اسکار

«ماشینم را بران» برنده هشت جایزه آکادمی ژاپن شد

به گزارش ردکارپت فیلم: فیلم نامزد اسکار ساخته هاماگوچی ریوسوکه پیش از مراسم اسکار، جوایز اصلی فیلم ژاپن را درو کرد.

فیلم «ماشینم را بران» ساخته هاماگوچی ریوسوکه که نامزد دریافت چند جایزه اسکار هم شده توانست در چهل‌وپنجمین جوایز فیلم آکادمی ژاپن که جمعه شب در توکیو برگزار شد، برنده هشت جایزه شود.

علاوه بر جایزه بهترین فیلم سال، این فیلم همچنین توانست جوایز بهترین کارگردان (برای هاماگوچی)، بهترین فیلمنامه (برای هاماگوچی و اوئه تاکاماسا) و بهترین بازیگر مرد (برای نیشیجیما هیدتوشی) را به خود اختصاص دهد. این فیلم همچنین برنده جوایز بهترین فیلمبرداری، نورپردازی، تدوین و ضبط صدا شد.

جایزه بهترین بازیگر زن آکادمی ژاپن به آریمورا کاسومی برای کارش در درام رمانتیک «گل زیبایی درست کردیم» رسید. «شانس طرف بانو نیکوکو است» ساخته واتانابه آیومو هم موفق به کسب جایزه بهترین انیمیشن شد.

جوایز آکادمی ژاپن از سال ۱۹۷۸ تا به حال هر سال اهدا و بر پایه جوایز اسکار ایالات متحده مدل‌گذاری شده، اما بعضی از بخش‌های آن‌ها متفاوت است.

از سوی دیگر، نامزدها توسط افراد حرفه‌ای صنعت فیلم انتخاب می‌شوند، اما رای‌دهندگان همچنین شامل کارکنان شرکت‌های بزرگ فیلم می‌شوند. این مسئله باعث شده فیلم‌های بزرگ که به موفقیت‌های تجاری می‌رسند، نسبت به فیلم‌های خوش‌نقد مستقل موفقیت بیشتری داشته باشند.

در همین راستا جایزه بهترین فیلم خارجی زبان امسال آکادمی ژاپن به جدیدترین قسمت جیمز باند یعنی «زمانی برای مردن نیست» رسید.

البته «ماشینم را بران» بیشتر در دسته فیلم‌های مستقل قرار می‌گیرد و در سال ۲۰۲۱ بعد از اکران خود در ژاپن از ماه آگوست فقط توانست ۳۰۰ هزار دلار بفروشد. اما اگر فیلم بتواند حتی یکی از چهار جایزه اسکاری که نامزد آن شده را دریافت کند، می‌تواند انتظار فروش بیشتری را داشته باشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند