پل شریدر

جایزه شیر طلایی افتخاری به «پل شریدر» اهدا می‌شود

به گزارش ردکارپت فیلم: پل شریدر کارگردان، نظریه پرداز و فیلمنامه نویس ۷۵ ساله آمریکایی در هفتاد و نهمین جشنواره فیلم ونیز جایزه شیر طلایی افتخاری یک عمر دستاورد هنری را دریافت خواهد کرد.

شریدر فیلمنامه‌نویس چهار فیلم مارتین اسکورسیزی، راننده تاکسی، گاو خشمگین، آخرین وسوسه مسیح و احیای مردگان است .او از سال ۱۹۷۴ تاکنون ۲۴ فیلم را کارگردانی کرده است، از جمله فیلم «کارت شمار» که سال گذشته در ونیز نمایش داده و سپس نامزد جایزه اسکار شد.

آلبرتو باربرا، مدیر جشنواره ونیز گفت: پل شریدر یکی از چهره های کلیدی هالیوود جدید است که از دهه ۱۹۶۰ به بعد، تخیل، زیبایی شناسی و زبان فیلم آمریکایی را متحول کرد.

باربرا معتقد است: اغراق نیست اگر تصدیق کنیم او یکی از مهم ترین فیلم‌سازان آمریکایی نسل خود است، کارگردانی که عمیقاً تحت تأثیر فیلم و فرهنگ اروپایی و فیلمنامه‌نویس سرسخت مستقلی است که می داند چگونه سفارشی کار کند و در سیستم هالیودی حرکت کند.

پل شریدر سال ۹۸ در جشنواره جهانی فیلم فجر حضور یافت . تا به حال چندین کتاب از او همانند فیلمنامه «راننده تاکسی»، «سبک استعلایی در سینما» و «شریدر به روایت شریدر» به فارسی ترجمه شده است.

شریدر از علاقمندان به آثار فیلمسازان ایرانی نظیر «ماهی و گربه » شهرام مکری است .

او «قهرمان» اصغر فرهادی را در میان ده فیلم برتر سال گذشته خود انتخاب کرد.

جشنواره ونیز یکی از بزرگترین جشنواره های فیلم جهان در کنار جشنواره‌هایی همچون برلین و کن است.

هفتاد و نهمین دوره این رویداد مهم در تاریخ ۳۱ آگوست تا ۱۰ سپتامبر سال میلادی جاری در ایتالیا برگزار می شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند