اسکار

«دست خدا» داستان زندگی خودم است

به گزارش ردکارپت فیلم: «پائولو سورنتینو» کارگردان ایتالیایی برنده اسکار اعلام کرد فیلم جدیدش «دست خدا» بر اساس اتفاق‌های زندگی‌ خودش ساخته شده است.

«پائولو سورنتینو» که با فیلم «دست خدا» یکی از نامزدهای نهایی شاخه بهترین فیلم  بین‌المللی (غیرانگلیسی زبان) اسکار ۲۰۲۲ است ساختر مصاحبه‌ای گفت: «این واقعاً باعث خوشحالی و افتخار من است که برای دومین بار نامزد جایزه اسکار شده‌ام، اگر بار اول بود می‌توان آن به شانس نسبت داد، اما بار دوم ثابت می‌کند که شخص در طول سال‌ها کار خوبی انجام داده است.»

«دست خدا» در شاخه بهترین فیلم بین‌المللی مستند دانمارکی «فرار»، فیلم ژاپنی «ماشین منو بران»،  «لونانا: گاویشی در کلاس درس» از کشور بوتان و فیلم نروژی «بدترین آدم دنیا» رقابت می‌کند.

«سورنتینو» در سال ۲۰۱۴ با فیلم «زیبایی بزرگ» جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی را برای سینمای ایتالیا به ارمغان آورد.

در فیلم «دست خدا»، که حوادث آن در حال و هوای دهه ۱۹۸۰ در ناپل اتفاق می‌افتد، سورنتینو خنده و اندوه را در هم آمیخته تا فاجعه‌ای را که در نوجوانی بر خانواده‌اش گذشته را بازگو کند. والدین این فیلمساز در شبی که این نوجوان ۱۷ ساله برای تماشای بازی یکی از اسطوره‌هایش «دیگو مارادونا» فوتبالیست فقید آرژانتینی، به ورزشگاه رفت، در اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن کشته شدند و همین داستان دستمایه اصلی ساخت فیلم «دست خدا» بوده است.

عنوان فیلم برگرفته از گل معروف «مارادونا» به تیم ملی فوتبال انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ میلادی است.

«سورنتینو» همچنین گفت: نتفلیکس که فیلم «دست خدا» پس از اکران محدود در ماه دسامبر در سطح جهانی پخش می‌شود، ابزار ایده‌آلی برای فیلمی بود که به موضوعات جهانی مانند عشق و از دست دادن می‌پردازد. اغلب ما درد یا فقدانی را تجربه کرده‌ایم که نحوه درک ما از چیزها را در زندگی تغییر داده است… و این، به نظر من، جهانی است».


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند