مجازی

بازار فیلم توکیو آنلاین می‌ماند

به گزارش ردکارپت فیلم: برای سومین سال متوالی بازار فیلم توکیو به صورت مجازی برگزار می‌شود.

بازار فیلم وابسته به جشنواره بین‌المللی فیلم توکیو برای سومین سال تنها به عنوان یک رویداد آنلاین به فعالیت می‌پردازد. این بازار به صورت جنبی و پابه پای جشنواره فیلم توکیو، به مدت ۳ روز از ۲۵ تا ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ (۳ تا ۵ آبان) برگزار خواهد شد.

این تصمیم در حالی که بازارهای فیلم و دیگر جشنواره‌ها پس از پاندمی دارند به برگزاری فیزیکی و حضوری برمی‌گردند نشان دهنده احتیاط ژاپن در گشودن درهای این کشور به روی بازدیدکنندگان خارجی است.

هرچند در هفته‌های اخیر ژاپن اعلام کرده پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود، اما این موارد به تورهای سازمان‌یافته محدود شده و مسافران به صورت انفرادی اجازه ورود به ژاپن را ندارند و بازدیدکنندگان باید در مکان‌های عمومی از ماسک استفاده کنند.

سی و پنجمین دوره جشنواره توکیو اما به صورت فیزیکی از ۲۴ اکتبر تا ۲ نوامبر ۲۰۲۲ (۲ تا ۱۱ آبان) برگزار می‌شود.

از روزهای اولیه شیوع کرونا، ژاپن معافیت ویزا برای گردشگران بسیاری از کشورها را به حال تعلیق درآورد و این امر روند ورود به این کشور را سخت کرده است. بازدیدکنندگان از جشنواره توکیو از خارج از کشور با وجود اینکه مسیر تجاری این کشور دوباره فعال شده، نیازمند داشتن دعوت‌نامه هستند و باید برای ویزا درخواست بدهند.

در ۲ سال گذشته بازار توکیو به صورت آنلاین برگزار شد و سال پیش ۱۹۳۵ نفر به صورت مجازی در این بازار شرکت کردند که از این میان ۵۸۴ نفر برای نخستین بار با بازار فیلم توکیو ارتباط برقرار می‌کردند. وب سایت بازار نیز ۱۷۵ هزار بازدیدکننده داشت که تقریباً ۵ برابر بیشتر از آمار سال ۲۰۲۰ به عنوان نخستین سال فعالیت آنلاین بود.

سازمان‌دهندگان این بازار گفتند امسال محتوای ارایه شده شامل سینما، تلویزیون، انیمیشن، موبایل، اینترنت، سرگرمی خانگی، سرگرمی در حین پرواز، رسانه‌های جدید شامل واقعیت مجازی و جلوه‌های ویژه و دیجیتال خواهد بود. داستان‌های اوریجینال شامل رمان‌ها و کمیک بوک‌ها، اقتباس از کتاب، بازسازی فیلم، مجوز استفاده از یک شخصیت، بازی، اسباب بازی، رویدادها و کنسرت، موسیقی، خدمات پس از تولید، خدمات ترجمه، فرهنگ محلی و گردشگری از دیگر مواردی است که در بازار آنلاین توکیو ارایه می‌شود.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند