نوروز

سینما در نوروز به جوکر باخت

به گزارش ردکارپت فیلم: در نوروز امسال تنها ۸۹۵ هزار نفر به سینما رفتند؛ رقمی که خبر از شکست مطلق گیشه در نوروز ۱۴۰۱ می‌دهد.

فیلم سینمایی در نوروز روی پرده بودند که نتوانستند مخاطبان همیشگی سینما را نیز به خود جذب کنند و سینماها بعد از ۱۳ روز فقط حدود ۳۳ میلیارد تومان فروش داشتند. مخاطبان امسال ترجیح دادند از پلتفرم‌های آنلاین در خانه و خانوادگی جوکر ببینند تا اینکه با هزینه مشابه آن‌هم برای یک فیلم به سینما بروند.

هفت فیلم «سگ بند»، «موقعیت مهدی»، «شادروان»، «مرد بازنده»، «روز صفر»، «گل به خودی» و «قدغن» روی پرده سینما آمدند و نتوانستند مخاطب را متقاعد کنند که به سینما بیاید. اکران نوروز امسال سینماها نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۶۰ درصد و نسبت به نوروز ۹۷ بیش از ۵۰ درصد کمتر بود.

هرچند که فیلم‌های انتخاب‌شده برای اکران نوروزی چنگی به دل نمی‌زدند، اما یکی از علت‌های اصلی کاهش مخاطبان سینما، در کنار کرونا افزایش قیمت بلیت به ۴۵ هزار تومان بود، یعنی یک خانواده چهار نفره برای رفتن به سینما که قبل‌ترها یک تفریح ارزان محسوب می‌شد، امسال باید ۱۸۰ هزار تومان هزینه می‌کردند.

علت بعدی کاهش مخاطبان سینما به خود فیلم‌ها برمی‌گردد که به دلیل حذف پرحاشیه دو فیلم «لامینور» و «علفزار»، فیلمی مانند موقعیت مهدی به روی پرده رفت که مخاطبان خاصی دارد. اگر کرونا را نادیده بگیریم در مدت مشابه در سال ۱۳۹۸ حدود دو میلیون مخاطب در سه هفته ابتدایی نوروز به سینما رفتند. اکران فیلم‌های پرمخاطبی مثل «متری شیش‌ونیم»، «رحمان ۱۴۰۰»، «چهار انگشت»، «زندانی‌ها»، «پیشونی سفید ۳»، «غلامرضا تختی» و «ژن خوک» سینماها را پررونق کرد و نوروز خوبی را رقم زد.

تنها فیلم پرفروش امسال، فیلم کمدی «سگ بند» بود که در صدر فروش قرار گرفت. فیلم کمدی «سگ بند» به کارگردانی مهران احمدی تا پایان سیزدهم فروردین با ۳۴۵ هزار ۴۰۰ هزار بلیت به فروش حدود ۱۳ میلیارد و ۵۴۰ میلیون تومان رسید.

درواقع امسال، سال سریال‌های نمایش خانگی، «جیران» و «خاتون» و برنامه‌هایی مانند «جوکر» و «شب آهنگی» و برنامه جدید ایرج طهماسب بود و مردم کمتر تلویزیون تماشا کردند و وضعیت سینما نیز از آمارها مشخص است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند