بلیت

باید مخاطبان را به سینما بیاوریم

به گزارش ردکارپت فیلم: محسن آزاددل مدیر سامانه فروش بلیت آنلاین “گیشه ۷” ضمن تاکید بر نقش سامانه‌های فروش بلیت، عنوان کرد که باید مخاطبان را به سینماها بازگردانیم.

محسن آزاددل مدیر سامانه فروش بلیت آنلاین گیشه ۷ درباره وظایف سامانه‌ها برای بازگرداندن مخاطبان به سینما و خدمات نوروزی این سامانه گفت: بعد از دوران کرونا و ۲ سال تعطیلی سینماها، یکی از وظایف مهم سامانه‌ها بازگرداندن مخاطبان به سینماها بود. با توجه به ظرفیت ۵۰ درصدی سالن‌ها که وجود داشت ما با تخفیف‌های فصلی، مناسبتی و محلی سعی کردیم این اتفاق ممکن شود، به طور مثال برای مشتریانی که اولین خرید را انجام می‌دهند و برای مخاطبان همیشگی که از طریق این سامانه اقدام به خرید بلیت می‌کنند، تخفیفات خوبی را در نظر گرفتیم که این روند در نوروز ۱۴۰۱ نیز ادامه خواهد یافت. همچنین با توجه به بحث گرانی بلیت سینماها در نظر گرفتیم تا تخفیف خرید گروهی به مخاطبان ارائه دهیم، که هم می‌توانند برای فیلم‌های مختلف سینما و هم برای فیلم‌هایی که پخش آنها با موسسه بهمن سبز است اقدام به خرید بلیت کنند.

وی درباره عملکرد این سامانه در چهلمین جشنواره فیلم فجر توضیح داد: امسال و در چهلمین جشنواره فیلم فجر ما دومین سال حضورمان را پشت سر گذاشتیم. از آنجایی که سال نخست تبلیغات جدی صورت نگرفته بود، در بحث رقابتی چندان موفق عمل نکردیم، اما امسال بسیار جدی‌تر روی مباحث فنی کار کردیم، مشکلات را از میان برداشته و تلاش کردیم بدون خطا، خدمات‌رسانی کنیم. به ویژه در شهرستان‌ها و فروش استانی که موفق شدیم در چهار استان رتبه نخست فروش بلیت را داشته باشیم و در استان‌های دیگر نیز فروش خوبی را پشت سر گذاشتیم. علاوه بر این تلاش کردیم با پوشش رسانه‌ای مناسب مخاطبانمان را از اخبار به روز جشنواره مطلع کنیم که این نیز اتفاق خوبی بود.

آزاددل ادامه داد: تا پیش از این ما به شکل پایلوت صرفاً سینماهای بهمن سبز حوزه هنری را تحت پوشش قرار داده بودیم، اما امسال از اوایل تابستان که سینماها بازگشایی شدند، شروع به تبلیغات فیزیکی در سینماها و فضای مجازی کردیم و سینماهای بخش خصوصی را نیز به سایت افزودیم؛ در حال حاضر بیش از ۲۰۰ سالن سینما را تحت پوشش داریم که در حدود ۹۵ درصد سینماهای کشور می‌شود و این مهم‌ترین دستاورد ما در سال ۱۴۰۰ است.

مدیر این سامانه همچنین اظهار کرد: در بحث سهم بازار بلیت فروشی نیز نسبت به سال قبل این فروش چند برابر بود چرا که با تخفیفاتی که به مخاطبان ارائه شد و حذف هزینه خدمات آنلاین از مشتریان، سعی کردیم تا خدماتی مناسب به مخاطبان سینما ارائه کنیم. ما بعد از پشت سر گذاشتن دو ماه محرم و صفر بحث فروش تئاترها را در دستور کار قرار دادیم که جدای از بحث تئاترهای آزاد، تئاترهای بومی و محلی و همچنین بازدید از موزه‌ها را نیز شامل شد.

وی در خاتمه گفت: برنامه‌ریزی برای جذب مخاطبان حضوری یکی دیگر از وظایف ماست؛ چرا که به جز شهرهای بزرگ مانند تهران، اصفهان، مشهد باقی شهرها آمار مخاطبان حضوری بیشتری دارند، از همین رو با توجه به سینماهایی که در شهرستان‌ها داریم سعی کردیم مخاطبان حضوری را نیز جذب و به افزایش مخاطب کمک کنیم. راه‌اندازی باشگاه مشتریان گیشه هفت نیز از دیگر برنامه‌های ما برای سال آینده است تا سال ۱۴۰۱ سال رشد و جهش بیشتر این سامانه باشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند