تلویزیون

با «جناب عالی» خوش‌روتر باشید

به گزارش ردکارپت فیلم:  حسین سلیمانی می‌گوید اگر مسئولان اندکی خوشروتر با اثر برخورد کنند و تلویزیون برای آن تبلیغ برود، به خود آن‌ها و اثر کمک می‌کند کما اینکه «جناب عالی» باعث جذب مخاطب به تلوبیون هم شده است.

حسین سلیمانی بازیگر سریال ۱۳ قسمت «جناب عالی» که از تلوبیون‌پلاس پخش می‌شود درباره همکاری با عادل تبریزی بیان کرد: پیش از این سریال با عادل تبریزی کارگردان اثر آشنا نبودم و برخوردی با او نداشته‌ام، البته اولین ساخته سینمایی ایشان یعنی «گیج‌گاه» را در جشنواره دیده بودم و در ذهنم مانده بود اما تا پیش از «جناب عالی» فرصتی پیش نیامد تا با هم همکاری کنیم.

وی افزود: هر کارگردانی ذهنیت و معادلات خاص خود را دارد که طبق آن حرکت می‌کند. عادل تبریزی هم از این قضیه مستثنی نبود و من هم وظیفه‌ام این بود با خط ذهنی ایشان پیش بروم که این اتفاق هم رخ داد. البته باید بگویم که نحوه کار کردن با عادل تبریزی متفاوت است چراکه ایشان بیش از اندازه فعال است اما شخصیت بسیار همراهی دارد به گونه‌ای که در برخی از سکانس‌ها برای آنکه به ما بفهماند دنبال چیست، آن را بازی می‌کرد.

بازیگر «جناب عالی» تاکید کرد: ابتدا برای حضور در این پروژه ترس داشتم چراکه نوع کمدی آن متفاوت است اما چند روز که از کار گذشت، توانستم خود را با شرایط کار وفق بدهم و هم‌اکنون از این همکاری خوشحال هستم.

سلیمانی تسلط کارگردان روی پروژه و کارش را جزو عوامل موفقیت یک اثر دانست که باعث می‌شود کار بازیگر راحت‌تر شود، توضیح داد: از آنجا که من به عنوان بازیگر کارها را انتخاب می‌کنم پس در پروژه‌ای حاضر می‌شوم و به کسانی اعتماد می‌کنم، که می‌دانم روی کارشان تسلط لازم و دانش کافی را دارند این اتفاق باعث می‌شود که کارم راحت‌تر شود و تمرکزم را تنها روی بازی‌ام بگذارم چراکه نیاز به صرف انرژی بیشتر برای بقیه مسایل ندارم. این مساله برای تمام کارهای که در دو تا سه سال اخیر بازی کرده‌ام، صادق است.

دیالوگ‌هایی کم و زیاد شد که جای تعجب داشت

وی در جواب به این سوال که آیا چیزی از نقشش در این سریال حذف شده است یا نه، عنوان کرد: بر اساس سیاست‌ها دیالوگ‌هایی کم و یک یا دو سکانس هم حذف شده است که برای من واقعاً جای تعجب دارد و هرچه به آن فکر می‌کنم ایراد سیاسی و یا اجتماعی پیدا نمی‌کنم. همچنین ترسم از این سریال این بود که تصمیم‌گیران ۱۰ سال دیگر بفهمند پخش این اثر ایرادی ندارد اما خوشبختانه کسانی که باهوش هستند و از هنر سر در می‌آورند، اجازه دادند «جناب عالی» پخش شود.

بازیگر «جناب عالی» با بیان به اینکه فیلمنامه اثر در ابتدا به صورت کامل برای کار بدستش رسیده است، بیان کرد: اینکه عوامل سازنده توانستند کار را در دو ماه جمع کنند، به دلیل برنامه‌ریزی دقیق و فیلمنامه کامل بود اگرچه یکسری سکانس‌ها سر صحنه بازنویسی می‌شد. البته فقط فیلمنامه کامل کمک‌کننده یک اتفاق نیست اگرچه با آن می‌توان تصمیم گرفت پیشنهادی پذیرفته شود یا نه اما به عنوان مثال ما «۸۷ متر» را در سه سال کار کردیم و تنها سیناپس داشتیم یعنی بسیاری از سکانس‌ها سر صحنه نوشته می‌شد. من با هر دو مدل کار کردم و نمی‌توانم بگویم صرفاً فیلمنامه چه قدر تاثیر دارد بلکه از نظرم افراد و کار بیشتر مهم هستند.

وی با اشاره به استقبال مخاطبان از این سریال تصریح کرد: اگر این سریال در تلوبیون‌پلاس باقی بماند، مردم کم‌کم سراغ آن می‌روند. همچنین اگر اندکی مسئولان خوشروتر با اثر برخورد کنند و تلویزیون برای آن تبلیغ برود، به خود آنها و اثر کمک می‌کند کما اینکه «جناب عالی» باعث جذب مخاطب به تلوبیون هم شده است.

اگر سیستم اداری جدی نقد می‌شد مخاطب نداشت

بازیگر «جناب عالی» با اشاره به اینکه انتخاب زبان کمدی به دلیل شیرین بودن برای این اثر گزینه مناسب و درست‌تری بود، مطرح کرد: اصولاً همیشه انتخاب این نوع طنز برای گفتن یکسری وقایع درست‌تر و به‌جاتر است و اگر سریال به صورت جدی به سیستم اداری کشور نقد می‌کرد، آنقدر بیننده جذب کار نمی‌شد و یک گارد بدتری نسبت به آن به وجود می‌آمد. از طرفی همیشه کسانی هستند که ساز مخالف می‌زنند و تنها کسانی که حسابشان پاک است، منطقی‌تر به این سوژه‌ها نگاه می‌کنند.

سلیمانی درباره همکاری با سازمان سینمایی حوزه هنری که یکی از تولیدکنندگان این اثر بوده است، بیان کرد: رکن اصلی ساخت «جناب عالی» حوزه هنری که خود نهادی دولتی است، بوده است و باید این اتفاق را به فال نیک گرفت. من پیش از این سریال، فیلم «دسته دختران» را که یکی از متولیانش حوزه بود، کار کردم و این همکاری برایم جذاب و لذتبخش بوده است. شاید اهالی هنر نسبت به این نهاد گاردی داشته باشند اما راحت می‌توانم بگویم دو کار خوب با آن‌ها انجام دادم و از اینکه وارد حوزه سریال‌سازی شده‌اند، خوشحال هستم چراکه نگاه درستی به پروژه‌هایشان دارند و به افراد اعتماد می‌کنند تا کارشان را به سرانجام برسانند.

وی در پایان درباره ساخت سالن‌های سینمایی نیز عنوان کرد: از سوی دیگر بازسازی و ساخت سالن سینما در شهرهای مختلف ایران به ویژه در شهرهای کم برخوردار از سوی سازمان سینمایی حوزه هنری باعث می‌شود کسب وکار سینما رونق بگیرد و شغل ایجاد شود. این اتفاق، حرکت ارزشمندی است که هر کسی از پس آن برنمی‌آید.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند