چشم ماه

«چشم ماه»؛ روایتگر ناپدید شدن یک جسد

به گزارش ردکارپت فیلم: محمد انصاری کارگردان نمایش «چشم ماه» از اجرای دوباره این اثر نمایشی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

محمد انصاری که نمایش «چشم ماه» را به مدت ۵ شب در تماشاخانه مشایخی به صحنه برده بود درباره این اثر نمایشی به خبرنگار مهر گفت: نمایشنامه «چشم ماه» نوشته پیمان یاحقی که به مدت محدودی در تماشاخانه مشایخی به صحنه رفت اما قصد دارم مجدداً نمایش را در تماشاخانه دیگری به صحنه ببرم که مخاطب بیشتری جذب کند.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی با پردیس تئاتر شهرزاد برای اجرای دوباره نمایش داشته‌ام که البته زمان دقیق اجرا هنوز مشخص نیست اما احتمالاً اواسط پاییز خواهد بود.

انصاری درباره داستان نمایش توضیح داد: «چشم ماه» درباره مرد نابینایی است که همراه با دختر خود در پارک فال می‌فروشد که یک شب مادر خانواده فوت می‌کند و دست بر قضا جسد مادر ناپدید می‌شود. در همین راستا یک قاضی در حال پیگیری این جریان و بازجویی از مردم شهر برای پی بردن به دلیل ناپدید شدن جسد مادر است اما هرچه بیشتر تحقیق می‌کند به حقایق تازه‌ای دست می‌یابد و در نهایت مشخص می‌شود جنازه‌ای وجود نداشته بلکه…

این کارگردان در پایان صحبت‌هایش متذکر شد: برای آماده سازی نمایش ۶ ماه تمرین داشتیم چون نورپردازی و فضاسازی اثر ویژه است به شکلی که نور صحنه تنها با نور گوشی بازیگران شکل می‌گیرد از همین رو قاب‌بندی‌ها و میزانسن نمایش کار سختی است. ایده استفاده از نور گوشی از نمایشی که در ترکیه دیدم شکل گرفت که البته در حد کمتری نسبت به نمایش ما از آن استفاده شده بود. بعد از آن بود که تصمیم گرفتم این طرح را برای این نمایش عملی کنم که خوشبختانه اتفاق درستی افتاد و فضاسازی متفاوتی برای کار خلق شد.

زهرا مهربخش، حسین علی نژاد، نیره قریب، آرمان پورفرخ، امیرمحمد نوری شاد، کمیل عباسی، سید سینا حسینی، نگین خان محمدی، مائده آتین، ماندانا حبیبی بازیگران این نمایش ۸۰ دقیقه‌ای هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند