اکران

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

به گزارش ردکارپت فیلم: در شرایطی که سه ماه اول سال ۲۰۲۲ به پایان رسیده و سال بسیار خوبی برای سینما بوده، فیلم های مورد انتظار بسیار دیگری در صف اکران قرار دارند.

در حالی که فیلم Nope تازه ترین ساخته جردن پیل و Thor Love and Thunder فاصله زیادی با اکران ندارند، طرفداران سینما فیلم های زیادی در برنامه تماشای خود برای سال ۲۰۲۲ دارند. از ژانویه تا آوریل سال جاری میلادی، سینماروها این شانس را داشته اند که فیلم های زیادی در ژانرهای مختلف را تماشا کنند. از ژانر وحشت تا فیلم های خانوادگی تاثیرگذار، در سال ۲۰۲۲ شاهد انتشار فیلم هایی جذاب و باکیفیت بوده ایم. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ تاکنون به انتخاب IMDb آشنا کنیم.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۱۰- X

بازگشت تای وست به ژانر وحشت برای بسیاری از طرفداران این ژانر خوشایند بود. فیلم X: 6.8 در مورد گروهی از فیلمسازان جوانی است که قصد ساخت یک فیلم در منطقه ای روستایی را دارند، فیلمی پر از کلیشه های ترسناک ژانر وحشت و البته سورپرایزهای فراوان. با تاثیرپذیری آشکار از فیلم های کلاسیک ژانر وحشت مانند Texas Chainsaw Massacre، تازه ترین اثر تای وست یک فیلم سرگرم کننده است که ایده های جدیدی را مطرح کرده و با نوستالژی که طرفداران ژانر وحشت دوست دارند ترکیب می کند. خبر رسیده که پیش درآمدی از این فیلم وجود دارد که از قبل فیلمبرداری شده و در مرحله پس از تولید قرار دارد و میا گوث در آن نقش اصلی را ایفا می کند.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۹- Sonic The Hedgehog ۲

فیلم Sonic The Hedgehog 2 یک سورپرایز خوشایند برای مخاطبان بود وقتی ماه گذشته منتشر شد. این فیلم با بازگشت شخصیت های محبوبی مانند جیم کری و بازیگران جدیدی مانند ادریس البا جذاب تر از همیشه شده بود، در حالی که حضور البا در چنین فیلمی اصلاً قابل تصور نبود. کری نیز به خاطر بازی بامزه اش در نقش دکتر ایو روبوتنیک بسیار مورد تحسین قرار گرفته است. فیلم Sonic نه تنها به خاطر اقتباسی بی نقص از یک بازی ویدیویی بودن بلکه به خاطر تجربه سرگرم کننده ای که برای کل یک خانواده ایجاد می کند مورد تمجید قرار گرفته است. طرفداران نسخه بازی نیز از این فیلم پر از اکشن که خیلی هم خودش را جدی نمی گیرد خوششان آمده است.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۸- The Bad Guys

استودیو انیمه سازی دریم ووکس یک انیمیشن بامزه دیگر به نام The Bad Guys منتشر کرده است. تیم ستارگان صداپیشه این انیمیشن که سم راکول آن ها را رهبری می کند همگی کار خارق العاده ای از خود نشان داده اند. فیلم The Bad Guys در مورد یک گروه سارق موفق است که سعی دارند از رفتن به زندان جلوگیری کنند. این انیمیشن به خاطر صداپیشگی خوب و جلوه های بصری رنگارنگش مرورد توجه قرار گرفته است و نتیجه فیلمی است که تماشایش نه تنها برای خانواده بلکه برای هر شخصی با هر سلیقه ای لذت بخش است.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۷- The Fallout

اولین تجربه کارگردانی مگان پارک با این درام تفکربرانگیز سینماروها را غافلگیر کرد. این فیلم اورجینال سرویس اچ بی او مکس یک موضوع تراژیک را گرفته و داستانی قابل احترام از غم و اندوه و تروما را از دریچه نگاه دو دختر نوجوان با بازی مدی زیگلر و جنا اورتگا روایت می کند. فیلم The Fallout یک فیلم نادیده گرفته شده است که داستانی تراژیک و تاثیرگذار را با بازی های خوبی از ستارگان جوانش ترکیب می کند. بینندگان و منتقدان به یک اندازه فیلم را به خاطر ارائه تصویری صادقانه از ترومایی که اغلب نوجوان با آن مواجه می شوند، ستوده اند.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۶- Turning Red

در ماه مارس، استودیو پیکسار یک داستان نوجوانانه تحسین شده دیگر را منتشر کرد که Turning Red نام داشت. داستان این انیمیشن در مورد می لی است، نوجوانی که سعی دارد با زندگی خانوادگش و پیچ و تاب های دوران بلوغ کنار بیاید. این انیمیشن حاوی سکانس های بامزه و قابل درک بسیاری است و به خاطر پرداختن به موضوع مهم بلوغ به شکلی که پیش از این کمتر در فیلم های دیزنی-پیکسار مورد توجه قرار گرفته بود، توسط منتقدان مورد تمجید قرار گرفته است. این فیلم هر چیزی که مخاطبان از یک فیلم پیکسار بخواهند را در خود دارد: خنده، اشک، و درس های زندگی که نه تنها برای کودکان بلکه برای هر کسی که تماشاگر فیلم باشد قابل درک است.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۵- The Outfit

فیلم The Outfit یکی از اولین فیلم های سال ۲۰۲۲ است که از تیم بازیگری بی نقصی بهره می برد. اولین تجربه کارگردانی گراهام مور یک تریلر کلاسیک است که به خاطر بازی مارک رایلنس، بازیگر برنده جایزه اسکار، در نقش اصلی داستان مورد ستایش قرار گرفته است. این فیلم داستان خیاطی در شیکاگو را روایت می کند که از مواجهه با یک گروه گانگستر خطرناک جان سالم به در می برد. در حالی که فیلم پرزرق و برق و بلاک باستر نیست، اما مخاطبان و منتقدان از تماشای این تریلر جنایی رازآلود که آرام آرام بیننده را در خود فرو می برد لذت می برند، فیلمی که پر از پیچ و تاب های داستانی غیرمنتظره است.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۴- The Unbearable Weight Of Massive Talent

به عنوان یکی از بهترین فیلم های متای منتشر شده در سال های اخیر، The Unbearable Weight Of Massive Talent نیکلاس کیج را در نقش خودش در یک کمدی اکشن در کنار پدرو پاسکال ستاره سریال The Mandolorian دارد. این فیلم داستان کیج را روایت می کند، در شرایطی که وی یک پیشنهاد کاری با دستمزد بالا را برای شرکت در جشن تولد بزرگ ترین طرفدارش می پذیرد. قابل درک است که همه چیز آنطور که کیج فکر می کند پیش نرفته و اتفاقات زیادی رخ می دهد. این فیلم به خاطر هجو و خود انتقادی اش که باعث شده یک کمدی بسیار بامزه خلق شود مورد استقبال قرار گرفته است. برای بینندگانی که با فیلم های کلاسیک نیکلاس کیج مانند Con-Air و  Face/Off بزرگ شده اند، The Unbearable Weight of Massive Talent یک فیلم خوشایند و جذاب خواهد بود.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۳- The Northman

رابرت ایگرز با فیلم حماسی وایکینگی The Northman بازگشته است. بازروایی ایگرز از داستان هملت آن خشونت و انتقامی که سینماروها انتظار داشتند را به آن ها می دهد اما با سبک خاص فیلمسازی ایگرز. این فیلم داستان املت با بازی الکساندر اسکارشگارد را روایت می کند در شرایطی که قصد دارد به خاطر قتل پدرش از عموی خود انتقام بگیرد. این فیلم به خاطر کارگردانی ایگرز و خشونت بالای داستان مورد ستایش قرار گرفته است. فیلم The Northman استایل، سبک روایت کلاسیک و خشونت بی پرده را برای خلق تجربه ای بصری که بینندگان تماشایش را فراموش نخواهند کرد با هم ترکیب می کند.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۲- The Batman

در سال ۲۰۲۲ طرفداران دنیای DCEU یک فیلم بتمن تحسین شده دیگر از مت ریوز را شاهد بودند. فیلم The Batman با بازی رابرت پتینسون در نقش بروس وین داستان بتمن را روایت می کند در حالی که سعی دارد جنایات مرموز شخصی به نام ریدلر را رمزگشایی کند. منتقدان این فیلم را به خاطر سبک نوآر و بازاختراع داستانی آشنا مورد تحسین قرار دادند. این فیلم همچنین جایزه بهترین فیلم و بهترین بازیگر مرد نقش اول برای رابرت پتینسون را در جوایز ACCEC کسب کرد. این فیلم تاریک از بازیگران شناخته شده ای مانند زوی کراویتز و پل دانو که توانسته اند داستانی تاریک را به زیبایی هر چه تمام تر تکمیل کنند، نهایت استفاده را ببرد.

۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۲۲ به انتخاب IMDb

۱- Everything Everywhere All At Once

فیلم Everything Everywhere All At Once بالاترین امتیاز فیلم های سال را در Letterboxd دریافت کرده و به یکی از پربحث ترین فیلم های سال تبدیل شد. این فیلم در مورد اولین وانگ است، زنی که استرس های زندگی او را گرفتار کرده اند و همین موضوع باعث می شود وی در دنیاهایی متفاوت با زندگی هایی متفاوت که می توانست داشته باشد روبرو شود. منتقدان این فیلم را به خاطر سبک روایی شجاعانه و جلوه های بصری باکیفیتش ستوده اند. بازیگرانی برجسته که میشل یئون و جیمی لی کورتیس جلودارشان هستند، بازی های خارق العاده ای را در یکی از بهترین و منحصربفردترین فیلم های سال ۲۰۲۲ از خود ارائه کرده اند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند