سینماگران

مسئولان فرهنگی با سینماگران همراه شوند

به گزارش ردکارپت فیلم: سیدضیاء هاشمی تهیه‌کننده سینما ابراز امیدواری کرد در سال جاری مسئولان فرهنگی در دولت و مجلس همراهی بیشتری با سینماگران داشته باشند.

سیدضیاء هاشمی رییس جامعه صنفی تهیه کنندگان با اشاره به آغاز سال نو و آرزو برای داشتن سالی پرنشاط برای سینمای ایران گفت: در آستانه بهار، برای مردم کشورم از درگاه خداوند منان سلامتی و دفع بیماری کرونا از جان و تن آحاد مردم را آرزو دارم. امیدوارم دولتمردان به هوش و ذکاوت مسلح شوند تا بتوانند بیماری اقتصادی کشور را علاج کنند و معیشت مردم رونق پیدا کند که نتیجه آن اختصاص دادن بودجه‌ای از زندگی به تفریح و رفتن به سینما خواهد بود.

وی با بیان اینکه مردم وقتی انگیزه رفتن به سینما داشته باشند، سینما و در ادامه آن شغل سینماگران رونق پیدا می‌کند، بیان کرد: در دو سال اخیر ۹۹ و ۱۴۰۰ به لحاظ اقتصادی سینما چندان موفق نبود، امیدوارم در سال پیش رو رونق به سینماها بازگردد. مردم نیازمند شادی و تفریح هستند، فضای افسردگی و عصبانیت ایران پساکرونا باید به همت سینماگران و در درجه اول دولتمردان از بین برود. مردمی که با سختی روزگار سپری کردند و کارشان را بعضاً از دست دادند و برخی که حاشیه‌نشین شدند شایسته شادی هستند.

این تهیه‌کننده سینما توضیح داد: اهالی هنر هم به مانند مردم شرایط سختی را تجربه کردند. تعدادی بیکار شدند و برخی پلتفرم‌ها، بازیگران (به ویژه)، کارگردانان و تهیه‌کنندگان با زیاده‌خواهی و بی‌درایتی، باعث افزایش دستمزدها شدند. همچنین با بی‌توجهی به کیفیت آثار، به سینما و هنر آسیب زدند و هزینه مخاطب را بالا بردند که باعث شد تعدادی از بینندگان نمایش خانگی را از دست بدهیم که اگر وضعیت اقتصاد و معیشت مردم بهتر شود، در این بخش پلتفرم‌ها هم شاهد گشایش خواهیم بود.

وی بیان کرد: اما همه اینها منوط به این مهم است که مدیران فرهنگی به تاسی از مقام رهبری برای مردم شادی خلق کنند نه مدل رسانه ملی که در سال گذشته با پخش فیلم‌های سینمایی مایوس‌کننده و تلخ، شادی ایام نوروز را به کام مردم تلخ کرد.

رییس جامعه صنفی تهیه‌کنندگان با اشاره به اینکه آرزوهای ما دست نیافتنی نیست گفت: می‌خواهیم مسئولان فرهنگی با سینماگران همراه شوند، مجلس دست آشتی به مردم دهد، مجلس باید به کمک بخش آموزش و فرهنگ بیاید نه اینکه با فرهنگ مقابله کند. برخی از نمایندگان، سینماگران را علیه نظام و انقلاب می‌پندارند. گروه‌هایی با خاستگاه‌های مختلفی از جمله مجلس، دولتمردان و نهادهای مختلف به سینما و سینماگر فشار می‌آورند و از نمایش فیلم‌های مفرح مخاطب پسند در سینماهایشان عبا دارند و ریا می‌کنند که از این دست افراد زیاد هستند.

وی توضیح داد: از خداوند متعال می‌خواهم به تصمیم گیرندگان سعه صدر عنایت کند تا بهترین‌ها را برای مردم نجیب ایران فراهم آورند. امیدوارم در سال جدید آستانه تحمل انتقاد مسئولین بالاتر برود. سینما رسانه‌ای فراگیر است که می‌تواند مفاهیم را به درستی منتقل کند که متاسفانه نه با سینما و نه با رسانه مکتوب و مجازی برخورد مناسبی نمی‌شود.

هاشمی در پایان گفت: از خداوند می‌خواهم به قوه قضاییه و نیروی انتظامی که با مردم به صورت مستقیم سر و کار دارند وسعت قلب عنایت کند تا سینماگر بتواند به درستی معضلات را به نمایش بگذارد و فساد را در پلیس یا قوه قضاییه به تصویر بکشد تا هشداری باشد و وضعیت جامعه بهبود پیدا کند. سینما می‌تواند آیینه تمام نمای جامعه باشد، سنگ برنداریم آیینه را بشکنیم، با سعه صدر به آیینگی آن جلا دهیم تا دست به دست هم مشکلات را مرتفع کنیم.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند