هویت

چقدر در روابط انسانی «خماری» می‌کشید؟

به گزارش ردکارپت فیلم:  نمایش «خماری» به کارگردانی امین بهروزی که اثری درباره روابط انسانی است و این روزها در تالار قشقایی روی صحنه می‌رود، فضای شهری تهران را به عنوان یک هویت مستقل به تصویر می کشد.

نمایش «خماری» به نویسندگی و کارگردانی امین بهروزی تا ۲۳ اردیبهشت ماه در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه است. در این نمایش که در فضایی شهری به روابط انسانی می پردازد سهیلا ‌گلستانی، محسن ‌حسن‌زاده، پردیس ‌شیروانی، محمدرضا نجفی، ایمان ‌دبیری به ایفای نقش می پردازند.

امین بهروزی درباره ویژگی های این اثر نمایشی گفت: اینکه اصلا خماری چیست و چه می‌شود که انسان‌ها وقتی خمار می‌شوند از حالت طبیعی خارج می‌شوند و برای فرار از این وضعیت حاضر هستند دست به هر کاری بزنند ایده اصلی شکل‌گیری این نمایش شد. در نهایت این ایده را گسترش دادم و رسیدم به موقعیتی فراتر از کانسپت خماری در اعتیاد و اینکه انسان‌ها در روابط انسانی و شخصی شان چقدر با پدیده خماری روبرو می‌شوند از این رو نمایش «خماری» درباره مفهوم خماری است و می‌تواند ربطی هم به مواد مخدر نداشته باشد. در این نمایش برخلاف دیگر نمایش‌هایم که در فضاهای بسته و آپارتمانی اتفاق می‌افتاد، تلاش کردم فضای شهری و خیابانی تهران را به تصویر بکشم به شکلی که در «خماری» شهر تهران یک هویت مستقل می‌یابد.

در خلاصه داستان نمایش «خماری» آمده است: «چند شب پیش خواب دیدم بیدار شدم و هیچ صدایی نیست. پنجره رو باز می‌کنم و صدایی نیست. تلویزیون رو روشن می‌کنم صدا نداره. گوشی رو روشن می‌کنم می‌خوام ویس‌های پرند رو گوش بدم ولی صدا نداره. هراسون می‌رم تو خیابون ولی همه جا ساکته هیچی نمی‌شنوم.»

این نمایش تا ۲۳ اردیبهشت هرشب ساعت ۲۰:۱۵ در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر میزبان مخاطبان تئاتر است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند