بدسلیقگی

انتقاد از بدسلیقگی در قیمت‌گذاری بلیت سینما

به گزارش ردکارپت فیلم: مدیر پردیس «شمیران» با انتقاد از بدسلیقگی صورت گرفته در فرآیند افزایش قیمت بلیت سینماها ابراز امیدواری کرد که سینماداران بتوانند با افزایش خدمات، مخاطبان را ترغیب به حضور در سینماها کنند.

محسن خباز مدیر پردیس سینمایی «شمیران» درباره کیفیت استقبال از فیلم‌های نوروزی در حال اکران در سینماها گفت: هنوز برای قضاوت زود است چرا که هر چند سازمان سینمایی تاریخ ۱۸ اسفند را به‌عنوان آغاز اکران نوروزی اعلام کرد اما هنوز فیلم‌ها آماده نبودند و غیر از «موقعیت مهدی»، «قدغن» و «گل به خودی» باقی فیلم‌ها از چهارشنبه این هفته یعنی ۲۵ اسفند اکران خود را آغاز کردند.

وی افزود: در عین حال طبق تجربه سال‌های قبل، در روزهای پایانی سال معمولاً مردم درگیر خریدها و برنامه‌های پایان سال خود هستند و خیلی نمی‌توان تصویر روشنی از استقبال مردم از فیلم‌های نوروزی داشت. به گمانم باید کمی صبوری بیشتری داشته باشیم تا مشخص شود از ابتدای فروردین آیا حضور مخاطبان در سالن‌های سینمایی آهنگ بهتری پیدا خواهد کرد یا خیر؟

این سینمادار درباره تأثیر افزایش ۵۰ درصدی قیمت بلیت بر استقبال مخاطبان هم گفت: در این زمینه به نظرم یک بدسلیقگی اتفاق افتاد. در شرایط فعلی می‌توانستیم قیمت تمام شده ۴۰ هزار تومان را برای هر بلیت در نظر بگیریم. عددی که در حال حاضر مطرح است، شامل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده است که همه آن در حال حاضر به نام سینماداران تمام می‌شود در حالی که این ۹ درصد سهم دولت است. به نظرم در شکل نرخ‌گذاری برای بلیت سینماها شاهد بدسلیقگی بودیم.

خباز در ادامه تأکید کرد: هزینه سینماداری در حال حاضر بسیار بالا رفته است. با ابلاغ جدید دولت از سال آینده ۵۷ درصد افزایش حقوق پرسنل را داریم و همزمان هزینه تمام شده بخش فنی کار در سینماها به‌شدت بالا رفته است. واقعیت این است که باید نگاه دوسویه به این ماجرا داشته باشیم. از یک سو مدیریت سینما باید به فکر سرپا نگه داشتن سینماها باشد و از سوی دیگر باتوجه به اینکه سینما جزو نیازهای اصلی جامعه مانند غذا و دارو محسوب نمی‌شود، با افزایش قیمت در اولویت چندم مردم قرار می‌گیرد و حتماً میزان اقبال مردم به آن با کاهش مواجه خواهد شد.

وی افزود: در این شرایط مجموعه سینماداران کشور با تمهیدات و مجموعه خدماتی که برای مخاطبان خود در نظر می‌گیرند می‌توانند مردم را به حضور در سالن‌های سینمایی ترغیب کنند و کف مخاطبان خود را حفظ کنند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند