سینماهای دولتی

پیشنهاد جکی چان برای ساخت سینماهای روستایی

به گزارش ردکارپت فیلم: جکی چان پیشنهاد کرد تا برای ساخت سینماهای دولتی در روستاهای چین، بودجه تعیین شود.

پیشنهاد جکی چان به عنوان مشاور سیاسی در یک نشست رسمی برای حمایت از ساخته شدن سینماهای دولتی در روستاهای چین با اقبال روبرو شده است.

۲ روز پیش این بازیگر در نشست سالانه کمیته ملی کنفرانس مشورتی سیاسی خلق چین گفت که باید بودجه عمومی و کمک‌های خیریه برای ساخت سینما در مناطق روستایی تخصیص یابد تا مردم این مناطق بتوانند فیلم‌های بیشتری ببینند و با مباحث آموزشی و آنچه منعکس کننده روح معاصر چین است، بیشتر آشنا شوند.

چان یادآوری کرد: روستاییان دسترسی به سینما ندارند و کمتر از مردم شهری می‌توانند سینما بروند.

هرچند برخی معتقدند با وجود پوشش اینترنتی برای تماشای فیلم‌ها از طریق پلتفرم‌های آنلاین برای کاربران روستایی ضرورتی در این زمینه وجود ندارد اما پیشنهاد جکی چان با حمایت بسیار روبرو شده است.

نمایندگان روستاییان می گویند حالا که ساخت‌وسازهای زیربنایی از جمله تامین روشنایی و ساخت میدان‌ها و بزرگراه‌ها در بیشتر مناطق روستایی چین محقق شده وقت آن است که به زیرساخت‌های فرهنگی و هنری فکر کنیم.

تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۰ هزار سینما با پرده بزرگ در سراسر چین ساخته شد که از این تعداد بیش از ۲۴ هزار سینما یعنی ۳۶ درصد آنها به شهرستان‌ها تعلق داشت. با این حال در بیشتر روستاهای دورافتاده سینما وجود ندارد و بیش از ۵۰۰ میلیون نفر در این مناطق زندگی می‌کنند.

تحلیلگران هم می‌گویند ساخت سالن‌های سینما و تئاتر با بودجه عمومی هم نیازهای فرهنگی روستاییان را برآورده می‌کند وهم باری بر دوش اقشار کم‌درآمد نخواهد بود.

اکنون سینماهای روستایی وضعیت نامناسبی دارند و اگر سینمای عمومی وجود داشته باشد بیشتر یا داخل انبارهای متروکه شکل گرفته و یا از یک صفحه نمایش کوچک با صندلی‌های محدود تشکیل شده است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند