش «اکران حقیقت» زمانی که روی «انیمیشن ایرانی» کلیک می‌کنید با این پیغام مواجه می‌شوید: «متاسفانه مراسم رونمایی و اکران آنلاین مستند «انیمیشن ایرانی» به دلیل پاره‌ای مشکلات به تعویق افتاده است. با پوزش از شما، به محض برطرف شدن مشکل و مهیا شدن شرایط، اطلاع رسانی خواهیم کرد.»

یکی از نکات مهمی که در حال حاضر وجود دارد، این است که در دولت جدید فیلم‌های مستند نیز برای اکران به خصوص اکران در سینماها، همانند آثار سینمایی باید دوباره پروانه نمایش دریافت کنند. گویا قرار است فیلم‌های مستند که در جشنواره «سینماحقیقت» به نمایش درآمده‌اند، در صورت اکران عمومی دوباره درخواست پروانه نمایش داده و دوباره مورد بازبینی قرار گیرد.

مساله مهم‌تر این است که آیا در بازبینی‌های جدید، مستندهایی که توانسته‌اند جوایز مختلفی را از جشنواره‌های معتبر داخلی کسب کنند، دچار اصلاحات شده و شاهد نسخه‌های جدیدی از این فیلم‌ها در اکران‌های عمومی خواهیم بود؟


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند