نمایش

«دیو و دلبر»؛ موزیکالی که پرزرق و برق نیست

به گزارش ردکارپت فیلم: «دیو و دلبر» نمایش موزیکالی است که این روزها با حضور هنرمندان و خوانندگان جوان تئاتر در کنار ۲ خواننده شناخته شده، تجربه تازه‌ای را از تئاتر موزیکال برای مخاطبان رقم می‌زند.

 صحنه تالار وحدت این روزها میزبان یک اثر نمایشی به نام «دیو و دلبر» است، نمایش موزیکالی برگرفته از داستان معروف beauty and the beast که تا به حال فیلم‌ها، انیمیشن، لایو اکشن و داستان‌های زیادی از روی آن ساخته و نوشته شده است.

نمایش به کارگردانی ماهان حیدری و آهنگسازی بهزاد عبدی با حضور خوانندگان شناخته شده‌ای چون حمید حامی در نقش دیو، بهزاد عمرانی (خواننده گروه بمرانی) در نقش ساعت و خسرو پسیانی در نقش گاستن به صحنه می‌رود که در کنار این گروه حرفه‌ای، بازیگران و خوانندگان جوان و کم تجربه تری چون آرش نعیمیان، نیکا افکاری، کامران جهانبانی، امیررضا توانایی، مدیا هاشمی، ثمیلا تحویلداری، تینا یوسفی، رها میرمیثاقی، مایسا مظلومی، رستا میرمیثاقی و سارا پارسایی حضور دارند.

روایتی دلنشین از موزیکالی که پرزرق و برق نیست/ باطل شدن طلسم دیو

علیرضا شریفی، محمود نیکپور، محمدامین پازوکی، محمد آقاعلی اکبری، سامان توحیدی، حمیدرضا غلامحسینی، فرشته رضازاده، سینا ساعتیان، طلا گل کارتهرانی، تارا گراگوری مالخاصیان، دیبا پورعزیزی، امیرحسین اسفندیاری، درسا پنجه، نهال سرخابی، سانیا مسعودی نیز هنرمندان گروه فرم و حرکت این اثر نمایشی را تشکیل می‌دهند.

بهزاد عبدی آهنگساز شناخته شده کشورمان در این نمایش علاوه بر همکاری با خوانندگان مطرح از نوازندگانی چون مدیا هاشمی پیانو، سارا پارسایی فلوت، ثمیلا تحویلداری ساکسیفون، سحر شاطری سازهای کوبه‌ای، تینا یوسفی: ویلن و لیلا حق‌جو: ملودیکا نیز بهره می‌برد.

روایتی دلنشین از موزیکالی که پرزرق و برق نیست/ باطل شدن طلسم دیو

نمایش «دیو و دلبر» شاید در ظاهر اثری پر زرق و برق و در مقایسه با نمونه‌های موزیکال خارجی و حتی همتایان ایرانی اش از نظر بصری باشکوه و جلوه گر نباشد اما به نسبت تجربه کارگردان و تیم جوان بازیگری اثری استاندارد و برای مخاطب جذاب از کار درآمده است البته تماشاگران در طول ۲ ساعت و ۲۰ دقیقه نمایش ممکن است در لحظاتی احساس خستگی کنند که برای نمایشی با این مدت زمان، طبیعی است اما در طول اجرا، با داستان «دیو و دلبر» همراه می‌شوند چون شاهد یک نمایش واقعی پر از موسیقی و ترانه و حرکت و بازی‌های یک دست و داستان جذاب هستند و همین مساله مخاطب را تا پایان نگه می‌دارد. البته اگر پایان بندی نمایش تا این اندازه بدون خلاقیت و محافظه کارانه نبود شاید تماشاگران راضی‌تر از سالن خارج می‌شدند.

روایتی دلنشین از موزیکالی که پرزرق و برق نیست/ باطل شدن طلسم دیو

نمایش در طراحی صحنه و لباس بسیار مینیمال و بدون پرداختن به جزئیات عمل کرده و دوخت نامناسب و توناژ رنگی یکنواخت لباس‌ها نمی‌تواند انتظاری را که از یک اثر موزیکال باشکوه مد نظر داریم، برآورده کند و فانتزی و زیبایی بصری نمایش را کم‌رنگ کرده است اما در مقابل علاوه بر استفاده مناسب از امکانات ماشینری تالار وحدت، شاهد بازی‌های خوبی از بازیگران جوان نمایش هستیم که در کنار تک نوازی و گروه نوازی نوازندگان و ریتم مناسب روایت اثر بر جذابیت نمایش افزوده‌اند.

یکی دیگر از نکات جالب توجه در این اجرا حضور ۲ خواننده شناخته شده به عنوان بازیگر / خواننده در نمایش است. حمید حامی به دلیل بی تجربگی اش در بازیگری آن هم نمایشی که برپایه حرکت بنا شده است در ایفای نقش دیو موفق نیست اما به دلیل صدای پرقدرت و زیبایی که دارد و انتخاب قطعات مناسب برای اجرا از عهده کار برآمده ولی در مقابل بهزاد عمرانی که تجربیات بیشتری نسبت به حامی در زمینه بازیگری دارد مانند یک بازیگر حرفه‌ای و خواننده‌ای مسلط در نقش ساعت ظاهر می‌شود و نگاه‌ها را به خود معطوف می‌کند.

روایتی دلنشین از موزیکالی که پرزرق و برق نیست/ باطل شدن طلسم دیو

در کل نمایش «دیو و دلبر» ارزش یک بار دیدن را دارد و تماشاگران را ناراضی از سالن بیرون نمی‌فرستد.

داستان نمایش از این قرار است که یک شاهزاده مغرور و عصا قورت داده پس از اینکه مورد طلسم یک پیرزن قرار گرفته و تبدیل به دیو ترسناکی شده، مجبور می‌شود باقی عمر خود را در قصر زیبایش با خدمتکارانش که قوری و ساعت و شمعدان و … هستند، سپری کند. سال‌ها از این جریان می‌گذرد و حالا در روستای محل زندگی دیو، دختری زیبا به نام بل که قلبی سرشار از مهربانی دارد زندگی می‌کند. پس از اینکه پدرِ بل که به قصر شاهزاده رفته، توسط او زندانی می‌شود، بل مجبور می‌شود نزد شاهزاده برود تا بتواند پدرش را نجات دهد و در همین زمان است که دیو و بل یک دل نه، صد دل عاشق یکدیگر می‌شوند و در طی اتفاقاتی طلسم از بین می‌رود…

نمایش دیو و دلبر به کارگردانی ماهان حیدری، تهیه کنندگی ماهان حیدری و النا خلیلی تا ۲۰ تیرماه در تالار وحدت روی صحنه است. لیلا جعفری مجری طرح و فرزام شکاری مدیره پروژه این اثر نمایشی هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند