علف زار

زمان احتمالی اکران «علف‌ زار»

به گزارش ردکارپت فیلم:  سعید خانی تهیه کننده سینما و مدیر شرکت پخش خانه فیلم معتقد است اگر فیلم سینمایی «علف زار» جزو آثار اکران نوروزی ۱۴۰۱ بود، اتفاق خوبی برایش می افتاد.

سعید خانی تهیه کننده سینما و مدیر شرکت پخش خانه فیلم درباره سرنوشت اکران فیلم سینمایی «علف زار» به کارگردانی کاظم دانشی که موفق نشد در نوروز روی پرده برود، گفت: درباره اکران فیلم سینمایی «علف زار» تمام تلاش مان این است که اگر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همراهی کند طبق قرار قبلی اکران فیلم برای عید فطر انجام شود.

او افزود: خوشبختانه تمام مسائل مرتبط با قوه قضاییه توسط بهرام رادان تهیه کننده فیلم «علف زار» حل شده و تا جایی که اطلاع دارم، قرار بوده است تا فیلم یکبار دیگر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بازبینی شود و طبق صحبت تهیه کننده ظاهرا مشکل خاصی وجود ندارد.

مدیر شرکت پخش خانه فیلم با اشاره به تقاضایی که برای اکران نوروزی «علف زار» داشتند، اظهار کرد: تصمیم گیری اکران نوروزی آثار سینمایی برعهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است اما به عنوان پخش کننده این فیلم معتقدم «علف زار» می توانست گزینه خوبی برای اکران نوروز باشد و اگر برای اکران انتخاب می شد قطعا اتفاق خوبی برایش می افتاد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «حرفه ای» ادامه داد: «علف زار» جزو آثار مهم چهلمین جشنواره فیلم فجر بود و از آنجا که اثری ملتهب و سوژه روز جامعه بود می توانست اکران مناسبی در نوورز داشته باشد و مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دوزیست» خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز اگر شرایط اکران «علف زار» برای بعد از شب های قدر و عید فطر مهیا فراهم شود، قطعا اکران موفقی پیش رو خواهد داشت که هم برای فیلم و هم برای سینما خوب است.

مدیر شرکت پخش خانه فیلم توضیح داد: شرکت پخش خانه فیلم آثار زیادی از جمله «زاوالا»، «سه کام حبس»، «دوزیست» و … را در نوبت اکران دارد که اگر پخش این آثار خوب انجام شود پرونده فیلم های سینمایی سال ۱۳۹۸ خانه فیلم بسته خواهد شد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «دوزیست» اظهار کرد: «دوزیست» به کارگردانی برزو نیک نژاد از ترکیب بازیگران خوبی برخوردارست و خوشبختانه در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر نیز بازخورد خوبی داشت اما متاسفانه مانند دیگر آثاری که قربانی همه گیری ویروس کرونا شدند، نزدیک به سه سال است که منتظر فرصت مناسب برای اکرانش هستیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی «لیپار» اعلام کرد: «دوزیست» نیز جزو آثار متقاضی اکران نوروز ۱۴۰۱ بود که از نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای نمایش در نوروز مناسب دیده نشد و هر زمان شرایط فراهم شود قطعا اکرانش را آغاز خواهیم کرد.

خانی با اشاره به تسویه برخی سینمادارن با شرکت پخش خانه فیلم بیان کرد: سال ۱۳۹۸ که همزمان با همه گیری ویروس کرونا بود سینماداران پول صاحبان آثار و پخش کننده ها را خیلی سخت و دیر پرداخت کردند که با توجه به تورم و شرایط اقتصادی که درگیر آن هستیم ارزش پول بسیار کم شد.

او ادامه داد: ما با در سال گذشته پخش فیلم «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی شرایطی فراهم کردیم که سینمادارها قرض خود را زود تسویه کنند و اکنون می توان گفت میزان سینمادارهای بدهکار با اکران فیلم های سینمایی «دینامیت» و «قهرمان» خیلی کم شده است.

سعید خانی در پایان گفت: امیدوارم شرایطی فراهم شود که مبلغ دریافتی صاحبان فیلم از مبدا تقسیم شود و در مقوله اکران تسویه با صاحبان فیلم مشمول زمان نشود


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند