خواننده

متولدین ۰۷ تیر سینما ، تئاتر و موسیقی؛ روزبه نعمت‌الهی

به گزارش ردکارپت فیلم: روزبه نعمت‌الهی خواننده ، نوازنده و آهنگساز مقیم ایران است.
روزبه نعمت‌الهی
اطلاعات پس‌زمینه
زاده ۷ تیر ۱۳۵۸ (۴۲ سال)
زرقان
ژانر تلفیقی
پیشه خواننده، آهنگ‌ساز، نوازنده، تنظیم کننده
سال‌های فعالیت ۱۳۸۰ (عرضه اولین آلبوم رسمی) تا کنون
وبگاه
http://www.roozbehnematollahi.com

 

زندگی‌نامه

روزبه نعمت‌الهی تیر ۱۳۵۸ به دنیا آمده‌است. مادرش فرشته جواهری خواننده و ردیف خوان موسیقی بوده و پدرش مسرور نعمت‌الهی محقق و استاد دانشگاه است.

انتخاب ترانه‌هایی که روزبه اجرا نموده اغلب توسط پدرش صورت گرفته‌است. مسرور و روزبه به صورت ذوقی در زمینه ترانه هم فعالیت دارند به گونه ای که خیلی از کارهایی که نعمت‌الهی انجام می‌دهد، ترکیبی از اشعار مختلف و ابیات اشعار یک شاعر به‌خصوص مولانا هستند که پدرش این کار را انجام می‌دهد.

روزبه نعمت‌الهی با نوازندگی سازهای گیتار و پیانو آشناست و ساز تخصصی اش ویولن است. او فارغ‌التحصیل رشته موسیقی از دانشگاه سوره است.

سوابق هنری

روزبه نعمت الهی تا به حال کنسرت های متعددی را در سالن‌های میلاد، سالن وزارت کشور و سالن های دیگر تهران و نیز شهرستان‌ها برگزار کرده است، او دبیر و داور چندین جشنواره مربوط به جوانان بوده و با گروه های موسیقی متعدد خارجی و ایرانی همکاری کرده است.

روزبه نعمت الهی برای اولین بار در ایران در نقش مولانا در کنسرت نمایش ملت عشق روایت دیدار شمس و مولانا را روی صحنه برد.

از خصوصیات روزبه نعمت الهی فعالیت های او برای مؤسسه های خیریه است که عموماً بخشی از درآمد حاصل از کنسرت‌هایش را صرف این موسسه ها می کند، نمونه های شاخص این کنسرت ها اجرا به نفع کودکان کار، کودکان دارای سندروم داون، موسسه بهنام دهش پور، یونیسف ایران و … است.

وی در جمعیت امام علی، خیریه مربوط به تحصیل کودکان بی سرپرست و بد سرپرست نیز فعال است.

از جمله کنسرت‌های مربوط به خیریه، کنسرت برگزار شده به نفع زلزله زدگان آذربایجان بود که با درآمد حاصل از آن کانکس خریداری و به اماکن زلزله زده اهدا گردید.

آلبوم‌ها

  • سرزمین مادری (۱۳۸۰)
  • هفته عاشقی (۱۳۸۷)
  • عمو زنجیرباف (۱۳۸۸)
  • داروگ (۱۳۹۲)

حاشیه‌ها

  • مهناز افشار که از چندین سال قبل تهیه‌کننده قطعات و کنسرت‌های وی بود، در آلبوم داروگ، علاوه بر تهیه کنندگی، همخوان و دکلمه‌کننده ترانه‌ها نیز بود. که با مخالفت وزارت ارشاد، صدای افشار از این قطعات حذف شد.
  • نعمت‌الهی که تاکنون تیتراژهای متعددی را برای صدا و سیما تهیه کرده‌است و قطعه خاک دلیران وی بارها پخش شده‌است در سال ۹۴ از حضور در تلویزیون منع شد.
  • وی داور بخش خوانندگی مسابقه استعدادیابی سایت آپارات در سال ۹۴ بود.

بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند