فرار

«شهربازی»؛ داستان خانواده ای که برای پول کارهای عجیب می کنند!

به گزارش ردکارپت فیلم: شهربازی داستان خانواده‌ای است که برای فرار از بحران های اقتصادی، تصمیم می‌گیرند خودشان را جلوی ماشین بیندازند تا بتوانند از بیمه پول بگیرند.

«نمی ریم شهربازی؟» پر تکرار ترین دیالوگ فیلم کوتاه شهربازی است.

شهربازی داستان خانواده‌ کوچک سه نفره‌ای است که کودک شان (پوریا) مدام از والدینش می‌خواهد که او را به شهربازی ببرند در حالی که والدینش در حال تمرین برای بازی در شهر هستند.

فیلمی که نشان می‌دهد کودکان همه چیز را می‌بینند و تکرار می کند و یک بار اشتباه کردن در مقابل کودکان برای ثبت در ذهن آنان و تکرارش کافی است.

شهربازی داستان خانواده‌ای است که برای فرار از بحران های اقتصادی، تصمیم می گیرند خودشان را جلوی ماشین بیندازند تا بتوانند از بیمه پول بگیرند.

در شهربازی زنی را می‌بینم که از دست کارهای بی سرانجام و بدون تفکر شوهرش عاصی شده است. فیلمی که می تواند رفتار مریم «روتوش» را دنباله‌ای از زندگی سارا «شهربازی» دانست.

«روتوش» و «شهربازی» هر دو ساخته کاوه مظاهری هستند که تشابه های زیادی دارند؛ هر دو روایت زنی است که بار بی مسئولیتی همسرشان را به دوش می‌کشند؛ همسری که در هر دو فیلم نشان می‌دهد برای خشک کردن دست هایشان هم زنان شان باید کمک کند. (سکانس ابتدایی در فیلم روتوش و سکانس فودکورت در شهر بازی).

فیلم کوتاه «شهربازی» نوشته‌ سپینود ناجیان و کاوه مظاهری است که کاوه مظاهری آن را کارگردانی کرده است و سونیا سنجری ، سروش سعیدی و آرتین ربیعی در آن نقش آفرینی کرده اند.

این فیلم بیش از ۵۰ حضور بین المللی داشته است توانسته جوایز متعددی از جمله جایزه‌ بهترین فیلم مسابقه‌ بین‌الملل از جشنواره‌ فیلم کوتاه فویل (ایرلند شمالی، ۲۰۱۹)، جایزه‌ کارگردان بدون مرز از جوایز سالانه دیسکاور (انگلستان، ۲۰۱۹)، جایزه‌ بهترین فیلم از جشنواره‌ کورنوال (انگلستان، ۲۰۱۹)، لوح تقدیر بهترین فیلمنامه از جشنواره‌ Court en Scène (فرانسه، ۲۰۱۹)، لوح تقدیر بهترین فیلم خارجی‌ زبان وینچستر (انگلستان، ۲۰۱۹)، جایزه‌ بهترین فیلم کوتاه داستانی KinoDUEL (بلاروس، ۲۰۱۹) کسب کند همچنین منتخب جشنواره‌هایی چون لندن (انگلستان، ۲۰۱۹)، آلمریا (اسپانیا، ۲۰۱۹)، شب‌های سیاه تالین (استونی، ۲۰۱۹)، تیرانا (آلبانی، ۲۰۱۹) و … بوده است.

شهربازی با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه داستانی مسابقه بین الملل جشنواره فویل در ایرلند شمالی، به عنوان نماینده ایران در رشته فیلم کوتاه داستانی برای رقابت در جوایز آکادمی اسکار ۲۰۲۱ معرفی شد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند