تئاتر

معرفی برگزیدگان جایزه سرو

به گزارش ردکارپت فیلم: برگزیدگان دومین دوره جایزه سرو که با رویکردی متفاوت از نخستین دوره، به تئاتر تلویزیونی، نمایشنامه‌ها و آثار مکتوب پژوهشی، علمی در دهه ۹۰ اختصاص یافته بود، معرفی شدند.

دومین جایزه سرو که به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح برگزار شد، با معرفی برگزیدگان عصر امروز دوشنبه ۹ اسفند همزمان با شب مبعث حضرت رسول اکرم(ص) در تماشاخانه مهر حوزه هنری با اجرای عبدالله روا به کار خود پایان داد.

توحید معصومی دبیر دوره جایزه سرو در ابتدای این مراسم گفت: جایزه سرو در سال ۱۳۹۸ با روی کار آمدن جناب آقای نیلی در سمت مدیریت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس کلید خورد. از آنجایی که تا کنون‌غیر از جشنواره تئاتر مقاومت در هیچ محفل و رویدادی از فعالان تئاتر دفاع مقدس تجلیل و قدردانی نشده بود ، این جایزه با این نگاه شکل گرفت.

وی در ادامه با ارائه گزارشی از عملکرد دوره اول جایزه سرو و ادامه کار آن با بیان اینکه دوره اول جایزه به آثار صحنه‌ای و خیابانی اختصاص داشت، گفت: محوریت و رویکرد اصلی انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس در دومین دوره برگزاری این جایزه، معطوف به تئاتر تلویزیونی و آثار مکتوب شامل پایان‌نامه‌های دانشجویی، مقالات پژوهشی و نمایشنامه بود.

معصومی در مورد داوری آثار ارائه شده به این رویداد گفت: برگزیدگان این دومین دوره جایزه سرو بر اساس بررسی آثار دریافتی دبیرخانه آن تعیین شده و بی‌شک آثار دیگری هم هستند که شایسته تقدیر خواهند بود اما جامعه آماری ما آثار دریافتی بود.

وی افزود: بخش تئاتر تلویزیونی دکتر نصرالله قادری، فرهاد قائمیان و دکتر رحمت امینی داوری آثار را عهده‌دار بودند و شهرام کرمی، رضا صمدپور و حسین فدایی‌حسین داوری آثار برگزیده و منتخب را در بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار مکتوب انجام دادند.

نادری: دست هنرمندان تئاتردفاع مقدس را می‌بوسم

سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت نیز در این مراسم با بیان اینکه این رویداد نوعی گرامیداشت و پاسداشت هنرمندانی است که برای مفاهیم انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس قلم می‌زنند، گفت: دست تک تک هنرمندانی را که برای انقلاب و دفاع مقدس می‌نویسند و در این راه گام برمی‌دارند می‌بوسم.

وی در ادامه با تقدیر از زحمات بیش ۲۷ماهه حمید نیلی در مدیریت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس گفت: علیرغم اصرار ما برای ماندگاری ایشان و ادامه فعالیت در این انجمن، بنا به درخواست خودشان به دلایل مشغله کاری با استعفایش موافقت کردیم.

نادری در پایان از زحمات توحید معصومی برای تلاش‌هایش به عنوان دبیر دومین جایزه سرو قدردانی کرد.

تقدیر از تلاش‌های ۲۷‌ماهه حمید نیلی

بخش بعدی مراسم اهدای جوایز دومین دوره جایزه «سرو» به تقدیر از حمید نیلی مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام دکتر بهداروند، سید محمد یاشار نادری، علیرضا نادعلی و فرهاد قائمیان اختصاص داشت.

نیلی پس از تقدیرش از سوی رئیس بنیاد روایت فتح در سخنانی گفت: بی شک کسی که بیش از دو سال در جمعی فعالیت می‌کند، علاقه‌مند به همکاران و دوستانش می‌شود تلاش داشتیم تا طی این دو سال فعالیت‌های موفقی در حوزه تئاتر انقلاب و دفاع مقدس داشته باشیم.

در بخش دیگری از مراسم از زنده یادان علی سلیمانی سرنسری و مجید واحدی زاده با حضور خانواده های این هنرمندان فقید تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

تقدیر از جهانگیر الماسی

جهانگیر الماسی که به در بخش بازیگری مرد جایزه تندیس سرو را دریافت کرد، با بیان خاطره‌ای گفت: امید است با راهی که برای جوان‌ها هموار شده است شاهد تولید آثار بسیاری در حوزه دفاع مقدس باشیم. بی‌شک تقدیر از هنرمندان تئاتر دفاع مقدس انگیزه‌آفرین برای هنرمندان جوان خواهد بود.

وی در پایان گفت: خاک کف پای هنرمندانی هستم که در این راه گام برمی‌دارند و برای تئاتر انقلاب و دفاع مقدس با تمام سختی‌ها می‌جنگند.

سید محمد یاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، علیرضا نادعلی سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران، شهرام کرمی، جهانگیر الماسی، وحید لک ، سید وحید فخر موسوی رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره‌کل هنرهای نمایشی، حمید نیلی، ایوب آقاخانی، ناصر آویژه، محسن سلیمانی فارسانی،مهرداد رایانی مخصوص،علی یعقوب زاده، فرهاد قائمیان، لیلی عاج، امین اشرفی، سیروس همتی، رضا صمدپور، شهرام احمدزاده، سید محمدحسین فدای حسین و … از هنرمندان و مدیران حاضر در این مراسم بودند.

هیات داوران این جایزه شهرام کرمی، حسین فدایی حسین و رضا صمدپور برگزیدگان خود را به شرح زیر معرفی کردند:

الف- بخش آثار مکتوب

یک- بخش مقاله ، پایان‌نامه و کتاب پژوهشی

هیئت داوران در این بخش از ۴ هنرمند به شرح ذیل تقدیر کرد:

در بخش پایان نامه لوح تقدیر و هدیه نقدی به پایان‌نامه:   دفاع مقدس و تئاتر در کرمانشاه  نوشته‌ی سعید نوروزی از کرمانشاه اهدا شد.

در بخش کتاب پژوهشی لوح تقدیر و هدیه نقدی به کتاب:   صحنه در قاب هشت  نوشته‌ی آ علی‌رضا پارسی از گیلان تعلق گرفت.

در بخش مقاله لوح تقدیر و هدیه نقدی به مقاله فهم نظری تئاتر دفاع مقدس در گفتمان تئاتر مقاومت (منتشرشده در کتاب گفتمان هفتم)  نوشته‌ی علی روئین از تهران اهدا شد.

همچنین  در بخش مقاله لوح تقدیر و هدیه نقدی به مقاله  تئاتر کاربردی و  بازسازی شرایط جنگ در مناطق عملیاتی نوشته‌ی سیدحسین فدایی‌حسین از تهران اهدا شد.

دو- بخش نمایشنامه

هیئت داوران در این بخش سه برگزیده و یک جایزه ویژه داشت.

جایزه ویژه هیئت داوران:

دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی  به محمد تیموری، نویسنده نمایشنامه «قصه‌ای از دل خاک»،اهدا شد.

لوح تقدیر مقام سوم به همراه هدیه نقدی به لیلی عاج، نویسنده نمایشنامه «کجایی ابراهیم؟» تعلق گرفت.

لوح تقدیر مقام دوم به همراه هدیه نقدی به ایوب آقاخانی نویسنده مجموعه نمایشنامه «تریلوژی‌های جنگ» اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به هیوا ربانی، نویسنده نمایشنامه «دایَک» اهدا شد.

ب- بخش تئاتر تلویزیونی

هیات داوران این بخش متشکل از نصراله قادری،  رحمت امینی، فرهاد قاِئمیان برگزیدگان خود را به شرح زیر معرفی کردند:

 بخش طراحی صحنه

کاندیداها: حبیب نریمانی برای تله تئاتر(کشتن کابوس­ها) – آناهیتا جواهرچی (دغدغه­های پرچین …) – رعنا بهلولی زنجانی (نجات اربیل )

لوح تقدیر و هدیه نقدی به رعنا بهلولی زنجانی طراح صحنه تئاتر تلویزیونی نجات اربیل از صدا و سیمای زنجان اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به آناهیتا جواهرچی طراح صحنه تئاتر تلویزیونی (دغدغه­های پرچین …) تولید شبکه ۴ سیما اهدا شد.

بخش تصویربرداری

کاندیداها: محمدعلی خیاطان- محمود نوروزی (دغدغه‌های پرچین…)–  محمدعلی خیاطان- محمود نوروزی-  مرتضی ندرلو (سکوت) – علی جعفری (کشتن کابوس‌ها)

لوح تقدیر و هدیه نقدی به علی جعفری مدیر تصویربرداری تئاتر تلویزیونی(کشتن کابوس‌ها) تولید شهرداری اصفهان تعلق گرفت.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به تصویربرداران تئاتر تلویزیونی  (دغدغه­های پرچین …)  محمدعلی خیاطان و محمود نوروزی  تولید شبکه ۴ سیما تعلق گرفت.

بخش بازیگری زن

کاندیداها: شیوا بلوریان (سکوت)- سپیده نظری­پور (دغدغه­های پرچین…) –    محدثه رضایی(کشتن کابوس­ها) – بهاره دالوند (عروس)

لوح تقدیر و هدیه نقدی به محدثه رضایی بازیگر تئاتر تلویزیونی (کشتن کابوس­ها) تولید شهرداری اصفهان اهدا شد.

بخش بازیگری مرد

کاندیداها: جهانگیر الماسی (دغدغه­های پرچین …) – امین زندگانی (سکوت)- محسن سلیمانی‌فارسانی      (دغدغه­های پرچین…)-  مجید واحدیزاده (عروس)

لوح تقدیر و هدیه نقدی به محسن سلیمانی فارسانی بازیگر تئاتر تلویزیونی (دغدغه­های پرچین…) تعلق گرفت.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به جهانگیر الماسی بازیگر تئاتر تلویزیونی (دغدغه­های پرچین …)  تولید شبکه ۴ سیما اهدا شد.

بخش کارگردانی هنری

کاندیداها: دغدغه‌های پرچین … (مهرداد رایانی مخصوص)- سکوت (مهرداد رایانی مخصوص)- کشتن کابوس­ها (حبیب نریمانی)- عروس(مجید واحدی­زاده)

لوح تقدیر و هدیه نقدی به حبیب نریمانی کارگردان هنری تئاتر تلویزیونی (کشتن کابوس‌ها) اهدا شد.

تندیس سرو، دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی  به  مهرداد رایانی مخصوص کارگردان هنری تئاتر تلویزیونی (دغدغه­های پرچین …)  تولید شبکه ۴ سیما تعلق گرفت.

بخش کارگردانی تلویزیونی

کاندیداها:  سکوت و دغدغه­های پرچین… (بیژن صمصامی)- عروس و خواستن (صابر محمدی)- کشتن کابوسها (حبیب نریمانی)

تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به بیژن صمصامی کارگردان تلویزیونی تئاترهای تلویزیونی (دغدغه­های پرچین … و سکوت)  تولید شبکه ۴ سیما اهدا شد.

بخش نمایشنامه نویسی

کاندیداها: حریر بر زمینه سرب (مهدی ایوبی)- دغدغه­های پرچین … (مهرداد رایانی مخصوص)- سکوت (مهرداد رایانی مخصوص)- کشتن کابوس­ها (حبیب نریمانی)

لوح تقدیر و هدیه نقدی به مهدی ایوبی نویسنده نمایشنامه (حریر بر زمینه سرب) تعلق گرفت.

تندیس سرو، دیپلم افتخار و هدیه نقدی به مهرداد رایانی مخصوص نویسنده نمایشنامه (سکوت)اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران:

هیئت داوران تندیس سرو و دیپلم افتخار به همراه هدیه نقدی به صابر محمدی ،کارگردان تلویزیونی  و تهیه کننده مجموعه تئاتر تلویزیونی” چه سفرها کرده‌ایم؟”  تولید صدا و سیمای مرکز اردبیل اهدا شد.

این مجموعه شامل چهار تله تئاتر خواستن، محرم زنده است، عروس و حریر بر زمینه سرب است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند