کارگردان

در یک «دورهمی» هیچ چیز پایانی ندارد

به گزارش ردکارپت فیلم: ندا تمیمی کارگردان «دورهمی» با اشاره به ویژگی‌های این نمایش عنوان کرد در این اثر نمایشی تماشاگر به رخدادهایی می‌خندد که در واقع غمگین یا ترسناک هستند.

ندا تمیمی کارگردان نمایش «دورهمی» که این روزها در تالار حافظ روی صحنه است درباره اجرای این اثر نمایشی گفت: برای آماده سازی این اثر نمایشی یک سال تمرین داشتیم و کار برای گرفتن مجوز اجرا ۲ بار بازبینی شده است. در این بازبینی‌ها آنقدر اصلاحیه به نمایش خورد و کار تغییر کرد که ما همچنان بعد از گذشت چندین روز از آغاز اجرا در حال اعمال تغییرات و جایگزینی برای حذف شده‌ها هستیم تا کار از خامی در بیاید و به پختگی برسد اما با این وجود استقبال از نمایش رضایت بخش است.

وی درباره اجرای نمایش در ماه رمضان عنوان کرد: ابتدا قرار نبود در ماه رمضان به صحنه ببریم اما به دلیل اینکه تالار حافظ تنها این زمان را در اختیار ما قرار می‌داد، مجبور شدیم این زمان اجرا برویم. من از شهریور پارسال به دنبال اجرا در تالار حافظ هستم و قرار بود از ۱۶ اردیبهشت نمایش را به صحنه ببریم اما در نهایت زمان مد نظرمان را به گروه دیگری دادند.

تمیمی یادآور شد: نمایش «دورهمی» نمایشی نیست که مخاطبان و حتی شورای ارزشیابی و نظارت به آن عادت داشته باشند چون کار جدید و آوانگاردی است و از آنجا که سبک و سیاق و شیوه اجرایی نمایش متفاوت است گرفتن مجوز اجرا برایش کار سختی بود. حتی ابتدا به ما اعلام کردند که این نمایش کار سخیفی است و بهتر است اجرا نشود چون به درستی درک نمی‌شد و ما به سختی نوبت بازبینی گرفتیم که در همان بازبینی اول هم کار دچار موارد زیادی ممیزی شد اما بعد از آنکه نمایش دوباره دیده شد بازخوردهای بسیار مثبتی دریافت کردیم.

این کارگردان درباره ویژگی‌های نمایش بیان کرد: گروه نمایش ما سه سال است که در کنار هم در حال کار کردن هستند. این گروه سال ۹۷ نمایش «باشگاه مشت زنی» را به صحنه برد و سال ۹۸ نمایش «در کشور شما قابل دسترس نیست» که این نمایش نیز در راستای همان کار است اما از نظر خودم پخته‌تر شده و به زندگی نزدیکتر است. نمایش «دورهمی» در قالب درام نمی‌گنجد. در این نمایش گروتسکی اتفاق می‌افتد که در آن تماشاگر به رخدادهایی می‌خندد که در واقع غمگین یا ترسناک هستند. حرف نمایشنامه نیز این است که در یک «دورهمی» هیچ چیز پایانی ندارد.

وی در پایان درباره موضوع نمایش توضیح داد: در «دورهمی» چند جوان کنار هم جمع شده‌اند و می‌خواهند تولدی سورپرایزی برای یکی از دوستانشان بگیرند اما در ادامه روند داستان مسیر دیگری پیدا می‌کند و شاهد اتفاقات غیرمنتظره ای هستیم.

نمایش «دورهمی» نوشته دامون نوروزی و کارگردانی ندا تمیمی تا ۱۶ اردیبهشت ماه ساعت ۲۱ در تالار حافظ روی صحنه می‌رود.

مرتضی آقاحسینی، پویا باغی، رزا خلیلی، امیرصمصام طهماسبی، آرین کبیری، روژان گلستانی، علی محمودی، امین مختاری، دامون نوروزی بازیگران این اثر نمایشی هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند