فیپرشی

گلدن گلوب ۲۰۰ منتقد خارجی می‌پذیرد

به گزارش ردکارپت فیلم: گلدن گلوب از ۲۰۰ منتقد خارجی عضو فیپرشی برای رای دادن و انتخاب، دعوت کرد.

گلدن گلوب، در آخرین تلاشش برای تنوع بخشیدن به انتخاب‌هایش و گسترده کردن مجموعه افرادی که برای انتخاب‌ها رای می‌دهند، از اعضای فیپرشی (فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم) دعوت کرده تا به عنوان رای‌دهندگان غیرعضو در دوره ۲۰۲۳ فعالیت کنند.

افزایش ۲۰۰ نفر رای دهنده، تعداد کل رای‌دهندگان گلدن گلوب، را تقریباً ۳ برابر حال حاضر می‌کند. اکنون ۱۰۱ عضو فعال و ۳ عضو بازنشسته در این مجموعه حضور دارند.

سخنگوی انجمن مطبوعات خارجی هالیوود گفته است هیچ محدودیتی برای افزایش تعداد داوران این مجموعه وجود ندارد.

یکی از اعضای فیپرشی گفته است دعوتنامه‌ای ایمیلی از گلدن گلوب دریافت کرده است.

کلاوس اِدِر دبیرکل فیپرشی هم از این عمل پشتیبانی کرد و گفت تنوع بخشیدن به رای دهندگان در سطح جهان به معنای غنای فرهنگی است.

برای افزوده شدن به عنوان داور گلدن گلوب اعضای فیپرشی باید خارج از آمریکا مستقر باشند و نقدهای خود را برای نشریات بین‌المللی بنویسند. درخواست رای‌دهندگان هر سال بررسی می‌شود و فردی که سال پیش عضو بوده می‌تواند دوباره انتخاب شود.

فیپرشی یک فدراسیون متشکل از انجمن‌های ملی منتقدان فیلم از ۴۹ کشور مختلف است که در برخی از کشورها ممکن است صدها عضو داشته باشد. برای کشورهایی که انجمن ملی نقد ندارند فیپرشی ۷۹ عضو فردی از ۳۵ کشور را به عنوان عضو پذیرفته است.

اعضای فیپرشی تا ۲۰ جولای فرصت دارند تا به عنوان رای دهنده گلدن گلوب درخواست دهند. درخواست‌ها توسط کمیته‌ای متشکل از ۵ روزنامه‌نگار غیر از گلدن گلوب و ۴ عضو فعلی گلدن گلوب بررسی می‌شود.

سال پیش گلدن گلوب، برای بهبود وضعیت تنوع اعضای خود ۲۱ عضو جدید پذیرفت که ۶ نفر از آنها سیاهپوست بودند.

به دنبال گزارشی که لس‌آنجلس تایمز از وضعیت محدود و تقریباً یک‌دست سفیدپوست گلدن گلوب منتشر کرد، این انجمن مشروعیت خود را از دست داد و سال پیش برنامه تلویزیونی آنها پخش نشد.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند