جامعه

سیاهی که شهر را به آشوب می‌کشد

به گزارش ردکارپت فیلم: کارگردان نمایش «شهر آشوب» عنوان کرد این اثر نمایشی با تلفیقی از سیاه بازی و نمایش‌های امروزی به اتفاقات رایج در جامعه می‌پردازد.

علی طربی که این روزها نمایش «شهر آشوب» را در تماشاخانه سنگلج روی صحنه دارد درباره این اثر نمایشی گفت: «شهرآشوب» نمایش سیاه‌بازی نوشته شهناز روستا است که پیش از این در جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به اجرا در آمد و به عنوان یکی از ۱۰ اثر برگزیده این رویداد هنری معرفی شد.

وی با اشاره به اینکه تولید این اثر ۶ ماه به طول انجامیده است، اظهار کرد: اگرچه «شهر آشوب» با شیوه‌های جدید آمیخته شده اما با رویه و شکل اجرایی سیاه‌بازی که در نمایش‌های آیینی سنتی رعایت می‌شده است، روی صحنه می‌رود.

این کارگردان تئاتر بیان کرد: به صورت کلی «شهرآشوب» را می‌توان نمایشی با تکنیک‌های سنتی و امروزی دانست. در این اثر مخاطب در قالب و شکل نمایش سیاه‌بازی با موضوعات و اتفاقات روز جامعه مثل مشکلات جوانان و رویدادهایی که در شهرها رخ می‌دهد، روبه‌رو است.

طربی درباره تغییراتی که نمایش نسبت به اجرای جشنواره داشته است، عنوان کرد: شیوه اجرایی این اثر نسبت به آنچه در جشنواره آیینی و سنتی به صورت آنلاین اجرا شد، تغییر کرده است و در حال حاضر اجرا مخاطب‌پسند و شادی‌آورتر شده است.

وی درباره استقبال مخاطبان و هزینه‌های نمایش افزود: در مدت زمان اجرای «شهرآشوب» در تماشاخانه سنگلج مخاطب از این اثر رضایت داشته و گروه اجرایی با بازخورد خوبی مواجه شده است. از آنجا که «شهرآشوب» هنوز روی صحنه است، هزینه‌های صرف شده برای این اثر مشخص نیست. پیش از این هزینه‌های برای تولید نمایش از جمله لباس بازیگران شده بود اما همچنان مبالغ قابل توجهی هم برای موسیقی یا دکور و سایر بخش‌ها صرف شده است.

این کارگردان درباره عنوان و موضوع این اثر گفت: «شهرآشوب» داستان سیاهی است که می‌خواهد با دختری که کنیز فرد دیگری است، ازدواج کند. سیاه در راه رسیدن به دختر با شرط و شروط‌هایی مواجه می‌شود که انجام آن او را مجبور به دروغ‌های پی در پی می‌کند و در نهایت دروغ‌گویی‌ها تا جایی پیش می‌رود که شهر به آشوب کشیده می‌شود و…

نمایش «شهرآشوب» به کارگردانی علی طربی تا ۳۰ فروردین ماه هر روز ساعت ۱۸ در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است.

در خلاصه داستان «شهرآشوب» آمده است: «سلیم که شیفته کنیز خانه همسایه بغلی شده برای به دست آوردن او از هیچ کاری دریغ نمی‌ورزد و یک دروغ می‌گوید و مشکل پیش آمده را سعی می‌کند با دروغی دیگر حل کند اما در این مسیر، شهر به آشوب کشیده می‌شود و …»

گروه بازیگران این نمایش را که تهیه‌کننده آن امیرحسین شفیعی است علی طربی، فرنوش نیک‌اندیش، محسن قصری، علی باهری علی بیک محمدی، رسول حق‌شناس، محمدرضا صفری، عاطفه غضنفری، زهرا ملایری، نازنین فراهانی، سمیرا کریمی، علیرضا حاجی‌زاده، امیرحسین جعفری تشکیل می‌دهند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند