کارگردان

تجربه پدر شدنِ رضا سعیدی در «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی»

به گزارش ردکارپت فیلم: رضا سعیدی کارگردان نمایش «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی» با اشاره به اینکه این نمایش، یک اثر اتوبیوگرافی از تجربه پدر شدن خودش است درباره دیگر ویژگی‌های اثر توضیح داد.

رضا سعیدی کارگردان نمایش «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی» که به تازگی اجرای خود را آغاز کرده است درباره این اثر نمایشی گفت: این نمایشنامه یک اثر اتوبیوگرافی است از زندگی آقای ورنوسفادرانی است که در واقع خودم هستم. «حیاط ناتمام خانه ورنوسفادرانی» درباره زندگی مردی است که چند روز مانده به تولد فرزندش، یک روز در نزدیک خانه اش توانایی حرکتش را از دست می‌دهد. داستان از زبان مرد و دخترش به صورت همزمان روایت می‌شود و تماشاگران می‌توانند انتخاب کنند که داستان را از زبان پدر یا دختر دنبال کنند.

وی درباره اینکه رخدادهای نمایش در چه زمانی اتفاق می افتد، توضیح داد: نمایش در زمان حال و ایران اتفاق می افتد؛ در حیاط خانه‌ای زیبا در فضایی باز که در واقع حیاط «گالری سو» است.

سعیدی درباره ویژگی های نمایش یادآور شد: این نمایش در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در بخش دیگرگونه‌های اجرایی اجرا شد. نمایش‌های این‌ بخش در فضایی نامتعارف و خارج از صحنه اجرا می‌شوند و امکان استفاده از رسانه‌هایی دیگر که در تئاتر متعارف مرسوم نیست هم از ویژگی‌های این مدل کار است. مثلا تماشاگر ما حق انتخاب دارد که مقابل هر کدام از بازیگران بنشیند و حتی وسط کار بلند شود و جایش را عوض کند و اصلا برود فقط ویدئو و بخش‌های دیگر خانه را تماشا کند.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی این نمایش برای من حرف زدن از خصوص‌ترین بخش زندگی‌ام بود. از طرف دیگر محدود بودن تماشاگران و دور بودن از نگرانی فروش بلیت و قراردادهای سالن و تبلیغات، این نمایش را برای من جذاب و دلچسب کرده است.

این کارگردان و بازیگر تئاتر در پایان عنوان کرد: اگر نمایش ما را برای دیدن انتخاب می‌کنید، حواستان به آب و هوا باشد و اینکه در تمام اجرا روی صندلی‌تان ننشینید و در ففضای حیاط قدم بزنید چون در هر گوشه قسمتی از زندگی آقای ورنوسفادرانی چیده شده است.

این نمایش که در بخش دیگر گونه‌های اجرایی در سی‌ و نهمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته و موفق به کسب تندیس و دیپلم افتخار در این بخش شده است با بازی مینا زمان و رضا سعیدی تا ۲۱ اسفند ماه هر شب ساعت ۲۰ در فضای باز «گالری سو» اجرا می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند